Turizm

Yabancılar Türkiye’de nakit harcamayı unuttu! Turizmde kart harcamaları ‘rekor’ getirdi!

Akdeniz havzasındaki yabancı turistlerin kartla yaptıkları harcamaları araştıran Visa Akdeniz Turizm Analizi'nin 2022 sonuçları açıklandı. Turistlerin kart harcamalar yüzde 43 büyürken, bu oran Türkiye'de yüzde 90'ı buldu.Türkiye geçen yıl bu ülkeler arasında en çok büyüyen pazar olarak ortaya çıktı

Analiz, Türkiye'nin dışında ayrıca Fransa, İtalya, İspanya, Malta, Portekiz, Yunanistan, ve Hırvatistan'daki turist harcamalarını da inceledi. Türkiye geçen yıl bu ülkeler arasında en çok büyüyen pazar olarak ortaya çıktı.
Yapılan analize göre 2022 yılında Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, 2019'a göre yüzde 17 artarken, Türkiye'de ise bu rakam yüzde 43 olarak gerçekleşti.
Turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar Akdeniz havzasında yüzde 43 büyüme kaydederken, bu rakam Türkiye'de yüzde 90’a çıktı. Kart başına harcamalarda bölgede rakam yüzde 22 yükselirken, Türkiye'de büyüme oranı yüzde 32’ye çıktı. Böylece 2022 yılında bölgenin turizmdeki yıldızı Türkiye oldu.

EN ÇOK KARTLI HARCAMA İSTANBUL’DA


Analize göre 2022'de Türkiye'yi ilk 3 üçte sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya'dan gelen turistler ziyaret etti.
Kartlarıyla en çok harcama yapanlarda ise Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan'dan gelen turistler ilk üçe girdi. Kart başına en çok harcamada Körfez ülkeleri birinciliği kaptırmadı. Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre 2022'de turistler en çok harcamayı İstanbul’da yaptı. Daha sonra Antalya ve Muğla geldi. İstanbul'da Amerika ve Körfez ülkeleri, Muğla’da'da ise İngiltere ve Amerika öne çıktı.

 

TÜRKİYE’DE ALIŞ VERİŞ İLK SIRADA

2022'de turistlerin Türkiye'deki harcamalarında perakende alışverişler yüzde 43 ile ilk sırada yer aldı. İkinci sırada ise konaklama ve yeme-içme olarak kayda geçti. Sağlık sektörü ise yüzde 7’lik pay ile üçüncü oldu.
Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, analizin, yabancı turistlerin ülkedeki harcama eğilimleriyle ilgili çok değerli içgörüler sağladığını belirterek, "Bu analiz sayesinde Türkiye’nin perakende alışveriş ve sağlık turizminde öne çıktığını tespit ettik. Bu bilgiler, turizm gelirlerinin artırılması ve sezonun 12 aya yayılmasına yönelik stratejiler geliştirilmesinde önemli rol oynayacak” dedi.