Genel

Viaport, 2 milyar doları yeni yatırımlar için ayırdı!

AVM yatırımları için 2015 yılına kadar, 2 milyar dolarlık yatırım öngören Viaport, bu yatırımlara başta Mısır olmak üzere, Ortadoğu'yu da dahil etmeyi planlıyor

Türkiye'nin en büyük outlet AVM'si olan Viaport, hem AVM hem otel yatırımlarına hız veriyor. Ankara merkezli Bayraktar Grubu'nun Pendik'te kurduğu ve ilk günlerde 'Buraya kim gelecek' denilen Viaport, Sabiha Gökçen'e yakınlığının da etkisiyle müşteri rekorları kırıyor.

'Önümüzdeki 5 yıl içinde, 4 AVM yatırımımız için 2 milyar dolarlık bütçe ayırdık' diyen Viaport Genel Koordinatörü Tayfun Döşkaya, 'Hem yurtiçinde hem de yurtdışında doğru lokasyonlar olduğu takdirde Viaport markasını yaygınlaştırmak istiyoruz' dedi. Pek çok yerden teklif almalarına rağmen karar verme sürecinde seçici davrandıklarını kaydeden Döşkaya, sözlerini şöyle sürdürdü: 'Bizim için doğru zaman ve doğru yer önemli. İstanbul'da ilk hedefimiz Avrupa yakası. Bu projeyi 3 yıl içinde gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Lokasyon olarak spesifik bir bölge yok. Yurtdışında da 2 AVM yatırımı planlıyoruz. Her iki ülke de büyük ihtimalle Ortadoğu'da olacak. Bu ülkelerden biri de ağırlıklı olarak Mısır. Diğeri ise henüz belirlenmiş değil.'

Viaport, otel yatırımları için ise uluslararası platformda marka bilinirliği olan bir zincir ile anlaşmayı planlıyor. Otelciliği farklı bir sektör olarak tanımlayan Döşkaya, bu girişimin aralıkta sonlanacağım ve 201 l'in ocak ayında hayata geçeceğini söyledi. Döşkaya, görüşmeleri tamamlanan müstakbel ortaklar için, 'Başta Intercontinental, Hyatt, Mariott gibi 10'a yakın uluslararası zincirle görüştük. Gelen tüm iş geliştirme direktörü otel temsilcileri, otelimize hayran kaldı. 31 Aralık'ta ciddi bir karar vereceğiz' dedi. Anlaşmaya göre, yüzde 99 yabancı bir zincirden isim hakkı alınacak ve marka, isim hakkı alınan zincirin ismi ile Viaport Asia istanbul olarak tescil edilecek. 'Viaport bir marka ve seçeceğimiz markanın da bize katma değer sağlamasını bekliyoruz. Bu marka bizi bir adım ileriye taşımalı' diyen Döşkaya, maliyetin ise yaklaşık 500 bin euroyu bulacağını ifade etti.

Döşkaya, son 2 yıldır Ortadoğu'da ikili ilişkilerinin ilerlemesi, vizelerin kaldırılması gibi etkenlerin bölgeden çok sayıda ziyaretçi gelmesini sağladığım söyledi. 'Özellikle 2010'un yaz sezonu, temmuz ağustos dönemleri ciddi anlamda doluluk yaşandı. Düne kadar Dubai'ye giden insanlar İstanbul'u tercih etmeye başladı. Ama bu istenilen seviye değil' açıklamasında bulunan Döşkaya, önümüzdeki yıl nisan ayında başlayacak Shopping Fasf ten de umutlu. Döşkaya, bu konuda şu açıklamalarda bulundu: 'Bugüne kadar Türkiye'de ilk defa alışveriş sektörü ile birlikte turizm sektörü ortak bir çalışmada bulunuyor. Devletin de bu anlamda büyük bir desteği var. Türkiye'de şimdiki hedef Ortadoğu pazarı ve eski Sovyet ülkeleri. Buralardan ciddi anlamda alışveriş için gelen insanlar var. Gelen yolcu sayısı ve hayat standardı ile kıyaslandığında ise İran ön plana çıkıyor.' Viaport, 2011'de yurtdışı tanıtımlarına da ağırlık vermeyi planlıyor. Bu anlamda 1 milyon euroluk bir bütçe öngören marka için ilk sırayı alan ülkeler ise Lübnan, Suriye, Ürdün, Katar, Mısır, İran, Kazakistan, Özbekistan, Romanya, Bulgaristan.

Ciro yüzde 10 artacak
2010 yılında resmi açılış gerçekleşmediği için 'Sessizce ilerledik' ifadesini kullanan Döşkaya, hem yıl sonu verilerinden hem de önümüzdeki yıldan umutlu. '2010 yılı cirosu için yüzde 10 artış bekliyoruz. Otel için de aynı oranda artış görüyoruz' diyen Genel Koordinatör Döşkaya, 'Türk insanı artık yüzünü Avrupa'ya çevirmiş durumda. Genç nesil tüketimi seviyor. AVM'ler bu yüzden şanslı. Kredi kartı kullanımının yaygınlaşması perakende sektörünü de hareketlendiren bir durum. AVM'lerin bu anlamda herhangi bir dezavantjı yok' açıklamasında bulundu. Krizin kendilerini iyi yönde etkilediğini belirten Döşkaya'ya göre kuruluş dönemi krizle çakışsa da lokasyon ve oudet Viaport'un 2008 yılından bu yana yüzde 20 oranında büyümesini sağladı.
Dünya