Genel

Vodafone, Elazığ'da çağrı merkezi açtı!

Vodafone Elazığ çağrı Merkezi'nin açılışında konuşan Binali Yıldırım, gelen ilk çağrıyı cevapladı ve arayan vatandaşa cep telefonunun numarasını verdi. BTK Başkanı Acarer de Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Timuray'a teşekkür etti

Vodafone Elazığ çağrı Merkezi, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım 'ın katıldığı törenle açıldı. Bakan Yıldırım, açılışta yaptığı konuşmada, kendisine 10 Ocak 'ta gelen  Vodafone yetkilileri ile yapılan görüşmeler sonucunda 2 aydan kısa bir sürede  çağrı merkezinin oluştuğunu söyledi.

Bakan Yıldırım, artık fabrika kurmak için trilyonların yatırılması gerekmediğini, alın terinin yerini 'akıl terinin' aldığını belirterek, 'şžimdi  artık akıl teri para ediyor' dedi. Bakan Yıldırım, şöyle devam etti:

'İşte bu merkezler de onlardan bir tanesi. Burada akıl teri döküyor gençlerimiz. Bir kişiye fabrika kurup iş bulmak için 50-60 bin lira para  harcarken burada 5 bin lira harcayarak bir kişiye iş kurulabiliyor. Onun için de bundan sonra da Doğu 'ya Güneydoğu 'ya sürekli bilişimle ilgili iş alanları  açacağız, iş merkezleri açacağız. Daha bu alanda 1 milyon ihtiyacımız var. 1  milyon çalışana kadar gidebiliriz. Gelişmiş ülkelerde 100 kişiye bir çağrı  merkezi sandalyesi düşüyor, bizde 2 bin kişiye bir tane düşüyor. Daha gidecek
 yolumuz çok. şžu anda 40 bine yaklaştı. Ama 1 milyona kadar yolu var. Bu istihdam  alanlarında da Doğu ve Güneydoğu 'yu seçeceğiz. Önceliğimiz buralarda.'

VODAFONE TÜRKİYE İCRA KURULU BAşžKANI SERPİL TİMURAY

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ise mobil iletişimin kalkınmada çok önemli bir lokomotif sektör olduğunu, dünyanın en büyük mobil  iletişim şirketi olarak fırsat eşitliğine katkı sağlamak istediklerini söyledi. şžirket olarak ülkede bir taraftan data kullanımını toplumun her kesiminde  yaygınlaştırmak için çalışırken bunun getirdiği operasyonel hizmetler  aracılığıyla da ülke çapında sağladıkları istihdamla güçlü şekilde fırsat  eşitliğine katkı sağladıklarını ifade eden Timuray, şunları söyledi:

'Vodafone Türkiye son iki yıldır müşteri memnuniyetine odaklı bir şekilde büyümektedir. Bu büyümenin doğal sonucu olarak da operasyonel  hizmetlerimizde bir artış ihtiyacı doğmuştur. Bu noktada sayın Bakanımızın  desteğiyle bu artışı istihdamda ve kalkınmada öncelikli bölgelerde karşılamayı  bir sosyal sorumluluk olarak görmekteyiz. Elazığ çağrı Merkezimiz bu anlayışımız  ve sosyal sorumluluğumuzun bir göstergesidir.'

Timuray, merkezde 20 milyon liralık yatırımı planladıklarını, bu yıl 250 olacak olan istihdam sayısını büyümeye paralel olarak önümüzdeki dönemde iki  misli arttırmayı öngördüklerini kaydetti. Serpil Timuray, Elazığ 'a yaptıkları merkez yatırımlarının diğer
 yatırımcıları daha fazla teşvik edeceğini umduğunu da sözlerine ekledi.

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİşžİM KURUMU BAşžKANI TAYFUN ACARER

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer de bir kaç gündür çağrı merkezleri açılışlarını yaptığını söyledi. Vodafone'a teşekkür eden Acarer, şöyle konuştu: 'Bu çağrı merkezleri, destek hizmet birimleri belki bu bölgelerin en önemli istihdam kaynağı olacaktır. Bu konu artık Doğu ve Güneydoğu 'nun istihdam  davası olmuştur. Bakanım sizin vizyonunuz dava oldu. Biz bu davayı bundan sonra  hep beraber tüm sektörle beraber sahiplendik, sürdüreceğiz. İnanıyorum ki başta  Vodafone ve diğer işletmelerimiz olmak üzere bundan sonra çağrı merkezlerini bu  bölgelere yansıtacaklardır. çağrı merkezlerinde çalışma emek yoğundur. Ancak illaki çağrı merkezine gelip orada çalışmakla da olmayabilir. Engelli vatandaşlarımızın kontenjanlarının
 bundan sonra daha da artacağını ümit ediyorum. şžuanda yaklaşık 40 bin çalışan  var. Engelli vatandaşlarımız oranı yüzde 5. İnşallah en kısa zamanda bu oranın  yüzde 10 'lara doğru gideceğini düşünüyorum.'

BAKAN YILDIRIM CEP TELEFONU NUMARASINI VERDİ

Konuşmaların ardından Vodafone çağrı Merkezi 'ne geçen Yıldırım, ilk çağrıyı görevli aracılığıyla aldı. Numara soran Alican isimli vatandaş, Bakan Yıldırım 'ın kendisini  tanıtması üzerine kendisine 'şaka' yapıldığını zannetmesi nedeniyle ilginç  diyaloglar yaşandı. Bakan Yıldırım ile kendisine inanmayan vatandaş arasında şöyle bir  diyalog yaşandı:
'Gerçekten Bakanım kardeşim. İstiyorsan soru sor. Memleket nere Vallahi ne isteyeyim 5 gün sonra işime son veriyorlar, iş arıyorum. Ne iş yapıyorsun. Tekstil. Nerede dükkan, kadın erkek Bayan üzerineyse hanımı getireyim ben. şžimdi bu kime yazıyor. Bu sana yazdı. Neyse bu her gün olmuyor nasıl olsa.'

Bakan Yıldırım, vatandaşa telefon numarasını vererek, isterse kendisini arayabileceğini söyledi.

AA