Yabancılar bu yıl 90 yeni mağaza açacak!
Yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde yaratılmaya çalışılan algıyı reddettiklerini bildiren BMD Başkanı Sami Kariyo, "17 grubun 2.381 mağazası var. Bu yıl 90 yeni mağaza açılacak, Türkiye'ye güvenleri devam ediyor" dedi.
Tarihi dönemlerinden birini yaşayan Türkiye’de perakende sektörü büyüme trendini sürdürürken, özellikle yatırım yapan yabancı markalar mağaza saylarını artırma yönündeki politikalarını kesintisiz devam ettiriyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo yaptığı açıklamada, aralarında H&M, Watsons, Deichmann, Puma, Tommy Hilfiger, Mothercare, Guess, Hummel’ın da bulunduğu çok sayıda BMD üyesi yabancı markanın 2 bin 381 mağazasının bulunduğunu bildirdi. Sami Kariyo, darbe girişimine olumsuz etkilerine rağmen yabancı markaların Türkiye’ye güvenlerinde bir sarsılma yaşanmadığını, yeni yatırımların sürdüğünü söyledi.
YENİ MAĞAZALAR AÇILACAK
Kariyo şöyle devam etti: “Türkiye’de gerek doğrudan kendi yatırımları olan, gerekse Türk partner ile pazarda yer alan 17 grubun 2 bin 381 mağazası var. Derneğimize ulaşan bilgilere göre önemli sıkıntılar yaşadığımız 2016’da her şeye rağmen bu markalar yıl başından bu yana 74 yeni mağaza açtılar. Yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısı toplamda 90’ı bulacak. Buna karşın yabancı markaların kapanan mağaza sayısı ise 41 ile sınırlı kaldı. Bazı yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde bir algı yaratılmayı çalışılıyor, bunu kesinlikle reddediyoruz.
DARBE TEDİRGİNLİĞİ BİTTİ
Yabancı markaların da tıpkı Türk markaları gibi altyapıyı güçlendirecek yeni yatırımlara odaklandığını belirten BMD Başkanı, markaların bu yatırımlarla istihdama da büyük katkı sağladıklarını aktardı. BMD Başkanı Sami Kariyo, darbe girişiminin hemen ardından yaşanan tedirginliğin sona erdiğini, caddelerdeki ve AVM’lerdeki hareketliliğin arttığını vurguladı. Dönem itibariyle sezon sonu indirimlerinin mağazaları çekim merkezi haline getirdiğine değinen Kariyo, tüketicinin bu fırsatı kaçırmaması gerektiğini sözlerine ekledi.
Merlin, Madam Tussauds'yu getiriyor
ÖTE yandan Türkiye’de LEGOLAND® Discovery Centre ve SEA LIFE Akvaryum ile hizmet veren ve Madame Tussauds İstanbul’u açmaya hazırlanan Merlin Entertainments yatırım planlarını sürdürüyor. Şirketten yapılan açıklamada, "Bugüne kadar 90 milyon TL’lik yatırım yaptık, yatırımlara devam edeceğiz" denildi. Madame Tussauds 2016 sonunda İstanbul’da açılacak.
Akşam
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
17 yabancı grubun 2 bin 381 mağazası bulunduğunu belirten BMD Başkanı Kariyo, “Güvenlerinde sarsılma yok aksine 90 mağaza açacaklar” dedi.
Bazı yabancı markaların Türkiye’den çıktığı iddialarına sektörden tepki geldi. Bu yönünde bir algı yaratılmaya çalışıldığını belirten Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, bunu kesinlikle reddettiklerini, yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısının 90’ı bulacağını bildirdi.
Kariyo, yaptığı yazılı açıklamada, tarihi dönemlerinden birini yaşayan Türkiye’de perakende sektörü büyüme trendini sürdürürken, özellikle yatırım yapan yabancı markaların mağaza saylarını artırma yönündeki politikalarını devam ettirdiklerini vurguladı.
