Emlak Terimleri

Yapı kullanma izni iskan harçları müteahhite mi aittir?

İnşaat çalışmaları biten yapılar için alınması gereken yapı kullanma izni, oturma izni olarak da ifade ediliyor. Yapı kullanma izni için bazı masraflar ödeniyor. Peki, yapı kullanma izni iskan harçları müteahhite mi aittir?

Yapı kullanma izni iskan harçları müteahhite mi aittir?

İnşaat çalışmaları biten yapılar için alınması gereken yapı kullanma izni, oturma izni olarak da ifade ediliyor. Yapı kullanma izin belgesi, ruhsatlı bir projenin, inşaat çalışmaları bittikten sonra, söz konusu yapıda oturumun başlaması için binanın sahip olması gereken belge oluyor.


Yapı kullanma izninin alınması için ilgili belediyeye bir dilekçe ve gerekli belgeler ile müracaat ediliyor. Belediyelerin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimleri tarafından yapılan incelemelere göre bu izin veriliyor ya da verilmiyor.


Gerekli belgeler:

* Yapı Kullanma İzni istemi içeren dilekçe,

* Tapu kaydı bilgileri,

* Vergi Dairesi'nden İlişki Kesme Belgesi, 

* Dış Kanal Belgesi (İZSU), 

* Telekom Olur Yazısı,

* Proje Müellifleri Raporu, 

* Yapı Denetim Kuruluşu'nun Raporu, 

* Cephe fotoğrafları – (13/18 cm),

* Emlak/Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Yazısı,

* SSK'dan alınan Borcu Yoktur Belgesi.


İskan belgesinin alınacağı yapı eğer asansörlü ise;

* Asansör firmasından; TSE Belgeleri,

* Garanti Belgesi,

* Mühendislerin SMM Belgeleri,

* Muayene Raporu – 4 adet

* Muayene fişi,

* Uygulama projeleri,

* Sığınak Raporu,

* Yangın Tesisat Raporu.


Yapıya izin verilmesi halinde, yapı kullanma izni harçlarının da ödenmesi gerekiyor. Peki, yapı kullanma izni iskan harçları müteahhite mi aittir?


Yapı kullanma izin belgesi müteahhit kişi veya firmanın sorumluluğunda oluyor buna göre harçların da müteahhit tarafından ödenmesi gerekiyor. Ancak kimi zaman arsa sahipleri ile yapılan anlaşmaya göre bu harç tutarı malikler tarafından da ödenebiliyor.



Yapı kullanma izni için dilekçe!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com