Genel

Vepa Group kadınlara özel mağazasıyla büyüyecek!

Grup olarak Vepa"62 çatısı altında bir mağazacılık konsepti yarattıklarını söyleyen Murat Usta,burada kadın lifestyle kavramını oturtmaya çalıştıklarını açıkladı

Merhum Cumhurbaşkanı Özal"ın yıllar önce kullandığı ABD"li spor ayakkabı markası New Balance"ın Türkiye"deki başarısı, merkeze örnek oldu. Avrupa"daki ilk mağazasını Türkiye"de açan ve Vepa Group tarafından temsil edilen markanın üst yönetimi, son 6 yılda yakaladığı hızlı büyüme ve artan satış adetleri ile Türkiye"deki mağaza konseptini diğer coğrafyalara taşıma kararı aldı.

Merhum Cumhurbaşkanı Turgut Özal"ın henüz ABD"liler bile fazla bilmezken keşfettiği, yeni nesil Türkler"in ise yoğun talep gösterdiği New Balance"ın ülkemizdeki başarısı, markaya Türkiye"yi örnek aldırdı. Geçtiğimiz günlerde Ozan Sağdıç"ın objektifine yansıyan bir karede Turgut Özal"ın yıllar önce kondisyon aletiyle spor yaparken giydiği görüntülenen New Balance markasının Türkiye"de 6 yılda sağladığı başarı merkezi bile şaşırttı.

Kendini problemli ayağa sahip insanların sorunlarını çözmeye adayan William J.Riley"nin yarattığı ve günümüzde ˜alternatif" marka arayışındaki tüketicilerin ilk tercihi haline gelen New Balance"ın Avrupa"daki ilk mağazasını markanın Türkiye Temsilcisi Vepa Group açarken hem ulaşılan mağaza sayısı hem de satış adetleri merkezde ˜örnek vaka" haline geldi. New Balance, Türkiye"de 2010 sonu itibarıyla 10 mağazaya ulaşırken markanın sahibinden CEO"suna kadar üst yönetimi bu başarıyı hem yerinde görmek hem de mağazacılık konseptini faaliyet gösterdikleri diğer coğrafyalara taşımak için bu yıl ülkemizi ziyarete gelecek.

En iyi çıkışı 2010"da yakaladı

2004 yılında Türkiye temsilciliğini üstlendiği markayı 6 yıllık süreçte ortalama yüzde 30"un üzerinde büyüten, 2010"da ise yüzde 44"lik büyümeyle en iyi çıkışı yakalayan Vepa Group, 2011"de de yüzde 40 büyüme hedefliyor.

Önümüzdeki 3 yıl içinde 10, 5 yıllık sürede de 32 ile 35 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Vepa Group Perakende Grubu Başkanı Murat Usta, œşžu anda Nike, Adidas gibi güçlü rakiplerin arasında ilk 5"teyiz ama hedefimiz ilk 3 arasına girmek. Ancak amacımız bu rakiplerle mücadele etmek değil. Biz niş bir pazardayız ve duruşumuzla alternatif markayız dedi. New Balance"ın Avrupa"daki ilk mağazasını Nişantaşı"nda açtıklarını ve bir anlamda markaya ˜mağazalaşma konsepti"ni gösterdiklerini hatırlatan Usta, œMarka 1906"da kurulmuş ve 1972"den sonra da büyüme trendine girmiş. Ancak perakende odaklı değillerdi, mağazacılığı biz başlattık. Uzakdoğu"da da mağazaları var ama hala Avrupa"da yoklar. Bizim mağaza konsepti örnek olacak diye konuştu.

Türkiye"nin satış adedi ve mağaza sayısı ile büyüme açısından Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika bölgesinde bir numara olduğunu aktaran Usta, şunları söyledi: œNew Balance"ın bu kadar ilgi görmesinde ulaştığı müşteri kitlesi önemli. Markanın protest bir tavrı var. Nike, Adidas ya da dünya genelinde yaygın, herkesin giydiği markaları kullanmak istemeyen, ˜Herkesle aynı değilim" diyen bir tüketici kitlesine sahibiz. A gelir grubu yanında B ve B plus kitlenin talebinde de büyük artış var. Bu da satışlara olumlu yansıdı.

Kadınlara özel mağazayla büyüyecek

Grup olarak Vepa"62 çatısı altında bir mağazacılık konsepti yarattıklarını söyleyen Murat Usta,burada kadın lifestyle kavramını oturtmaya çalıştıklarını açıkladı. Usta, bu süreci şöyle anlattı: œ2010"da bir değişim sürecine girdik ve Vepa "62 olarak 3 tane mağazamız oldu. Bu yıl 3 mağaza daha açacağız v 3 yıl içinde hedefimiz 15 mağazaya ulaşmak. Vepa"62 mağazaları kadınlara özel ayakkabı ağırlıklı, aksesuar, tekstil ve hediyelik ürünlerden oluşacak.

Kenan Doğulu da kullanıyor Ferit şžahenk de

Ozan Sağdıç"ın objektifine spor yaparken New Balance spor ayakkabısıyla poz veren Turgut Özal"ın yanı sıra markayı kullanan ünlüler arasında futbolcu Arda Turan, Emre Belözoğlu, şarkıcı Kenan Doğulu ve Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit şžahenk gibi isimler var.

GÜRCİSTAN"A DA GİRECEK

New Balance"da ürün fiyatlarının rakiplerin yüzde 20 üzerinde olduğunu söyleyen Murat Usta, œAncak bizim koşu grubunda üretimimizin yüzde 80"i ABD ve İngiltere"de gerçekleşiyor. Bu anlamda tekiz dedi. Markanın Gürcistan"daki operasyonlarını da kendilerinin yönettiğini belirten Usta, œBu ülkede 1-2 AVM inceliyoruz. 2011"de burada da mağaza açma hedefimiz var. Ayrıca Suriye, Azerbaycan, Kazakistan ve KKTC"ye de ürünler bizden gidiyor açıklamasını yaptı.

˜Nars"la yola devam" dedi 2 mağaza açtı

Ünlü kozmetik markası MAC"le yollarını ayıran Vepa Group, uzun zamandır Türkiye temsilciliğini almak istediği Nars"ı da Türkiye"ye getirdi. Nars"ın da Avrupa"daki ilk mağazasını kendilerinin açtığını ve şu anda 2 mağazaya ulaştıklarını aktaran Murat Usta, œBu markanın daha ABD"de bile mağazası yok. Yine biz örnek olduk. Merkez de markanın Türkiye"deki satış performansından çok memnun. Ancak Nars"ın mağaza sayısını maksimum 3 ya da 5 ile sınırlı tutmak istiyoruz dedi.
Vatan/Hale Tüzün