Sektörel

Vedat Aşçı: İki lüks markayı daha Türkiye'ye getireceğiz!

Son dönemde Türkiye'ye getirdiği dünyanın önde gelen lüks otel markalarıyla adından söz ettiren Astaş Holding, Avrupa ve Uzakdoğu kökenli iki yeni markayı daha Türkiye ile buluşturmaya hazırlanıyor.

Son dönemde Türkiye'ye getirdiği dünyanın önde gelen lüks otel markalarıyla adından söz ettiren Astaş Holding, Avrupa ve Uzakdoğu kökenli iki yeni markayı daha Türkiye ile buluşturmaya hazırlanıyor. Türkiye'nin lükste önemli bir üs haline geldiğini söyleyen Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkam Vedat Aşçı, bu alanda yatırımlara devam edeceklerim vurguluyor. 




Yaklaşık 35 yıl önce tekstil makineleri imalatıyla temelleri atılan Astaş Holding, bugün gayrimenkul ve turizm yatınmlanyla öne çıkıyor. 2014 yılını 450 milyon dolar ciroyla kapatmayı hedefleyen şirketin cirosunun 300 milyon dolan otel ve gayrimenkul yatınmlanndan, 150 milyon doları ise makine işinden geliyor. 2015 yılında otel ve gayrimenkul yatırımlan cirosunu 400 milyon dolara, makine sektörü cirosunu ise 170 milyon dolara çıkarmayı hedefleyen Astaş Holding, önümüzdeki beş yılda yeni golf resort, ofis, otel, villa ve rezidans yatırımlarına odaklanacak. Dünyanın önemli lüks markalan Four Seasons, Kempinski, Armani ve son olarak Mandarin'i Türkiye'ye getiren Astaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Avrupa ve Uzakdoğu kökenli iki lüks markayı daha getirmeye hazırlanıyor. İki marka için de yer arayışı içinde olduklarını söyleyen Aşçı, 2015 yılında yer tespitinin ardından markaların isimlerini açıklayacaklarını ifade ediyor. Aynca İstanbul Kuruçeşme'de Mandarin Oriental Bosphorus projesinin yanı sıra yine İstanbul da Mandarin Oriental markası ile Avrupa'nın en lüks rezidans projesini hayata geçireceklerini belirten Aşçı, "Bunun için Beşiktaş'ta 15-30 dönüm arasında arazi bakıyoruz. Diğer odaklandığımız alan ise Üçüncü Havalimanı bölgesi. Bölgede rezidans ve villa yapmak için arsa anyoruz" diyor. Vedat Aşçı, sorularımızı şöyle yanıtladı: 



Astaş Holding açısından 2014 yılını değerlendirir misiniz? Yıl nasıl geçiyor ve beklentilerin karşılandığı bir yıl mı? 


2014 grubumuz için çok önemli ve beklentilerimize fazlasıyla cevap veren bir yıl oldu. Dünyanın en önemli projelerinden biri olan Mandarin Oriental Bodrum projemizi tamamlayarak hizmete açtık. Aynca Kuruçeşme'deki arazimizde hayata geçireceğimiz Mandarin Oriental Boshporus'un çalışmalarına başladığımız bereketli bir yıl oldu. 



Grup son dönemde turizm yatırımlarıyla öne çıksa da gayrimenkul ve makine gibi sektörlerde de yatırımlarınız var. Bu sektörlerin grup içindeki dağılımı nedir? 


Şirketimiz üç ana sektörde faaliyetlerini sürdürüyor. Tekstil makineleri sektöründe 35'inci yılımızı doldurduk. Her yıl yüzde 15'in üzerinde büyümeyle faaliyetlerimize devam ediyoruz. Gayrimenkul sektöründe de her yıl yüzde 30 civarında büyüyoruz. 2014 yılını 450 milyon dolar ciroyla kapatmayı hedefliyoruz. Ciromuzun 300 milyon dolan otel ve gayrimenkul yatınmlanmızdan, 150 milyon dolan ise makine işimizden geliyor. 2015 yılı için otel ve gayrimenkul yatırımlan ciromuzu 400 milyon dolar, makine sektörü ciromuzu ise 170 milyon dolar olarak öngörüyoruz. 



Bu yıl en iddialı projeniz olan Bodrum'daki Mandarin Oriental'de ilk yıl nasıl geçiyor? 


Mandarin Oriental Bodrum projemizde koyduğumuz hedeflere kısa sürede ulaştık. Otelimiz açıldığı ilk günden itibaren doluluk sağladı. Dünyanın dört bir köşesinden misafirlerimiz tatilleri için otelimizi seçti. 96 villanın yüzde 90'ını, 116 rezidansımızın da yüzde 80'ini sattık. 



Kuruçeşme'de yapmayı planladığınız Mandarin Oriental Bosphorus'da son durum nedir? 



