Konut

Vestel Dünya Kupası'nda 600 bin LCD TV satacak!

Vestel Şirketler Grubu, Dünya Kupası heyecanını taşıdıkları mağazalarında 600 bin LCD satışı hedeflediklerini açıkladı

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, bu yıl LCD TV'de yaklaşık iki kat büyüme öngördüklerini, Dünya Kupası heyecanını taşıdıkları mağazalarında 600 bin LCD satışı hedeflediklerini açıkladı.

Vestel'in Dünya Kupası'na özel kampanyasıyla, favori ülkelerini temsil eden LCD'yi satın alan ve kupa şampiyonu olacak ülkeyi doğru tahmin eden tüketiciler, ürün tutarı kadar hediye çeki kazanacak. Levent Hatay, farklı modellerdeki Vestel LCD TV'lerin Dünya Kupası'na katılacak 13 ülkeyi temsil ettiğini söyledi. Hatay, "Kampanyada, satın alınan LCD TV'yle eşleşen ve kupa şampiyonluğunu kazanan ülke, LCD sahibine de Vestel'den ürün tutarınca hediye çeki kazandıracak" dedi.

Satışlar arttı
Hatay, "Tüketici odaklı kampanyalarımıza  devam ediyoruz. Dünya Kupası'nda kazanan takımın LCD'sini alan tüketicilerimize televizyon bedavaya gelecek" diye konuştu.
Hatay, iç pazarda Vestel'in yüzde 20 pazar payıyla 2009 yılında liderliğini koruduğunu belirtirken 2010'un ilk 3 ayında da satışlarını yüzde 163 artırdığını ifade etti.
Avrupa pazarında LCD pazarının yüzde 72'sine hakim olan ilk dört markanın Türkiye'de pazardan sadece yüzde 35 pay alabildiğine değinen Hatay, "Vestel 2010'un ilk 3 ayında GfK'ya göre 4, ECID'e göre ise 12 puan yükselerek liderliğini korudu. 2009 yılında Türk markaları pazar payı kazanırken yabancı markalar pay kaybetti. Bu gelişim Türk markalarına olan güveni ortaya koyuyor" diye konuştu.

Beyaz eşyada büyüme
Beyaz eşya alanında Türkiye'nin 2009'da pek çok Avrupa ülkesinden daha iyi performans gösterdiğini belirten Hatay, krizde Doğu Avrupa'da beyaz eşya satışları yüzde 18 daralırken, Türkiye'de vergi indiriminin de yardımıyla küçülme oranının yüzde 3.8'de kaldığına dikkat çekti.
Vestel'in beyaz eşyada hızlı yükseliş kaydettiğini aktaran Hatay, "MP3 çalarlı buzdolabı, bulaşığın miktarına göre yıkama yapan Ecowash gibi yenilikçi ürünlerle büyüyoruz. 10 yılda pazar payımız 3 katına çıktı. 2010'da Türkiye'de beyaz eşyada yüzde 15 büyüme sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Milliyet

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

Dünya Kupası dopingi ile LCD TV'de yüzde 100'den fazla büyüyecek
Vestel, 2010'un ilk çeyreğinde LCD satışlarını yüzde 163 artırdı. Dünya Kupası'nın dopingi ile yılın ikinci çeyreği için büyüme beklentisi yine yüzde 100'ün üzerinde.


Vestel, Avrupa'da LCD televizyon pazarında yüzde 15 pay ile 3'üncü ve Türkiye'de de yüzde 20 pazar payıyla lider. Vestel Şirketler Grubu'nun Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, LCD pazarının çok hızlı büyüdüğünü hatırlatarak, "Pazar 2009'da yüzde 43 büyüdü. Vestel olarak LCD satışlarında yüzde 163 büyüdük. Bu yüksek büyüme ikinci çeyrekte sürüyor. İkinci çeyrekte, 2010 Güney Afrika Dünya Kupası dopingiyle yüzde 100'ün üzerinde büyüme bekliyoruz. Türkiye'de de geçen yıl 330 bin LCD TV sattık. 2010 hedefimiz 600 bini geçmek" diye konuştu.

Yerli markalar hâkim

Türkiye'de sanılanın aksine LCD pazarında Türk markalarının ön planda olduğunu kaydeden Hatay şunları söyledi: "Avrupa'da LCD pazarının yüzde 72'sine hakim olan ilk 4 uluslararası marka, Türkiye'de pazardan sadece yüzde 35 pay alabiliyor. Vestel diğer markalarıyla birlikte yüzde 25 pazar payına ulaşıyor. 2009'da Türk markaları pazar payı kazanırken yabancı markalar pazar kaybetti. Bu, vatandaşlarımızın Türk markalarına güvenini ortaya koyuyor."

