Sektörel

Yabancıya konut satışı mobilya sektörünü hareketlendirdi!

Türkiye'den yatırım yoluyla vatandaşlık alımı yabancılara konut satışını artırdı ve mobilya sektörünü canlandırdı.

Türkiye'den yatırımla vatandaşlık alan yabancı sayısı temmuzda yaklaşık bin oldu. Yabancılara konut satışı da bu yılın 7 ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 64,5 yükselerek 24 bine ulaştı. Temmuz ayında yabancıya konut satışı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 46,7 artarak 2 bin 858'den 4 bin 192 oldu.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; yabancılara satışı yapılan konut sayısında yaşanan artışın, mobilya sektörün, canlandırdı. Irak ve Suudi Arabistan gibi Orta Doğu ülkelerinden gelenler ise Türk üreticilerinin yaptığı mobilyalara büyük ilgi gösterdi.

- Diziler Türk ürünlerine talebi artırıyor

Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan,  yabancılara satışı sunulan konutların mobilya satışlarına olumlu etkisi olduğunu sözlerine ekleyerek, "Yabancılara konut satışının satışlarımızı yüzde 10-20 bandında arttırdığını söyleyebiliriz." ifadelerini kullandı.

Türk dizilerinin yurt dışında rağbet görmesinin bu dizilerde kullanılan ürünlerin talebinde artışa neden olduğunu söyleyen Gürcan, yabancıların Türkiye'ye geldiğinde bu tür mobilyalarla ilgilendiğini ifade etti.

Türk üreticilerin uygun fiyatlı, kaliteli ve istenilen özelliklerde ürün sunabildiğini kaydeden Gürcan, "Türkiye'den en çok konut alan Irak, Suudi Arabistan ülkelerinin mobilyaya karşı da yoğun bir ilgileri var. Dolar kurundaki yükseklik, mobilya satışlarımıza da olumlu yansıdı." dedi.

Türk mobilyalarının uluslararası arenada da talep gördüğünü sözlerine ekleyen Gürcan, sektörün yılın ilk yarısında 2 milyar dolar ihracat başarısı gösterdiğini ve yıl sonu hedefinin 3,7 milyar dolara ulaştığını söyledi.

- "Orta Doğu ülkelerinin ilgisi büyük"

Mobilya firması Art Design Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Terzi ise Türkiye'ye yatırım yapıp vatandaşlık alan yabancıların konut alımlarıyla mobilya satışlarını artırdıklarını ifade ederek, vatandaşlığa geçenlerin genel mobilya satışlarından yüzde 10 pay aldıklarını kaydetti.

"Dizilerin mobilya satışları üzerindeki etkisi çok büyük. Büyük beğeni kazanan dizilerdeki mobilyaları kendi evlerinde görmek istiyorlar" açıklamasında bulunan Terzi, genel olarak Orta Doğu ülkelerinin Türk mobilyalarına ilgi gösterdiğini ifade etti.

Orta Doğu ülkelerinin varaklı ve oymalı modeller yerine modern ürünleri tercih ettiklerini belirten Terzi, "Mobilyayı bir ürün olarak değil, evi bir konsept olarak gördükleri için tek parça mobilya almaktan ziyade 'anahtar teslim' dediğimiz her şeyin baştan aşağıya yenilendiği şekilde mobilya almayı tercih ediyorlar." şeklinde konuştu.

Avrupalı yabancıların tercihleri hakkında da konuşan Terzi, güney sahillerinde mülk edinen Avrupalıların modern ve günlük ihtiyaçlara cevap veren modelleri tercih ettiklerini belirtti.