Vatan Bilgisayar 1 günde 10 mağaza açtı!
Teknoloji perakendeciliğinin öncü firmalarından Vatan Bilgisayar, bugün 7 ilde 10 yeni mağazasının birden açılışını yaptı. Genel Müdür Hasan Vatan'ı diğer mağaza çalışanları sinevizyondan canlı olarak izledi...
Teknoloji perakendeciliğinin öncü firmalarından Vatan Bilgisayar, bugün 7 ilde 10 yeni mağazasının birden açılışını yaptı. Toplu açılışı 1.600 m2,lik İzmir Mavişehir mağazasından yapan Genel Müdür Hasan Vatan'ı diğer mağaza çalışanları sinevizyondan canlı olarak izledi. İstanbul Üsküdar, Başakşehir, Bayrampaşa, Bahçelievler, Çanakkale, Elazığ, Van, Niğde, Aksaray, İzmir Mavişehir mağazalarının açılışını aynı anda yapan Hasan Vatan, çalışanlarından müşterileri akrabaları gibi görmelerini, dayıları-halaları geldiğinde ona hangi ürünü tavsiye ederlerse, müşterilere de aynı ürünü tavsiye etmelerini istedi. " Müşteriler en pahalı ürün en iyisidir diye düşünüp o ürünü almak isteyebilirler. Siz müşterinin ihtiyacını belirleyin ve ihtiyacına en uygun ürünü teklif edin. Kullanmayacağı pahalı bir ürünü satıp eve gidince pişman olmasına vesile olmayın. Elbette müşterinin cebinde bol para var ve harcamak istiyorsa ilave ürünler teklif edebilirsiniz" diye konuştu. Daha sonra Vatan çalışanları elele tutuşup "Her şey Vatan için, her şey Vatan için, her şey Vatan için" diye tempo tuttular. Vatan marşı ile birlikte müşteriler içeri alınmaya başlandı. Açılış sonrası Genel Müdür Hasan Vatan ile kısa bir söyleşi yaptık. Yabancı teknoloji marketleri bir bir pazardan çekilirken, siz büyümenize hız verdiniz.
Bunun ana sebebi nedir?
Geçtiğimiz aylarda bir yerli teknoloji market zinciri, yabancı bir teknoloji market zincirini alınca biz de hesap yapmaya başladık. Diğer teknoloji market zincirini alırsak bize ne faydası olur: Kısa bir sürede muhtemelen satınalma süreçlerinin tamamlanacağı iki ayda 20 mağaza sahibi oluruz.
Eleman alımı ve eğitimine zaman harcamayız. Üstelik hazır bir müşteri kitlesine erişmek olumlu yönleri. Ancak başta kira olmak üzere yüksek giderler, merkezde çalışan fazlalığımız, mağazaların dekorasyon farklılığı, bir kısmına yakın yerde mağazamız olması, stokların içinde 5 yıldır satılamayan demode ürünler olması ve yeni ekibin Vatan kültüründen gelmemiş olması bizi bu fikirden vazgeçirdi.
Sonra, bir hayal kurduk; biz bu kadar sorunlu 20 mağaza satın alacağımıza, satınalma sürecinde, yani iki ayda 20 mağaza açabilir miyiz diye.
30 yılda 80, son 10 ayda 16 mağaza açabilmişiz. İki ayda 20 mağaza imkânsız gibi görünüyor. İşte Vatan'lı olmak ruhu devreye girdi, biz imkânsızı severiz. Ekibime son iki ayda 20 mağaza hedefi verdim. Ekibim korkunç bir özveri ile çalıştı, önce yerleri bulduk, İK eleman alımları ve eğitimleri verdi, inşaat-emlak ekibimiz tarih yazdı, iletişim mağazaları süsledi, bilgi işlem alt yapılarını kurdu ve iki ayda 20 mağaza kazandık.
