Whirlpool, Manisa'daki fabrikasını büyütecek!
Amerikalı beyazeşya üreticisi Whirlpool, Türkiye'deki yatırımlarını arttırıyor. Manisa'daki fabrikasını büyütme kararı alan şirket 11 milyon TL yatırımla bayi ayağını büyütecek. 300 yeni Hotpoint mağazası açılacak
Whirlpool Corporation, Türkiye'de yatırım arttırma kararı aldı. Amerika merkezli şirket Indesit Company'e ait Manisa'daki fabrikasında üretimi arttıracak yeni çalışmalarını başlattı. Şirket dünyaca ünlü markaları üretim üssü olarak seçtiği Türkiye'den ihraç edecek. Temmuz 2014 yılında İtalya merkezli Indesit Company'i alan Whirlpool'un satış stratejisi Amerika'dan ürün satış yerine bölgesel üretim merkezli müşterilere ulaşmak. Whirlpool Corporation EMEA Pazar Operasyonları Başkan YardımcısıJuan Carlos Puente; Türkiye'nin önemli bir merkez olduğunu ifade ederek son dönemde yaşanan bölgesel durumun Türkiye'deki yatırım kararını etkilemediğini kaydetti. Antalya'da şirketin bayi ve dağıtım ağıyla buluşan Whirlpool Corporation'un merkez ve Türkiye yöneticileri basın mensuplarıyla da bir araya geldi. Buluşmada konuşan Juan Carlos Puente, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada sahip olduğu potansiyelle öne çıktığını kaydetti.
MANİSA'YA YATIRIM ARTACAK
Juan Carlos Puente, Manisa'daki fabrikaların varlığı ve üretiminin şirket için çok önemli olduğunu vurguladı. Puente, “Türkiye çok stratejik bir pazar. O yüzden Türkiye'de üretim yapmaya önem veriyoruz. Manisa'daki üretimimiz ve Manisa'daki fabrikaların
varlığı sadece Türkiye için değil tüm Whirlpool Corporation için çok önemli. Aslında şu anda Türkiye pazarı ve dışarı satışlarda yeni ürünler Manisa'da üretiliyor. İhracat ve Türkiye'deki satış için de kapasitemizi artırmak ve yeni üretim hatları eklemek için Manisa'daki fabrikalara yatırım yapmaya devam edeceğiz”
diye konuştu.
300 YENİ HOTPOINT MAĞAZASI GELİYOR
Dünya beyaz eşya devinin yeni Türkiye Ülke Direktörü Gabriele Esposito ise şirketin Türkiye hedeflerini anlattı. Indesit Company'nin Türkiye'deki 22 yıllık başarı hikayesinin yeni ve taze bir enerjiyle ilerleyeceğini belirten Esposito, Whirlpool Corporation'un Avrupa'daki liderliğinin Türkiye ile yükseleceğini söyledi.
Esposito, şirketin perakendede büyüme hedeflerini ise şöyle anlattı: “Büyüme stratejimize paralel önümüzdeki 3 yıl içinde 300 yeni Hotpoint mağazası açmayı planlıyoruz. Sadece mağazalar için 11 milyon TL'lik yatırım yapacağız. 300 yeni Hotpoint mağazası yaklaşık bin kişilik istihdam oluşturacak.İş ortaklarımızın, bayilerimizin potansiyellerini artırmaya odaklıyız. Ürün yelpazemizle olduğu kadar mağazalarımızla da çok konuşulacağız”
2014 yılı cirosu 21 milyar dolar
100 bin çalışan 70 üretim ve ar-ge merkezi
Bünyesindeki markalar
Hotpoint, Indesit, Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht ve Jenn-Air
Yeni Şafak