Genel

Vatandaşların yüzde 80'i tapu hizmetlerinden memnun!

Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı tapu hizmetleri ile ilgili önemli açıklamalar yaptı. Adlı, yaptığı açıklamada, vatandaşların yüzde 80'lik kısmının tapu hizmetlerinden memnun olduğunu dile getirdi.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, Anadolu Ajansı muhabirine, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Türkiye'nin en köklü kurumları arasında yer aldığını söyleyen Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kökeninin Osmanlı Devleti'nin ilk senelerine dayandığını hatırlattı.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün kuruluş yıl dönümünün de özel mülkiyete geçiş tarihi olan 1847 şeklinde olduğunu belirten Zeki Adlı, Cumhuriyet döneminde de Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısının temellerinin atıldığını söyledi.

Tapu ve Kadastro Genel Müdürü Mehmet Zeki Adlı, kurumda toplam 20 bin personelin çalıştığını söyledi. Adlı  "Yılda ortalama 10 milyondan fazla işlem yapıyoruz. Doğrudan veya dolaylı olarak birimlerimize işi düşen vatandaşımızın sayısı 30 milyona yaklaşıyor. Yani nüfusun üçte birinin sürekli tapu kadastro birimleri ile işleri oluyor." şeklinde konuştu.

Kaliteli hizmetle vatandaşın devletine saygısı artar

Zeki Adlı sözlerine şu şekilde devam etti: "Çünkü vatandaş, devletin saygınlığını bizim gibi böyle çok yoğun işi olan kurumlarda görüyor. Biz ne kadar kaliteli, candan hizmet verirsek vatandaşın devletine karşı olan saygısı da o derecede artar. Onun için elimizden geldiği kadar üst düzeyde teknoloji kullanarak çok hızlı, kaliteli hizmeti sunmaya çalışıyoruz."

Vatandaşların memnuniyetlerini ölçebilmek için E-Devlet'te yer alan "e-Tapu anket" uygulamasınından önce de çalışma yaptıklarını belirten Zeki Adlı, "e-Devlet uygulamaları başlayınca anketleri tamamen e-Devlet kapısı üzerinden yapıyoruz. Bilgiler, özel ekibimiz tarafından değerlendiriliyor. Son yıllara baktığımızda memnuniyet oranımız yüzde 80'in üzerinde. Böylesine bir tablo tabii bizi mutlu ediyor ama bunu yeterli görmüyoruz. Bu oranı daha da yukarı çekmek için birçok yeni teknoloji kullanıyoruz." dedi.

Web-Tapu uygulaması ile ilgili de önemli açıklamalar yapan Zeki Adlı, tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını döneminde çok tercih edildiğini söyledi. Zeki Adlı, başlattıkları Kimlik Doğrulama Sistemi'yle de tapuda sahteciliğin, dolandırıcılığın önüne geçeceklerini söyledi.

 

Gayrimenkul alacaklar dikkat! Tapu masrafları ne kadar?