Biz rakibi satın alsaydık, aylık tahminî yirmibeş milyon ciro için yüksek kiralar ve plânsız yapı nedeniyle ayda yine tahminî beş milyon mağaza giderine katlanacaktık, yeni açtığımız mağazalarda daha fazla ciroyu iki milyon genel gider ile yapabileceğiz. Yani bizim mağazalar birkaç ayda kendi maliyeti kadar tasarruf edip, kendini amorti edecek.
1 100 MAĞAZA 4.200 ÇALIŞAN
Kasım - Aralık'ta 20 mağaza açarak hem mağaza sayımızı 100'e çıkarmış olduk hem de 2 ayda Vatan'a 5 yıllık bir rakipten daha çok iş üretebilen, üstelik onların yapamadığı şekilde kâr da üreten yeni bir firma eklemiş olduk. Şimdi aynı hesapları 35 mağazası olan başka bir yabancı rakibimiz için yapmaya başladık. Ancak ekibim çok yoruldu onlara rahat çalışsınlar diye bu kez 6 ay süre vermeyi düşünüyorum.
Vatan'darı iki ayda yeni bir firma! Teknoloji marketleri alanında ülkemizin dünyada başka hiç bir yerde olmayan bir özelliği var. İlk defa Türkiye pazarında dünyanın tüm oyuncuları, yerli oyuncularla birlikte yer aldı, mağaza açtı. Bu uluslararası firmalar ilk defa bir pazara hep birlikte girdiler. Fıkra gibi bir Amerikalı, bir Alman, bir İngiliz, bir Fransız ve bir Hollandalı Türkiye pazarına girdiler, ama fıkranın sonu acıklı oldu.
Hollandalı ve Amerikalı fazla kalmadan terketti, İngiliz uğraştı ama tutunamayıp gitti, Fransız'ın da birkaç gün önce satılma haberi geldi. En son kalan Alman da kapattığı markasının mağazalarına diğer markasının tabelalarını asıp yeni açılış gibi duyurma yolunu seçti. Bu karmaşa arasında Vatan Bilgisayar'ın iki ayda bir, rakibi kadar iş üretebilecek mağaza açması dikkatimizi çekti.
Bu, bence Türk girişimcisinin farkı ve okullarda okutulacak bir başarı hikayesi.
Vatan TIR'ı Yollarda
BERNA ÇAKIR 100.000 SATIS ALANI (m2) 4.000.000 MÜŞTERİ ww Hasan Vatan'a TIR ile satış yapma projesini sorduk "Edirne mağazamız kendi insiyatifleri ile bir gün, bir sevkıyat aracımıza birkaç televizyon klima ve bazı diğer ürünleri koyuyor, Edirne'nin köylerinden birinde kahveye gidip ürünleri tanıtıyorlar. 1-2 köy kahvesi gezdikten sonra ürünleri satıyorlar ve bölge müdürüne haber veriyorlar. Arabaya ürünlerimiz, irsaliye ile koyduk, köy kahvelerine gidip satış yaptık diye. Bölge müdürü, önce, "Koskoca Vatan köy köy dolaşıp satış yapar mı?" diye kızıyor sonra bize anlatıyorlar, fikir hoşumuza gitti ve bunun Vatan'a uyan versiyonunu yapalım diye TIR projesini geliştirdik.
Tırın bir uzun kenarındaki kapak komple açılıp genişlik arttırılıyor. Diğer uzun kenarında duvarda Televizyonlar sergileniyor, orta tezgahlarda; Notebook, Tablet, Kamera ve Cep Telefonları var, arka duvarda ise aksesuarlar.
Vat The Fest Vatan Bilgisayar, 4 yıldır Vat The Fest adıyla Notebook festivalleri düzenliyor.
İlk 3'ü Sortie gece kulübünde yapılan bu festivallerin sonuncusu, bu yıl Nişantaşı meydanında yapıldı. Birbirinden güzel mankenlerin Victoria Secret tarzı kanatlarla çıktığı Notebook defilesinde, 20 ayrı model Notebook ve tabletin tanıtımı yapıldı. Halka açık olan festivaldeki etkinlikleri tüm Nişantaşı sakinleri izledi.
Vatan Gazetesi