BMD bünyesinde aralarında H&M, Watsons, Deichmann, Puma, Tommy Hilfiger, Mothercare, Hummel, Guess’in de yer aldığı çok sayıda yabancı marka bulunduğunu aktaran Kariyo, darbe girişimine ve bölge ülkelerindeki dalgalanmaların olumsuz etkilerine rağmen yabancı markaların Türkiye’ye olan güvenlerinde bir sarsılma yaşanmadığını ve yeni yatırımların hız kesmeden sürdüğünü aktardı.
Sadece 41’i kapandı
Türkiye’de gerek doğrudan kendi yatırımları olan gerekse Türk partnerle pazarda yer alan 17 grubun 2 bin 381 mağazasının bulunduğu bilgisini veren Kariyo, şunları kaydetti: “Önemli sıkıntılar yaşadığımız 2016’da her şeye rağmen bu markalar yıl başından bu yana 74 yeni mağaza açtı. Yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısı toplamda 90’ı bulacak. Buna karşın yabancı markaların kapanan mağaza sayısı ise 41 ile sınırlı kaldı. Bazı yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde bir algı yaratılmaya çalışılıyor. Bunu kesinlikle reddediyoruz.”
Verimli olmayanı biz de kapatıyoruz
Türk markaları olarak kendilerinin de verimli bulmadıkları mağazaları ticaretin doğal mantığı gereği kapattıklarına işaret eden Sami Kariyo, “Bunu Türkiye ekonomisine bağlamak son derece hatalı bir yaklaşım olur. Yabancı markaların yanında kendi markalarımız da mağaza yatırımlarını aralıksız sürdürüyorlar. Bu rakamlar yabancı markaların Türkiye’ye duyduğu güvenin kesin ve en büyük göstergesi” ifadesini kullandı. Kariyo, yabancı markaların Türk markaları gibi altyapıyı güçlendirecek yeni yatırımlara odaklandığını belirterek, bu şekilde istihdama da büyük katkı sağladıklarını vurguladı.
Vatan
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde yaratılmaya çalışılan algıyı reddettiklerini belirterek, yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısının 90’ı bulacağını belirtti.
Kariyo, tarihi dönemlerinden birini yaşayan Türkiye’de perakende sektörü büyüme trendini sürdürürken, özellikle yatırım yapan yabancı markaların mağaza saylarını artırma yönündeki politikalarını devam ettirdiklerini vurguladı. BMD bünyesinde aralarında H&M, Watsons, Deichmann, Puma, Tommy Hilfiger, Mothercare, Hummel, Guess’in de yer aldığı çok sayıda yabancı marka bulunduğunu aktaran Kariyo, darbe girişimine ve bölge ülkelerindeki dalgalanmaların olumsuz etkilerine rağmen yabancı markaların Türkiye’ye olan güvenlerinde bir sarsılma yaşanmadığını ve yeni yatırımların hız kesmeden sürdüğünü aktardı.
GÜVENİN GÖSTERGESİ
Türkiye’de gerek doğrudan kendi yatırımları olan gerekse Türk partnerle pazarda yer alan 17 grubun 2 bin 381 mağazasının bulunduğu bilgisini veren Kariyo, şunları kaydetti: “Önemli sıkıntılar yaşadığımız 2016’da her şeye rağmen bu markalar yıl başından bu yana 74 yeni mağaza açtı. Yıl sonuna kadar açılan yabancı mağaza sayısı toplamda 90’ı bulacak. Buna karşın yabancı markaların kapanan mağaza sayısı ise 41 ile sınırlı kaldı. Bazı yabancı markaların Türkiye’den çıktığı yönünde bir algı yaratılmaya çalışılıyor. Bunu kesinlikle reddediyoruz. Türk markaları olarak bizler de verimli bulmadığımız mağazaları ticaretin doğal mantığı gereği kapatıyoruz. Yabancı markaların yanında kendi markalarımız da mağaza yatırımlarını aralıksız sürdürüyorlar. Bu rakamlar yabancı markaların Türkiye’ye duyduğu güvenin kesin ve en büyük göstergesi.” Kariyo, yabancı markaların da tıpkı Türk markaları gibi yatırımlarla istihdama büyük katkı sağladıklarını ifade etti.