Levent Hatay, Vestel'in 2010'da beyaz eşyada yüzde 15 büyüme hedeflediğini de belirterek, "2010'da 100 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. MP3 çalarlı buzdolabı, bulaşığın miktarına göre yıkama yapan Ecowash gibi katma değeri yüksek, yenilikçi ürünlerle büyüyoruz" dedi. Beyaz eşyada Türkiye'nin 2009'da pek çok Avrupa ülkesinden daha iyi performans gösterdiğini belirten Hatay, "2009'da Doğu Avrupa'da beyaz eşya satışları yüzde 18 daralırken, Türkiye'de vergi indirimi can simidi oldu, küçülme oranı yüzde 3.8'de kaldı" diye konuştu.

Şampiyonu bilene LCD TV bedava

LEVENT Hatay, Vestel LCD TV'lerin her bir modelinin, Dünya Kupası'na katılacak 13 ülkeyi temsil ettiğini belirterek, "13 Haziran'a kadar sürecek Dünya Kupası kampanyasında Vestel'den, favori ülkelerini temsil eden LCD'yi alan ve şampiyon olacak ülkeyi doğru tahmin edenler, ürün tutarı kadar hediye çeki kazanacak. Bu tüketicilere, televizyonlar bedavaya gelecek" dedi.
Hürriyet

Dünya Kupası LCD satışlarını patlatacak
Vestel Şirketler Grubu'nun Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, bu yıl Türkiye'de beyaz eşyada yüzde 15, LCD televizyonda ise yüzde 100'e yakın büyümeyi öngördüklerini söyledi. LCD pazarının geçen yıl yüzde 43 büyüdüğünü ifade eden Hatay, bu yılın ilk çeyreğindeki büyümenin ise yüzde 80 olarak gerçekleştiğini anlattı. "Geçen yıl 320 in adet LCD sattık. Bu yıl bu rakamı 600 bine çıkarmayı hedefliyoruz" diyen Hatay sözlerini şöyle sürdürdü: "LCD pazarındaki büyüme ve dünya kupası maçları nedeniyle LCD satışlarında ikinci çeyrekte yüzde 100'ün üzerinde artış bekliyoruz." Avrupa pazarında LCD pazarının yüzde 72'sine hakim olan ilk 4 markanın Türkiye'de pazardan sadece yüzde 35 pay alabildiğine değinen Hatay, "Vestel 2010'un ilk 3 ayında liderliğini korumaya devam etti. 2009'da Türk markaları pazar payı kazanırken yabancı markalar pazar payı kaybetti. Bu gelişim, vatandaşlarımızın Türk markalarına olan güvenini ortaya koyuyor" diye konuştu. Hatay'ın verdiği bilgilere göre Vestel'in 2009 yılı konsolide cirosu 3,1 milyar dolar oldu. Şirketin faaliyet kârı da 242 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Timur Sırt / Sabah

Dünya Kupası rüzgârıyla bu yıl 600 bin LCD satarız
Haziranda Güney Afrika'da başlayacak Dünya Kupası maçları birçok sektörde hareketlilik sağladı. Söz konusu olumlu havadan en çok televizyon sektörü etkilendi. 
 
Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, Dünya Kupası rüzgârıyla bu yıl 600 bin LCD satışı hedeflediklerini söyledi. Vestel'in Dünya Kupası Kampanyası'nın startını vermek üzere düzenlenen toplantıda konuşan Levent Hatay, 13 Haziran'a kadar Vestel'den LCD TV alan tüm müşterilerine ürün tutarında hediye çeki kazanma fırsatı sunduklarını ve şampiyonu doğru tahmin eden müşterilerin TV'lerin ücretlerini iade edeceklerini söyledi. Dünya Kupası'nın TV satışlarını olumlu etkileyeceğini bekleyen Hatay, "Kupa heyecanını mağazalarımıza taşıdığımız bu yıl 600 bin LCD satışı hedefliyoruz." diye konuştu. Tüplü TV'den LCD'ye geçiş sürecini değerlendiren Hatay, Türkiye LCD pazarının 2009'da yüzde 43, 2010'un ilk çeyreğinde ise yüzde 80 büyüdüğünü aktardı. İç pazarda Vestel'in yüzde 20 pazar payıyla 2009 yılında liderliğini koruduğunu belirten Vestel'in Pazarlama Müdürü, 2010'un ilk 3 ayında da satışlarını yüzde 163 artırdığını ifade etti.

