XONE Seramik Tasarım Ödülleri sahiplerini buldu!
Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) tarafından düzenlenen ‘XONE-Seramik Tasarım Yarışması' ve ‘XONE Seramik Tasarım Ödülleri’ ile günümüz ve geleceğin tasarımcıları ödüllendirildi.
Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) tarafından düzenlenen ‘XONE-Seramik Tasarım Yarışması' ve ‘XONE Seramik Tasarım Ödülleri’ ile günümüz ve geleceğin tasarımcıları ödüllendirildi. Türkiye seramik sektörüne uluslararası itibar ve rekabet gücü kazandırmak amacıyla bu yıl üçüncüsü düzenlenen sektörün prestijli organizasyonunda, 5 ayrı kategoride dereceye giren tasarımcıların ödülleri törenle teslim edildi.
Türkiye seramik sektörüne ivme kazandıracak ve uluslararası rekabet gücünü artıracak genç tasarımcıların keşfedildiği XONE-Seramik Tasarım Yarışması ve XONE-Seramik Tasarım Ödülleri’nin sonuçları, 3 Haziran Cuma akşamı Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen gala yemeğinde açıklandı. Jüri üyeleri arasında ünlü mimar, reklamcı ve tasarımcıların yer aldığı seramik sektörünün prestijli organizasyonunda; öğrencilerden profesyonellere, akademisyenlerden sanatçılara, sektörün farklı aktörleri bir araya geldi. Yenilikçi, çevre dostu ve özgün tasarımlar sunmaya teşvik edilen genç tasarımcılara toplam 16 ödül ve 90 bin TL para ödülü verildi.
Başarılı tasarımcılar ödüllendirildi
Bu yıl 287 başvurunun gerçekleştiği XONE-Seramik Tasarım Yarışması’nın, ‘Seramik Kaplama Malzemeleri Kategorisi’nde, ‘Chamaleon’ adlı tasarımıyla Deniz Demirkanlı, ‘Seramik Sağlık Gereçleri Kategorisi’nde ‘Luna’ adlı çalışmalarıyla Songül Yener ve Yusuf Sedat Uzuner birinciliğe layık görüldü. XONE-Seramik Tasarım Ödülleri’nde ise ‘Seramik Kaplama Malzemeleri Fikir Kategorisi’nde ‘Petek’ adlı tasarımıyla ‘Gold XONE’ ödülünü kazanan Orhan Can Uysal, yine ‘Seramik Sağlık Gereçleri Fikir Kategorisi’nde ‘Eko’ adlı projesiyle ‘Silver XONE’ almayı başardı. ‘Seramik Kaplama Malzemeleri Kurumsal Kategori’de ise ‘Gold XONE’ ödülünü, ‘Aquanit’ adlı projeleriyle Seranit Grup kazandı.
“Türk seramik sektörü ihracatta ilk 5’te”
Ödül töreninde yaptığı konuşmada, Türk seramik sektörünün dünyada ilk sıralarda yer aldığını vurgulayan ÇCSİB Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Kayan, “Üzerinde yaşadığımız topraklardan doğan, 8 bin yıllık bir geçmişe sahip seramik; bize, her şeyden önce Anadolu’nun kültürel bir mirasıdır. Bu eşsiz birikimden aldığımız güçle, bugün ülke olarak, dünyanın en büyük seramik üreticisi ve ihracatçılarından biri konumuda geldik. Seramikteki uzmanlığımız, modern ve yaratıcı yaklaşımımız, canlı ve güçlü yapımızla, sektör olarak çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğumuzu biliyoruz. 2015 yılı ihracat rakamlarımız da, nasıl giderek güçlendiğimizi ortaya koyuyor. Bugün dünya ‘Seramik Kaplama Malzemeleri’ ve ‘Seramik Sağlık Gereçleri’ ihracatında ilk 5’te yer alıyoruz. Türk seramik sektörü olarak 2023 yılı ihracat hedefimizi 3,5 milyar dolar olarak belirledik. Bu hedefe ulaşmak için, ihracat yaptığımız ülkelerdeki pazar payımızı artırmaya ve yeni pazarlarda kalıcı ilişkiler kurmaya odaklanarak, dünyanın önde gelen seramik ihracatçı ülkesi olmaya devam edeceğiz” dedi.
