Yeni Şirketler

Yalova'nın köylerinde arsa fiyatları 3-4 kat arttı

Körfez Geçişi Projesi nedeniyle köylerdeki alım-satıma uygun arazilere büyük hücum yaşanıyor.

Ekonomist'in 10 yıl önce bölgede yaptığı araştırmayla yayınladığı arazi fiyatlarının bugünle karşılaştırmasından çıkan sonuç, bazı bölgelerdeki fiyat artışının 1000 katı bulduğunu gösteriyor. Çukurköy, Denizçalı, Kılıçköy ve Kabaklı İlyasköy, Aktoprak, Fevziye, Örencik, Ahmediye, Çavuşçifliği, Sultaniye ve Kazımiye ise arazi yatırımcılarının adeta akın ettiği bölgeler olarak dikkat çekiyor.

Bakanlığa yakın kaynaklara göre öncelikli olarak Kuzey Marmara Otoyolu (Edirne-İstanbul-Akyazı); İstanbul-İzmir Otoyolu (İzmit Körfezi'ne köprü yapımını da kapsıyor); İzmir-Ankara Otoyolu (Bu yolun Bursa-Antalya bağlantıları) ve Edirne-İzmir Otoyolu ihaleleri gerçekleştirilecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün üzerinde çalıştığı altı yeni otoyol projesinin 2009 yılında başlaması planlanıyor. Bunun ardından Aydın-Denizli, Denizli-Antalya Otoyolu ile İskenderun-Antakya-Cilvegözü Otoyolu'nun yapımı için ihaleye çıkılacak.   

Yeni yapılacak bu otoyolların bağlantı yolları ile birlikte 2 bin 700 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor. Yeni otoyol projeleri kapsamında İstanbul Boğazı'na üçüncü; İzmit Körfezi ve Çanakkale Boğazı'na da birer asma köprü yapılacak. Yaklaşık 20 milyar dolara mal olması beklenen yeni otoyolların ihaleleri, Yap-İşlet-Devret modeliyle gerçekleştirilecek.

11 yıllık bir yılan hikayesi

Bu otoyolların içerisinde öncelikli olarak İstanbul-İzmir Otoyolu'nun ihalesi gerçekleştirilecek. Önümüzdeki ekim ayında ihalesi gerçekleştirilecek olan İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında, bugüne kadar iki kez uluslararası düzeyde ihaleye çıkarılan, ancak iptal edilen bin 700 metre uzunluğundaki İzmit Körfezi'ne bir asma köprü geçişi ile bağlantı yolların yapım işleri de bulunuyor.

İzmit Körfezi'nin iki yakasını birbirine bağlayacak olan Körfez Köprüsü Projesi, ilk kez 11 yıl önce gündeme geldi. Köprü için ilk ihale, Ekim 1997 tarihinde gerçekleştirildi. O dönem aralarında Enka'nın bulunduğu Anglo-Japon-Türk Konsorsiyum'u köprü yapımını 320 milyon dolarlık bedelle üstlendi. Köprü, bağlantı yolları ile birlikte 2000 yılına kadar tamamlanacaktı.

Ne var ki; işe başlama startı bir türlü verilemedi ve bu ihale 2001 yılında iptal edildi ve bu ihale ile birlikte İzmit Körfezi'ne yapılması planlanan köprünün yapımı adeta tam bir yılan hikayesine, gerçekleşmeyecekmiş gibi duran bir efsaneye döndü.