Konut

Yapı markette kadınlar mutfak aleti, erkekler elektronik eşya alıyor

Yapı marketlerden alışveriş yapan kadınlar en çok ev ve mutfak gereçlerine ilgi gösterirken, erkeklerin ilgisi elektronik ve elektrikli aletlerde yoğunlaşıyor.

Praktiker'in Türkiye'deki yapı marketlerin müşteri profiline ilişkin 500 kişiyle gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları, Ümraniye tesislerinde düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. Şirketin Pazarlama Direktörü Ayşe Kırımlı, yapı market müşterilerinin yüzde 55'inin erkeklerden yüzde 45'inin de kadınlardan oluştuğunu aktardı. En çok lise ve üniversite mezunları yapı marketlerden alışveriş yaparken, müşteriler bir mağazada ortalama 80 dakika zaman harcıyor. Görerek almayı tercih eden müşteriler, ürünler hakkında bilgi ediniyor. Araştırmaya cevap verenlerin yüzde 83'ü 'Evimle ilgilenmek benim hobim.' diyor. Müşteri en çok ürün çeşidi ve fiyata dikkat ediyor. Ayrıca Türkiye'de market alışverişleri genelde ailece yapılıyor. Şu anda toplam 6 şehirde 9 mağazası bulunan Alman Praktiker'in Türkiye Ülke Müdürü Frank Bednar ise yeniden düzenlenen mağazalara ilişkin bilgi verdi. Etlik mağazasından başlanan ve Ümraniye mağazasında devam eden yeni düzenlemeyle ürün grupları tekrar yapılandırılıp teşhir alanları geliştirildi. 10 yeni mağaza açmayı planlayan firma, ilkini 2008 Nisan'ında Bayrampaşa'daki İkea mağazasının yanında hizmete sokacak.


(Zaman)