Üreticilerin satışlarını değerlendiren Elektronik Cihaz İmalatçıları Derneği'nin (ECID) ve perakende satışları değerlendiren GfK'nın verilerine göre LCD'de yerli üreticiler pazar paylarını artırmaya devam ediyor. Hatay, "Vestel 2010'un ilk 3 ayında GfK'ya göre 4, ECID'e göre ise 12 puan yükselerek liderliğini korumaya devam etti. 2009 yılında Türk markaları pazar payı kazanırken yabancı markalar pazar payı kaybetti. Bu gelişim, vatandaşlarımızın Türk markalarına olan güvenini ortaya koyuyor." diye konuştu. Beyaz eşya alanında Türkiye'nin 2009'da pek çok Avrupa ülkesinden daha iyi performans gösterdiğini belirten Levent Hatay, kriz yılında Doğu Avrupa'da beyaz eşya satışları yüzde 18 daralırken, Türkiye'de vergi indiriminin de yardımıyla küçülme oranının yüzde 3,8'de kaldığına dikkat çekti. Vestel'in beyaz eşyada hızlı yükseliş kaydettiğini aktaran Hatay, "MP3 çalarlı buzdolabı, bulaşığın miktarına göre yıkama yapan Ecowash gibi katma değeri yüksek, yenilikçi ürünlerle büyüyoruz. 10 yılda pazar payımız 3 katına çıktı. 2010'da Türkiye'de beyaz eşyada yüzde 15 büyüme sağlamayı hedefliyoruz." dedi. Elektronik ve beyaz eşya sektörlerinin güncel perakende tablolarını da paylaşan Hatay, 2009 verilerine göre modern bayilik kanalının elektronikte yüzde 63, beyaz eşyada ise yüzde 90,3 oranında tercih edildiğini söylerken, "Avrupa'da tüketici alışkanlıklarını etkileyen teknomarketler ve zincir mağazalar, Türk tüketim alışkanlıklarını kolayca değiştiremiyor. Tüketicilerin çoğun beyaz eşya ve elektronik alışverişlerini bayiden yapıyor. Bayilerde tüketiciyle kurulan birebir iletişim, yaygın servis yapısı ve markalarımızın gücü büyük rol oynuyor." ifadelerini kullandı.

Şampiyonu bilen, TV'yi bedavaya getirecek

Vestel, 'Dünya Kupası Kampanyası'yla, 13 Haziran'a kadar LCD alan tüm müşterilerine ürün tutarında hediye çeki verecek. Favori ülkelerini temsil eden LCD'yi satın alan ve şampiyonu doğru tahmin eden tüketiciler, ürün tutarı kadar hediye çeki kazanacak. Hatay, "Kupayı kazanan takımın LCD'sini alan tüketiciler televizyonları bedavaya getirecek."dedi. Şirket ayrıca 25 aileyi 'Dünya Kupası' finaline götürecek.
Kenan Mehmetzade / Zaman

Vestel, 'Dünya Kupası'nda 600 bin LCD satacak
Vestel, 'Dünya Kupası' kampanyasıyla 13 Haziran'a kadar LCD alan tüm müşterilerine ürünün tutarı kadar hediye çeki verecek

Vestel, `Dünya Kupası Kampanyası'yla, 13 Haziran'a kadar LCD alan tüm müşterilerine ürün tutarında hediye çeki kazanma fırsatı sunuyor. Farklı modellerdeki Vestel LCD TV'lerin Dünya Kupası'na katılacak 13 ülkeyi temsil ettiği kampanyada, satın aldığı LCD TV'yle eşleşen ve kupa şampiyonluğunu kazanan ülke, LCD sahibine de Vestel'den ürün tutarınca hediye çeki kazandıracak. Tüketici odaklı kampanyalarına hız kesmeden devam ettiklerini belirten Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, "Dünya Kupası'nda kazanan takımın LCD'sini alan tüketicilerimize televizyonlarımız bedavaya gelecek. Kupa heyecanını mağazalarımıza taşıdığımız bu yıl 600 bin LCD satışı hedefliyoruz" diye konuştu.

