Vatandaş artık kullanacağı elektriği mağazaya gidip seçecek!
Tüketicilere istediği elektrik tedarikçisini seçme hakkı tanıyan serbest tüketici uygulaması ile perakende elektrik satışı yapan şirketler, pek çok uygulamayı hayata geçirirken, artık elektriği de mağazalardan satmaya başladı...
Tüketicilere istediği elektrik tedarikçisini seçme hakkı tanıyan serbest tüketici uygulaması, elektrik piyasasında rekabeti kızıştırıyor. Perakende elektrik satışı yapan şirketler, pek çok uygulamayı hayata geçirirken, artık elektriği de mağazalardan satmaya başladı.
2015 yılında Türkiye’deki tüm elektrik abonelerinin serbest tüketici kapsamına alınması öngörülüyor. Yani elektrikte sınırlar kalkarak, isteyen abone, elektriğini istediği kurumdan alabilecek. Burada da perakende ve toptan satış şirketleri arasından seçim yapılabilecek. Şu anda bu tercihi, aylık elektrik faturası 133 lira ve üstü olan aboneler yapabiliyor. Elektrik şirketleri ise daha fazla abone kapmak için şimdiden rekabete hazır. Örneğin Era Şirketler Grubu, bu kapsamda ‘E-Shop’ adıyla açtığı mağazalarda elektrik satmaya başladı.
İNDİRİMLİ MAĞAZASI
Elektrik sektörü rekabete açıldıkça, Türkiye yeni uygulamalarla tanışıyor. Daha birkaç yıl öncesinde kadar tek elden gerçekleşen elektrik hizmeti de yeni oyuncuların devreye girmesiyle giderek kızışan rekabete sahne oluyor. Aboneleri cezbetmek isteyen elektrik şirketleri de rekabette “Nasıl daha çok abone kazanabilirim” diye kafa yorarak, yenilikçi fikirler ortaya koyuyor. E-shop adıyla elektrik mağazaları açan Era Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Ünal, “İndirimli doğalgaz ve elektrik alınabilinecek. Ayrıca GSM operatörlerinin kontör yükleme işlemleri de yapılabilecek, kurum faturaları da ödenebilecek” dedi.
Yıllık faturamız 40 milyar dolar
TÜRKİYE’DE yıllık 240 milyar kilovat saat elektrik tüketiliyor. Bu da yaklaşık 40 milyar dolarlık bir faturaya tekabül ediyor. Ünal, “Volüm olarak tüketicilerin yüzde 23’ü serbest tüketici olup, toptan satış şirketinden elektrik alıyor. Ama bu oran adette çok az, yüzde 5-6’lar seviyesinde. Çünkü şu anda elektrik tüketimi yüksek olan abonelere daha çok ulaşılıyor. Pazar bu kadar büyükken bu rekabet varsa, pazar daraldığında rekabet daha da kızışır” diyor.
Hürriyet