Star
Haber Hürriyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan perakende sektörü 2016'da sonuna kadar yatırımlara devam edecek. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, "Yeni mağazalar açacağız ancak verimliliğe odaklanacağız. Bunun yanında, yurtdışı açılımının hızlanacağını düşünüyoruz" dedi.
Türk markalarının 2016 sonuna kadaı yatırımlarına devam edeceğini söyleyen Birlemiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, "Önümüzdeki dönem verimliliğe odaklanacağımız bir süreç olacak. Bu nedenle, yurtiçinde markalarımız alışveriş merkezi ve cadde mağazacılığı arasında verimlilik ve optimizasyona dayalı bir tercihle yatırımlarım sürdürecekler. Bunun yanında, yurtdışı açılımın hızlanacağını düşünuyoruz" dedi.
2 MİLYON KİŞİ
Perakende sektörünün Türkiye'nin gayri safi yurtiçi hasılasını yaratan en büyük 5 sektör içinde yer aldığını ve gayrisafi milli hasılanın yüzde 12'sini oluşturduğunu anlatan Sami Kariyo, şu değerlendirmeyi yaptı: "Ayrıca sektörümüz, yalattığı istihdam açısından da inşaat sektörünün ardından ikinci sırada geliyor. SGK'nın verilerine goıe sektörde 2 milyondan fazla kişi çalışıyor. 2023 yılına kadar perakende sektörünün 1 milyon 250 binden fazla kişiye yeni istihdam imkânı sağlayacağı tahmin ediliyor. Ülkemiz açısından bu denli önemli perakendemizin ve markalarımızın olağanüstü koşullarda faaliyetlerini başarıyla sürdürebilmeleri ve istihdam yaratabilmeleri için sıkıntıları giderecek, bir parça yatıştıracak düzenlemelerin fayda sağlayacağını düşünüyorum."
ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Zor zamanlarda hayatın normal akışına geçmesi için ellerinden geleni yaptıklarını belirten Sami Kariyo, "İnsanımızın korkmadan ve ürkmeden sokağa çıkmasını sağlamak durumunda olduğumuzu düşünüyoruz. Bu nedenle, BMD Yönetim Kurulu olarak, 15 Temmuz gecesi yaptığımız değerlendirmelerde.
üye markalarımızın özellikle İstanbul ve Ankara'da sıkıntı yaşanmayan caddelerle alışveriş merkezlerinde mağazalarını normal çalışma düzeninde açmalarını arzu ettiğimizi duyulduk. Asayiş, ulaşım gibi sorunların olduğu yellerde ise gelişmelere göre hareket etmeleri yönünde kendilerini bilgilendirdik.
Tüm BMD markalarına bağlı mağazalar bu çerçevede hareket edip, hizmetlerini sürdürdüler. Zor günde hayatın noımal akışına katkıda bulunmak ve gıızel ülkemizin bu yaşananları hak etmediğim göstermek için alınan karar, bir demokrasi ve yurttaşlık göreviydi bizim için" dedi.
ZİNCİR MARKALAR VAR
Sektör hakkında da bilgi veren Sami Kariyo, "Türkiye'de gıda ve gıda dışı modern perakendeyi temsil eden ve BMD'ninde kur uçuları arasında yer aldığı Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) bünyesinde yer alan firmalar aslında sektördeki zincir markalar. Toplamda 500'ün üzerinde marka TAMPF bünyesindeki 5 dernekte üye olarak yer alıyor. Bu kapsamda sadece BMD'ye üye marka sayısı ise 150'yi aştı. Markaların toplam 2015 cirosu ise 220 milyar TL seviyeler inde" dedi.
Hürriyet