Yapı denetim komisyonunun görevleri!
Yapı denetim komisyonunun görevleri nelerdir, merak ediyorsanız yanıtı ve detayları için haberimizi inceleyebilirsiniz...
Yapı denetim komisyonunun görevleri!
Yapı Denetim Kanununun uygulanabilmesi ile ilgili Bakanlık iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak üzere, Bakanlık merkezinde Merkez Yapı Denetim Komisyonu ve illerde İl Yapı Denetim Komisyonları kuruluyor.
Kurulan yapı denetim komisyonlarının yapı denetim kuruluşlarına izin belgesi verilmesi hariç Kanunda belirtilen diğer görevlerini yerine getirmesi gerekiyor. Peki yapı denetim komisyonunun görevleri nelerdir, diyorsanız hemen yanıtlayalım.
Yapı denetim komisyonunun görevleri, Yapı Denetim Kanunu kapsamında 4. maddede ele alınıyor;
Yapı denetim komisyonları ve görevleri
Madde 4:
Bu Kanunun uygulanması ile ilgili Bakanlık iş ve işlemlerinin yürütülmesini sağlamak üzere, Bakanlık merkezinde Merkez Yapı Denetim Komisyonu ve illerde İl Yapı Denetim Komisyonları kurulur. İl Yapı Denetim Komisyonları, yapı denetim kuruluşlarına izin belgesi verilmesi hariç Kanunda belirtilen diğer görevleri yapar.
Merkez Yapı Denetim Komisyonu, konu ile ilgili Bakanlık personeli arasından, biri başkan olmak üzere Bakanlıkça görevlendirilecek toplam yedi üyeden oluşur ve Bakanlıkça uygun görülen birimin bünyesinde faaliyetlerini yürütür. Bakanlık; gerek görülen konular hakkında çalışmada bulunmak üzere, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile meslek ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerini Bakanlıkça hazırlanan yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde Komisyonda görevlendirebilir.
İl Yapı Denetim Komisyonu, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün teklifi üzerine, biri başkan olmak üzere Merkez Yapı Denetim Komisyonunca görevlendirilecek toplam beş üyeden oluşur.
Yapı denetim komisyonlarının görevleri ve denetim ile ilgili diğer hükümleri kapsayan Yapı Denetim Kanunu için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.
http://www.emlakkulisi.com/yapi-denetimi-hakkinda-kanun/174797
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com