Genel

WienerWald, Türkiye’de 1 yılda 30 restoran açtı!

Alman çevirme piliç markası WienerWald, Türkiye’de bir yılda 30 restoran açarak markanın 55 yıllık tarihindeki rekorunu kırdı

WienerWald’ın Türkiye Yöneticisi Kaan Bilbay, Almanya’da bira, patates ve tavukla özdeşleşen Wienerwald’ın Türkiye’de alkol satmamasına ilişkin olarak, “Alkol izni almak istediğiniz zaman 30 restoran birden açamıyorsunuz” dedi.

FRIEDRICH Jahn’ın 1955’te Almanya’da kurduğu yeşil tavuk logolu çevirme piliç markası WienerWald, Türkiye’de bir yılda 30 restoran açarak marka tarihindeki rekorunu kırdı. Almanya’da bira, patates ve tavukla özdeşleşen Wienerwald’ın Türkiye Yöneticisi Kaan Bilbay, Almanya’da bira, patates ve tavukla özdeşleşen Wienerwald’ın Türkiye’de alkol satmamasıyla ilgili olarak, “Alkol izni almak istediğiniz zaman 30 restoran birden açamıyorsunuz. Alkol izni olan çok az yer var. Bütün problem orada” dedi.

Alkol izni olan dükkanın ya bar ya da meyhane olduğunu ifade eden Kaan Bilbay, “Haliyle dükkanın kendinden bir kıymeti oluyor, büyük hava paraları istiyorlar. Alkol izni olan bir dükkan da ucuz tavukçu olamıyor. Zaten bira satışının da ciroyu çok fazla yukarı çekeceğini sanmıyorum” diye konuştu. Friedrich Jahn’ın kızı ve şirket yöneticisi Evi Peitzner de, kendisinin tavukları bira ile tüketmeyi çok sevdiğini belirtti ancak Türkiye’de restoranlarında bira satılmamasının çok önemli olmadığını vurguladı. Peitzner, “Ben sabah öğle ve akşam bu tavukları yiyebiliyorum. Önemli olan tavuk yemekse ne içtiğiniz pek önemi yok. Su ile de iyi gidiyor” dedi.

30 restoran rekoru kırdı

ABD’den Japonya’ya kadar 13 ülkede 300 bin müşteriye ulaşan ancak 1980’lerde ABD’deki petrol kriziyle batan WienerWald, 2007’de sahibinin kızlarının ve torunlarının çabasıyla tekrar ayağa kalktı. 2008’de Türkiye pazarına girme kararı alan WienerWald’ın Türkiye Yöneticisi Kaan Bilbay, “Kurucu Friedrich Jahn’ın bir yılda açabildiği en fazla restoran sayısı 24’tü. Bu rakam bile aile tarafından çok büyük görülürken, biz bir yılda 30 restoran açarak tüm zamanların rekorunu kırdık” dedi. WienerWald Türkiye’de elde edilen bu başarı karşısında daha fazla noktada olabilmek için sadece paket ve gel-al servislerinin yapılacağı ‘express’ şubeleri açmak için de harekete geçti.

40 milyon Euro ciro hedefi

Gelecek yıl restoran sayısını 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Bilbay, şöyle konuştu: “Bu yıl 24 milyon Euro ciro yaptık. 430 çalışanımız var. Gelecek yıl hedefimiz 40 milyon Euro ciro ve 800-1000 çalışana ulaşmak.Ankara, Eskişehir, Bursa, İzmir Antalya öncelikli. Ondan sonra diğer illere geçmeye başlayacağız.”

Türkiye yeniden başlamak için doğru bir ülkeydi

FRIEDRICH Jahn’ın kızı ve şirketin yöneticisi Evi Peitzner, Türkiye’ye neden geldiklerini şöyle anlattı: “Babamın Türkiye hariç tüm Avrupa’da restoranları vardı. Türkiye büyüyen, yükselen bir ülke. Yeniden başlamak için doğru bir seçimdi. Çünkü biz babamın 20 yıl önce yaptığı işi sürdürmüyoruz. Biz iki yıl önce yeni bir başlangıç yaptık. Babamın Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa, Yugoslavya, Almanya’da restoranları vardı. Almanya’da çok fazla Türk yaşıyor ve onlar da bu lezzeti çok seviyorlar. Türkiye ülke olarak birçok kültürün birleşimini barındırıyor. İstanbul da harika bir şehir. Almanya’da çok fazla Türk yaşıyor ve onlar da bu lezzeti çok seviyorlar. Türkiye’ye gelmemizde Kaan bir şansımızdı. Babamın 1 yılda en fazla açabildiği restoran sayısı 24’tü. Düşünsenize, bir yılda 30 restoran açtık. İnanılmaz bir rakam.”

İlk tepkisi, ‘Deli misiniz her tarafta tavuk var’ oldu

WIENERWALD Türkiye Yöneticisi Kaan Bilbay, Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu. Bir tesadüf sonucu WienerWald markasıyla yolunun kesiştiğini belirten Bilbay, WienerWald’la tanışma hikayesini şöyle anlattı: “Aileyle 2008 Ağustos ayında tanıştık. İnanmayacaksınız ama Kapalıçarşı’da şortumla oturuyordum. Bizim diğer işimiz pırlanta üzerine. Yan dükkana geldiler. Orada tanıştık. Benim aklımda böyle bir iş yapmak hiç yoktu. Ben ‘Deli misiniz, Türkiye’de tavuk mu satılır, her yerde tavuk var’ dedim. Beni akşam yemeğe davet ettiler. Sonra da kendimi burada buldum.”

Sırrını bir kişi biliyor

KAAN Bilbay, Türkiye’de ‘yeşil tavukçu’ olarak bilindiklerini belirterek, “Jenerik bir marka oldu. Hatta tavukları ürettiğimizi düşünenler de var ama tavuklar Banvit’te bize özel olarak üretiliyor. Özel bir ürün. Farklı marinasyonlardan geçiriliyor. Marinasyonların sırrı aile geleneği. Ve bu sırrı Türkiye’de sadece ben biliyorum” dedi.
Yeliz ÖZ/Hürriyet