“Günümüz mekanları için yenilikçi tasarımları destekliyoruz”
Günümüzde hem ‘Seramik Kaplama Malzemeleri’nin, hem de ‘Seramik Sağlık Gereçleri’nin, yaşam alanlarında çok önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Bahadır Kayan, “Bu yarışma ve ödül organizasyonuyla, yeni malzemelerin getirdiği imkanlar, değişen mekanlar ve ihtiyaçlar ile sektörün yapısının dikkate alınmasını sağlıyoruz. Böylece, yeni yaşam mekanlarına uygulanabilen, çevreye duyarlı, sürdürülebilir, üretilebilir, uygulama kolaylığı sunan yenilikçi tasarımların ortaya çıkarılmasını destekliyoruz. Genç tasarımcılarımızın özgün tasarımlarıyla global pazardaki gücümüzü artırmaya ve ülke ekonomisine ciddi katkıda bulunmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
Yarışma, XONE adıyla uluslararası kimlik kazandı
Seramik Tasarım Grubu’nun 2013 yılından bu yana düzenlediği Seramik Tasarım Yarışması’nın kapsamı, global bir marka olma hedefi doğrultusunda, 2016 yılı itibarıyla kimliği yenilenerek genişletildi. XONE-Seramik Tasarım Yarışması ve XONE-Seramik Tasarım Ödülleri adıyla ve yeni logo altında, geleceğin tasarımcıları sektörle buluşturulmaya devam ediliyor. Yeni marka adı XONE, yarışmanın özgünlüğüne, seçilen işlerin ‘tek ve tam aranan’ olduğuna vurgu yapmak için İngilizce ‘Exactly One’ teriminden yola çıkıldı.
Geçen yılın birincisi Royal College of Art’ta
İkinci Seramik Tasarım Yarışması’nda ‘Öğrenci Sağlık Gereçleri Kategorisi’nde ödül alan Mehmet Birtane, yüksek lisans eğitimi için Royal College of Art Product Design bölümüne kabul edildi. Dünyanın en önemli sanat okullarından birinde öğrenimini sürdüren Mehmet Birtane’nin eğitim masrafları da Ekonomi Bakanlığı’nın Tasarım Desteği ile karşılanıyor.
Dereceye giren tasarımlar sergilenecek
Bu yıl, Sertaç Ersayın, Dr. Ece Ceylan Baba, Erdem Akan, Levent Erden, Seyhan Özdemir, Can Yalman, Defne Koz, Mutlu Çilingiroğlu, Ömer Faruk Yakupoğlu ve Tolga Berkay gibi tasarım, mimarlık ve reklam dünyasının deneyimli isimlerin jüri üyeliği yaptığı yarışmada, dereceye giren profesyonel tasarımlar için Türkçe ve İngilizce olarak dijital sergi de yapılacak.
Mekanlara sürprizli hareket katan tasarım
Bu yıl üçüncü kez yapılan ve ilk kez XONE adıyla düzenlenen XONE Seramik Tasarım Yarışması ‘Seramik Kaplama Malzemeleri Kategorisi’nin birincisi, Deniz Demirkanlı’nın bukalemundan ilham alarak tasarladığı ‘Chamaleon’ adlı projesi seçildi. Açılı renkli yüzeyler sayesinde, bakıldığı açıya göre farklı renk tonları sunan ‘Chamaleon’, mekana sürprizli bir hareket katan tasarımıyla dikkat çekiyor.
Mutfaklarda kullanılan evye banyoya taşındı
‘Seramik Sağlık Gereçleri Kategorisi’nde birinciliğe layık görülen Songül Yener ve Yusuf Sedat Uzuner, ‘Luna’ adlı çalışmalarıyla, mutfaklarda kullanılan evye mantığını banyo ortamlarına entegre ediyor. Banyoda hijyen sağlamasının amaçlandığı gibi depolama alanları da sunan ‘Luna’seramik ile ahşabın uyumunu yansıtıyor.
Bal peteklerinden esinlenen tasarımla farklı harmoniler
XONE-Seramik Tasarım Ödülleri’nde ise ‘Seramik Kaplama Malzemeleri Fikir Kategorisi’nde ‘Gold XONE’ ödülünü kazanan Orhan Can Uysal’ın bal peteklerinden esinlenerek tasarladığı projesi ‘Petek’, geçiş seramikleriyle bağlanarak farklı harmoniler yakalayabilen modern bir duvar kaplaması olarak öne çıkıyor.
Çizgisini bozmadan işlevsellik kazanan lavabo
‘Seramik Sağlık Gereçleri Fikir Kategorisi’nde, ‘Eko’ adlı projesiyle de ‘Silver XONE’ ödülüne layık görülen Orhan Can Uysal’ın tasarımı; modern ve sade hatlara sahip bir lavabonun, bu çizgisini bozmadan işlevsellik kazanmasını sağlıyor. Tamamen seramikten oluşan tasarım, çember bir formun bir kısmı saklama kabı olarak ayrılması üzerine kurgulanıyor.
