Vehbi Varlık: Hedef Kuzey Afrika'ya inşaat sektörüyle ihracat yapabilmek
Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Yönetim Kurulu Üyesi Vehbi Varlık, Türkiye'nin Akdeniz çanağındaki ülkelere karşı elde ettiği başarının, turizm yatırımlarından belli ettiğini bildi
Endüstriyel mutfak alanında faaliyet gösteren İnoksan A.Ş'nin Yönetim Kurulu Başkanı olan Vehbi Varlık, yaptığı yazılı açıklamada, Türk turizm sektörünün 7 aylık performansını değerlendirdi. Sezon öncesi endüstriyel mutfak alanında yapılan yatırımları baz alarak Türkiye'nin Akdeniz'in batısına karşı fiyat, doğusundaki rakiplerine göre de kalite avantajlarını kullanması durumunda turizmin parlayan yıldızı olabileceğini öngördüğünü anımsatan Varlık, şunları kaydetti:
"Türkiye'nin Akdeniz çanağındaki ülkelere karşı elde ettiği başarı, kendisini sezon öncesindeki turizm yatırımlarından belli ediyordu. Şimdi sıra Doğu Akdeniz ülkelerine de rekabet üstünlüğü sağlayabilmekte. İlk 7 ayda turist sayısında gözlenen yüzde 1,1'lik artış, Yunanistan, İspanya ve Mısır gibi ülkelerdeki azalışlarla daha da anlamlı hale geldi. Türkiye, turizm alanında krizde yapabileceklerinin ilk etabını başarmıştır. Şimdi sıra yeni ihracat rotamızda da yer alan kuzey Afrika ülkelerine gerek endüstriyel mutfak sektörü gerekse inşaat sektörüyle ihracat yapabilmek ve buralardaki turizm yatırımlarından nemalanabilmektir. Türkiye rakiplerinin turizm yatırımlarından pay alarak da rekabette bir adım öne geçebilir."
Turist sayısının artmasına karşın turizm gelirlerinde yaşanan yüzde 10'luk azalışın sebeplerinin iyi analiz edilmesi gerektiğini vurgulayan Varlık, şöyle devam etti: "Bu durumun en çok göze çarpan iki sebebi, ekonomik krizin harcamalarda kişisel tasarruf güdüsünün artmasını sağlaması ve Türk turizminin her şey dahil sisteminden kurtulamamasıdır. Tüm sektörler gibi turizm sektörüne de Ekonomi Koordinasyon Kurulunda gerektiği önemin verilmesi gerekiyor. Bu toplantılarda endüstriyel mutfak sektörü başta olmak üzere turizm endüstrisinin gelişmesiyle ivmelenecek sektörlere getirilecek teşvikler ve ihracatta sağlanacak kolaylıklar masaya yatırılmalı. Turizm sektörü 38-40 alt sektörün itici lokomotifi ve istihdama yaptığı katı ile işsizliğin giderilmesi için kritik öneme sahip bir sektörüdür. Turizm sektörünün nabzını en iyi ve sezon öncesinden tutabilen endüstriyel mutfak sektörünün görüşleri dikkate alınmalı." Varlık, gelinen noktada, Türkiye'nin güçlü bir turizm ülkesi olmasının yanında turizm altyapısı konusunda da üretim üssü haline gelmesini istediklerini bildirdi.
AA