Sektörel

Yapı Kredi'nin leyleği, mortgage için geri döndü

Yapı Kredi'nin "Mortgage Bilirkişi" uygulaması, bankanın yıllar boyunca simgesi olan leylek figürünü de canlandırdı.

İsmet Erdem, "Leylek, bankanın mortgage alanındaki yenilik ve kampanyalarının habercisi olacak" dedi.

"Mortgage Bilirkişi" uygulamasını yaklaşık bir ay önce hayata geçiren Yapı Kredi Bankası'nın bu uygulamasıyla, bankanın Koçbank ile birleşmeye kadar 62 yıl boyunca simgesi olan "leylek" de geri döndü. Geleneksel mortgage kredisi başvurularının bugüne kadar şubelere yapıldığını, "Mortgage Bilirkişi" uygulaması ile bu yöntemi tersine çevirdiklerini belirten Yapı Kredi Bankası Konut Finansmanı Bölümü Başkanı İsmet Erdem, randevu sistemiyle konut kredisi almak ya da bilgi edinmek isteyen müşterileri bulundukları yerde ziyaret ettikleri belirtti.

Erdem "Leylek figürünü, yuva kurma felsefesi doğrultusunda tekrar canlandırdık ve bu projenin ikonu yaptık. Leylek sadece mortgage için geri döndü; Yapı Kredi'nin ileride mortgage alanında yapacağı yenilik ve kampanyaların habercisi olacak" dedi.

Talebin yüzde 15'i bu kanaldan 

Projenin hayata geçtiği 1 aylık süreçte mortgage bilirkişilerinin 2 binin üzerinde kişiyle birebir görüşme yaptığını aktaran Erdem, " Şu an banka olarak günlük 100'ün üzerinde konut kredisi kullandırımımız var; bunun yüzde 15'i ise bu kanaldan geliyor" diye konuştu.

Odaklanma küçülmeyi sınırladı

Konut kredilerinde pazarın nisan ve mayıs aylarında mart ayına göre yüzde 35 küçüldüğünü belirten İsmet Erdem, normalde bu iki ayda sezonsal bir artış yaşandığı dikkate alındığında, daralmanın yüzde 50 olarak ifade edilebileceğini söyledi. Konut kredileri alanında ihtisas şubeleri kurma planı bulunmadığını ancak Türkiye genelinde 80 şubede "mortgage köşeleri" kurulacağını aktaran Erdem, şöyle devam etti: "Mevcut yüzde 7.7 olan pazar payımızı yıl sonunda yüzde 8.5-9'a çıkarmayı, 2,8 milyar YTL olan portföy büyüklüğümüzü 3,5 milyar YTL'ye çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

Mine ZEYBEKOĞULLARI / Bugün