Porselen duş karosu ile banyoda estetik ve kesintisiz görüntü
‘Seramik Kaplama Malzemeleri Kurumsal Kategori’de ‘Gold XONE’ ödülünü kazanan Seranit Grup, 90x90 ve 90x135 cm ebatlarında tasarlanan porselen duş karosu ‘Aquanit’ ile banyoda estetik ve kesintisiz bir görüntü sunuyor. Teknik porselen olmasından dolayı ‘Aquanit’, küvet ve duş teknelerine göre daha sağlıklı ve dayanıklı yapısıyla öne çıkıyor.
Haber AA'da şu şekilde yer aldı
Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği (ÇCSİB) Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Kayan, "Türk seramik sektörü olarak 2023 yılı ihracat hedefimizi 3,5 milyar dolar olarak belirledik." dedi.
ÇCSİB tarafından düzenlenen XONE-Seramik Tasarım Yarışması ve XONE Seramik Tasarım Ödülleri töreninde konuşan Kayan, dünya 'Seramik Kaplama Malzemeleri' ve 'Seramik Sağlık Gereçleri' ihracatında Türkiye olarak ilk 5'te yer aldıklarını söyledi.
Kayan, hedefe ulaşmak için, ihracat yapılan ülkelerdeki pazar payını artırmaya ve yeni pazarlarda kalıcı ilişkiler kurmaya odaklanarak, dünyanın önde gelen seramik ihracatçı ülkesi olmaya devam edeceklerinin altını çizdi.
"Türk seramik sektörü olarak 2023 yılı ihracat hedefimizi 3,5 milyar dolar olarak belirledik" yorumunu yapan Kayan, Seramik Kaplama Malzemeleri ve Seramik Sağlık Gereçleri ihracatında ilk 5’te yer aldıklarını anımsattı.
8 bin yıllık bir geçmişe sahip seramiğin, her şeyden önce Anadolu'nun kültürel bir mirası olduğunu belirten Kayan,"Bu eşsiz birikimden aldığımız güçle, bugün ülke olarak, dünyanın en büyük seramik üreticisi ve ihracatçılarından biri konumuna geldik." ifadelerini kullandı.
Günümüzde hem seramik kaplama malzemelerinin, hem de seramik sağlık gereçlerinin, yaşam alanlarında çok önemli bir yer tuttuğunu ifade eden Kayan, şunları kaydetti:
"Bu yarışma ve ödül organizasyonuyla, yeni malzemelerin getirdiği imkanlar, değişen mekanlar ve ihtiyaçlar ile sektörün yapısının dikkate alınmasını sağlıyoruz. Böylece, yeni yaşam mekanlarına uygulanabilen, çevreye duyarlı, sürdürülebilir, üretilebilir, uygulama kolaylığı sunan yenilikçi tasarımların ortaya çıkarılmasını destekliyoruz. Genç tasarımcılarımızın özgün tasarımlarıyla global pazardaki gücümüzü artırmaya ve ülke ekonomisine ciddi katkıda bulunmayı amaçlıyoruz."
- Genç tasarımcılara 16 ödül ve 90 bin lira para ödülü verildi
Yenilikçi, çevre dostu ve özgün tasarımlar sunmaya teşvik edilen genç tasarımcılara toplam 16 ödül ve 90 bin lira para ödülü verildi.
Bu yıl 287 başvurunun gerçekleştiği XONE-Seramik Tasarım Yarışmasının, 'Seramik Kaplama Malzemeleri Kategorisi'nde, 'Chamaleon' adlı tasarımıyla Deniz Demirkanlı, Seramik Sağlık Gereçleri Kategorisi'nde 'Luna' adlı çalışmalarıyla Songül Yener ve Yusuf Sedat Uzuner birinciliğe layık görüldü.
XONE-Seramik Tasarım Ödüllerinde ise Seramik Kaplama Malzemeleri Fikir Kategorisinde 'Petek' adlı tasarımıyla Gold XONE ödülünü kazanan Orhan Can Uysal, Seramik Kaplama Malzemeleri Kurumsal Kategoride ise Gold XONE ödülünü, 'Aquanit' adlı projeleriyle Seranit Grup kazandı.
Seramik Tasarım Grubunun 2013 yılından bu yana düzenlediği Seramik Tasarım Yarışmasının kapsamı, global bir marka olma hedefi doğrultusunda, 2016 yılı itibarıyla kimliği yenilenerek genişletildi.
XONE-Seramik Tasarım Yarışması ve XONE-Seramik Tasarım Ödülleri adıyla ve yeni logo altında, geleceğin tasarımcıları sektörle buluşturuluyor.
Yeni marka adı XONE, yarışmanın özgünlüğüne, seçilen işlerin ‘tek ve tam aranan’ olduğuna vurgu yapmak için İngilizce 'Exactly One' teriminden yola çıkıldı.
AA