İlk üç ayda satışları yüzde 163 arttı
Vestel'in kurumsal başarısını finansal performansıyla da desteklediğini belirten Hatay, "Kriz yılından 3.1 milyar dolarlık konsolide ciro ve 242.1 milyon dolar faaliyet kârıyla alnımız açık çıktık. Yatırımımız 76 milyon doları buldu. 2010'da ciromuzu 3.5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz" dedi. Hatay, Türkiye LCD pazarının 2009'da yüzde 43, 2010'un ilk çeyreğinde ise yüzde 80 büyüdüğünü aktardı.

Hatay, iç pazarda Vestel'in yüzde 20 pazar payıyla 2009'da liderliğini koruduğunu belirtirken 2010'un ilk üç ayında da satışlarını yüzde 163 artırdığını ifade etti. Beyaz eşya sektöründe Türkiye'nin 2009'da pek çok Avrupa ülkesinden daha iyi performans gösterdiğini vurgulayan Hatay, krizde Doğu Avrupa'da beyaz eşya satışları yüzde 18 daralırken, Türkiye'de vergi indiriminin de yardımıyla küçülmenin yüzde 3.8'de kaldığına dikkat çekti. Vestel'in beyaz eşyada hızlı yükseliş kaydettiğini aktaran Hatay, "MP3 çalarlı buzdolabı, bulaşığın miktarına göre yıkama yapan Ecowash gibi katma değeri yüksek, yenilikçi ürünlerle büyüyoruz. 10 yılda pazar payımız üç katına çıktı. 2010'da Türkiye'de beyaz eşyada yüzde 15 büyüme sağlamayı hedefliyoruz" dedi.
Radikal

Vestel `iddaa' gibi kampanya yaptı, kazanana LCD bedava 
Vestel, LCD'lere Dünya Kupası'ndaki ülkelerin ismini verdi. Tuttuğu ülkenin takımı şampiyon olan tüketici TV'nin değeri kadar hediye alacak

Tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye'yi de 11 Haziran-11 Temmuz tarihleri arasında Güney Afrika'da yapılacak 2010 Dünya Kupası heyecanı sardı. Türk Milli Takımı bu kupada yer alamayacak olsa da futbolseverler büyük bir heyecanla 11 Haziran'ı bekliyor. Vestel bu büyük organizasyona, özel bir kampanyayla destek veriyor. 13 Haziran'a kadar sürecek kampanya kapsamında kupanın favori 13 takımını temsil eden LCD TV'leri görücüye çıkaran Vestel'den, tuttuğu takımın TV'sini alanlar takım şampiyon olduğunda televizyonu bedavaya getiriyor.

BU YIL 600 BİN LCD SATACAK

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay "Tüketici odaklı kampanyalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Dünya Kupası'nda kazanan takımın LCD'sini alan tüketicilerimiz, tuttuğu takım şampiyon olursa televizyonların değeri kadar hediye çeki kazanacak" dedi. Geçen yıl 330 bin LCD sattıklarını belirten Hatay, bu yıl bu kampanyanın da etkisiyle 600 bin LCD satmayı hedeflediklerini söyledi. Hatay yüzde 40 olan tüptü televizyon satışlarının ise bu yıl yüzde 20'lere gerileyeceğini belirtti.

En ucuzu Paraguay

Ülke Fiyat (TL)

49 ekran

Paraguay 454,90

Fildişi Sanili 519

56-66 ekran

Meksika 519

Meksika 569

Meksika 599

Meksika 699

Fildişi Sahili 809

Şili 809

Fildişi Sahili 993

82 ekran

Hollanda 979

Portekiz 1.029

Fransa 1.116

Fransa 1.176

Ülke Fiyat (TL)

Arjantin 1.316

96 ekran

İngiltere 1.616

İngiltere 1.703

102-106 ekran

Almanya 4.646

Almanya 1.696

Almanya 1.916

İtalya 2.006

İtalya 2.113

Brezilya 2.353

Brezilya 2.793

Brezilya 3.003

120-132 ekran

İspanya 2.843

İspanya 3.513

100 mağaza açacağız

Yılın ilk çeyreğinde sektörün yüzde 80 büyüdüğünü belirten Hatay, şunları söyledi: "İlk çeyrekte satışlarımızı yüzde 163 artırdık. Dünya Kupası kampanyasıyla pazar payımızı yüzde 30'a çıkarmak istiyoruz." Bu yıl beyaz eşyada yüzde 15 büyüme hedeflediklerini belirten Hatay, 100 mağaza açacaklarını söyledi.
Star