Viaport AVM ve Optimum Avrupa'da finalde!
Viaport AVM ve Optimum ICSC Avrupa Alışveriş Merkezi Ödülleri'nde uzmanlaşmış kategoride finale kaldı
Avrupa'daki benzerlerinden farklı olarak bünyesinde alışverişin haricinde yiyecek katları, sinema benzeri eğlence alanları, otel gibi konaklama alanlarına da yer veren Türk tarzı outlet AVM anlayışı, Avrupa'nın en saygın yarışmasında finale kaldı. Viaport AVM ve Optimum nisan ayında birincilik alacağından umutlu.
Bünyesinde sadece outlet mağazalarını değil, yiyecek katları ve sinema benzeri eğlence alanlarını da barındıran Türk tarzı outlet AVM'ler Avrupa'da yükselişe geçti. Bu alandaki en iyi örneklerden olan Viaport AVM ve Optimum AVM, Avrupa'da ticari gayrimenkulde en saygın ödüllerden biri kabul edilen ICSC Avrupa Alışveriş Merkezi Ödülleri'nde uzmanlaşmış kategoride finale kaldı. Şubatta 4 kişilik bir organizasyon heyeti İstanbul'a gelerek AVM'leri yerinde inceleyecek.
İstanbul Kurtköy'de hayata geçen Viaport'un Genel Müdürü Bülent Kural, AVM olarak çok farklı bir konsepte sahip olduklarını, sadece AVM değil otel, kongre merkezi, eğlenceyi de bünyelerinde barındırdıklarını açıkladı. Dünyadaki outlet alışveriş merkezinin sadece alışverişe dönük faaliyet gösterdiğini, ikinci el, sezon sonu ya da defolu ürünler bulundurduğunu anlatan Kural, Türkiye'de ise fiyatı uygun sezon ürünler olduğunu açıkladı.
Finale kalan Optimum Outlet bu yıl 1. yaşını kutladı. Farklı ve özel konseptli kafe ve restoranları, buz pateni, eğlence alanları ve çocuk bakım merkezi ile alışveriş ve yaşam kompleksi olan Optimum'u bir yılda 11 milyon kişi ziyaret etti.
PRAG'DA AÇIKLANACAK
Mağaza karması, ticari performans, müşteri hizmetleri ve AVM'nin çevresiyle iletişimini de değerlendiren yarışmanın sonuçları 28-29 Nisan 2010 tarihlerinde Prag'da açıklanacak. AVM uzmanı Avi Alkaş, geçen yılki yarışmada Türk AVM'lerinin 4 birincilik aldığını hatırlatarak "Türk AVM'lerinin tüm dünyada yükselişi sözkonusu. Ancak bu yılki yarışmada outletlerin finale kalması anlamlı. Çünkü Türkiye'deki outlet avm'ler kendine has özellikler taşıyor. Bu özellikler Avrupalı yatırımcıların da ilgisini çekiyor" dedi.
KORUPARK YENİLERDE YARIŞIYOR
Torunlar GYO'un bir yatırımı olan ve 2007 yılında hizmete açılan Bursa'nın en büyük alışveriş merkezi Korupark da yarışmada "Yeniler" kategorisinde finale kaldı. Toplam 72 bin metrekare kiralanabilir alanıyla Türkiye'nin en büyük alışveriş merkezlerinden biri kabul edilen AVM; 196 markayı aynı çatı altında buluşturuyor. Restaurant, cafe, eğlence alanları ve sinema salonları ile Bursa'nın sosyal yaşamına da önemli bir katkı sağlayan Korupark, 2 bine yakın kişiye istihdam sağlıyor.
Selma ŞENOL/Bugün