Projemizin çalışmalan hızla sürüyor. Projeyi 2017 yılında hizmete açmayı planlıyoruz. Bölgenin en önemli otellerinden biri olacak. Arsayla birlikte 500 milyon dolara mal olacak. Projenin içinde iki restoran, spa, gym, toplantı, konferans salonlan, lüks süitler ve kral daireleri olacak. 



İstanbul veya başka şehirlerde grubun yeni projeleri var mı? 


İstanbul Kuruçeşme de hayata geçireceğimiz Mandarin Oriental Bosphorus projemizin yanı sıra yine İstanbul da Mandarin Oriental markası ile Avrupa'nın en lüks rezidans projesini hayata geçirmeyi düşünüyoruz. Bunun için Beşiktaş bölgesinde 15 ile 30 dönüm arasında arazi bakıyoruz. Bodrum'da Tuzla bölgesinde Doğuş Holding ile birlikte 2 bin dönüm arazi üzerinde golf sahaları, spor akademisi, otel, villa ve rezidans projesinin yapım çalışmalarına başladık. Bu projemizi de üç yıl içinde hayata geçirmeyi planlıyoruz. Ayrıca İstanbul'da yeni yapılan havaalanı bölgesinde rezidans ve villa yapmak için yer araştırıyoruz. Potansiyel olarak yatınma uygun bir bölge. 2014 başından beri o bölgeden yer bakıyoruz. 



Bu markalarla yurtdışında girişiminiz olacak mı? 


Yurtdışında herhangi bir yatırımımız yok. Yurtdışında bir yatınm yapmayı da düşünmüyoruz. Önceliğimiz ülkemiz Türkiye'de daha fazla yatırım yaparak ekonominin kalkınmasına ve personel istihdamına katkıda bulunmak. 



Yeni bir sektöre girme planınız var mı? 

Türkiye'nin yenilenebilir enerji alanında büyük bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum. Enerji konusunda yeni teknolojileri yakından takip ediyoruz. 

Enerji alanında fızibil bir yatınm imkanı doğması halinde yatırım yapmayı düşünüyoruz. 



Bugüne kadar Türkiye'ye önemli lüks markaları getirdiniz. Yeni markalar getirmeyi planlıyor musunuz?


 

Biz Four Seasons'la başladık, ardından Kempinski ve Armani markalan geldi. Şimdi de dünyanın en lüks markalarından Mandarin ile ortak projeler yapıyoruz. Diğer taraftan iki farklı dünya markasıyla daha görüşmelerimiz sürüyor. Yer bakıyoruz şu anda. Yerin tespitiyle birlikte markalan açıklayacağız. Onlar yeri görüp ona göre açıklanmak istiyorlar. 2015'te netleştirmeyi hedefliyoruz. 


Yine otel markası mı getireceksiniz? Hangi ülkelerden bu markalar? 


Mandarin gibi dünyanın en iyi markalanndan otel ve rezidans markası getirmeyi planlıyoruz. Markalardan biri Avrupa, diğeri Uzakdoğu kökenli. Bu lüks markaları Anadolu'ya açma planınız var mı? 



Önceliğimiz İstanbul ve Bodrum şu anda. Daha sonra Çeşme, izmir ve Ankara'yı gündeme alacağız. Ayrıca Samsun Bafra'da Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ne bağlı olmak üzere rahmetli babamız Hacı Şevket Aşçı adına bin dönüm arazi üzerine 5 bin öğrenci kapasiteli Şevket Aşçı Turizm Fakültesi'ni yaptırdık. Fakültenin geçen ay açılışı yapılarak 2014-2015 öğretim yılı faaliyetlerine başlandı. 



Türkiye artık pek çok lüks markanın girmek istediği bir pazar haline geldi. Önümüzdeki dönemde sizce bu talep devam edecek mi? 


Türkiye'de birkaç yıl öncesine kadar doğru dürüst marka yoktu. Türkiye'deki marka tutkunlan yurtdışına alışverişe giderdi. Şimdi ise dünya markalan Türkiye'ye geliyor. Hem Türkiye'deki lüks aıtkunlan burada aradıklan markaları buluyor hem de yurtdışından gelen zenginler çok fazla alışveriş yapıyor. Türkiye artık bir markalar ülkesi. Hem kendi lokal markalarımız güçlenirken hem de dünya markalarının yer açmasıyla ciddi bir lüks pazarı oluşmaya başladı. Artık Bodrum'da bile birçok lüks markayı bulmak mümkün. Bu eğilimin önümüzdeki dönemde de devam etmesini bekliyoruz. 



Halka arz planlıyor musunuz? 


2017 gibi halka arz planımız var. Altyapı çalışmalarını yapıyoruz. Halka açılmak için sürekli gelirleriniz olmalı. O yapıyı kuruyoruz.



Cironuzun ne kadarını kira gelirleriniz oluşturuyor?

Astoria gibi kira geliri getiren ticari alanlarımız var. Bunlann kira ve işletme gelirleri bizim açımızdan önemli. Yıllık 35-40 milyon dolarlık kira gelirimiz var. 




Ekonomist