Yaratıcılık Festivali dünyada ilk kez İstanbul’da düzenlenecek!
İngiltere, ülke imajını ‘yaratıcılık’ ile birleştirmek için kurguladığı Yaratıcılık Festivali’ni ilk olarak Türkiye’de düzenliyor. 20-22 Mayıs’ta İstanbul’da yapılacak olan festivale katılım, özel davetle mümkün olacak
İngiltere hükümeti ve özel sektörü, Great kampanyası kapsamında Yaratıcılık Festivali’ni dünyada ilk kez İstanbul’da düzenleyecek
İngiltere, ülke imajını ‘yaratıcılık’ ile birleştirmek için kurguladığı Yaratıcılık Festivali’ni ilk olarak Türkiye’de düzenliyor. 20-22 Mayıs’ta İstanbul’da yapılacak festivale katılım, özel davetle mümkün olacak. Yaratıcılığın ön planda olduğu moda, tekstil, tasarım, mimarlık, lüks, teknoloji ve inovasyon, yiyecek ve içecek, eğitim ve sağlık gibi sektörlerde Birleşik Krallık’ın en girişimci ve en ilham verici proje ve isimleri The Seed’de bir araya gelecek. Festival İstanbul’dan sonra Hong Kong ve Şangay’da da düzenlenecek. GREAT Kampanyası bünyesindeki Yaratıcılık Festivali için ünlü İngiliz sanatçı Paul Cocksedge, iki ülke bayraklarından ilham alarak özel bir enstalasyon çalışması hazırladı. Festivalin sponsorlarından HSBC, katılımcılara özel danışmanlık verecek. Londra’da bir araya geldiğimiz HSBC Orta ve Doğu Avrupa Başekonomisti Murat Ülgen, İngiliz yatırımcıların Türkiye’ye ilgisinin yılın ilk çeyreğinde arttığını gözlemlediklerini söyledi. Avrupa, kendini krizden aldığı derslerle yeniden şekillendiriyor. Ürettiği ürünlere ‘Proudly made in England’ (Gururla İngiltere’de üretilmiştir) damgası koymaya başlayan, inovasyona büyük önem vererek katma değerli üretime odaklanan ülke, şimdi adının ‘yaratıcılıkla’ birlikte anılması için atağa geçti. Bu kapsamda İngiltere, ‘Great Yaratıcılık Festivali’ni dünyada ilk kez 20-22 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da düzenleyecek. Katılımcılar festivale davetle katılabilecek, gönderilen şifreleri festivalin internet sitesine giren katılımcılar, 300 katılımcının yaratıcılığı tartışacağı oturumlara katılma fırsatı bulacak. Festival, yaratıcılığın ön planda olduğu moda, tekstil, tasarım, mimarlık, lüks, teknoloji ve inovasyon, yiyecek ve içecek, eğitim ve sağlık gibi sektörlerde Birleşik Krallık’ın en girişimci, ilham verici projelerini ve alanlarında dünyaca ünlü isimleri İstanbul The Seed’de bir araya getirecek.
‘GREAT Yaratıcılık Festivali, günümüz dünyasında en büyük rekabet avantajlarından biri olan yaratıcılığın her alanda oluşturduğu değeri vurgulamayı amaçlıyor. Festivalin başlangıç noktası olan İstanbul’un ardından Great Yaratıcılık Festivali, 2014 yılında Hong-Kong ve 2015 yılında Şangay’da gerçekleştirilecek. İngiltere hükümeti festivale ilişkin detayları paylaşmak üzere bir grup gazeteciyi, Londra’da festivale ruhunu veren kurumlarla bir araya getirdi. Bu kapsamda yapılan toplantıda konuşan GREAT Festivali Yönetim Kurulu Başkanı Guy Salter, festivalin başlangıç noktası olarak neden İstanbul’un seçildiğini anlatırken, "İstanbul kozmopolit yapısı ile Londra’ya çok benziyor. İngiltere ve Türkiye arasındaki ticaret hacmini artırmak istiyoruz. Türkiye bizim için önemli. Festivali daha sonra Hong Kong ve Şangay’da da düzenleyeceğiz” dedi. İngiltere, Türkiye’nin Avrupa’da dış ticaret fazlası verdiği tek ülke. Beko’nun ihracat başarısının da etkisiyle İngiltere’ye 9 milyar dolar ihracat yapılırken ülkeden 6 milyar dolarlık ithalat yapılıyor.
Yaratıcılık kavramı ile birlikte anılma arayışı
İngiltere’nin bir Yaratıcılık Festivali düzenlemesinin ardında, İngiltere algısı ile yaratıcılığı birleştirme isteği var. Kriz sonrası Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlarla ilişkilerini geliştirmeyi planlıyor İngiltere. Almanya denildiğinde üretim gücü, Fransa denilince lüks geliyor akla, İngiltere denilince de yaratıcılığın akla gelmesi hedefleniyor... Organizasyona festival denmesinin sebebi ise, bir festivalde olduğu gibi bir alanla ilgilenip onunla ilgili bilgi almaya gelenlerin farklı alanlarda oturumlardan da vizyon geliştirebileceği bir ortam yaratma hedefi. Festivalde düzenlenecek panel ve oturumlarda konuklar dünyaca ünlü konuşmacıları izleme, masterclass çalışmalarına katılma ve Founders Forum, London Design Festival ve British Fashion Council gibi kurumlar tarafından düzenlenen networking seanslarında yer alma fırsatı bulacaklar.
İki ülkenin bayrağı bir sanat eseri oldu
Ünlü İngiliz sanatçı Paul Cocksedge’in Birleşik Krallık ve Türkiye Cumhuriyeti bayraklarından ilham alarak yarattığı Festival’e özel enstalasyon çalışması da yine The Seed’de sergilenecek. Londra’da bir araya geldiğimiz Paul Cocksedge, İstanbul’a gelip Boğaz manzarasından nasıl etkilendiğini anlatırken, “Bu manzarayı kutlayan bir eser yaratmak istedim. İki ülke biraraya geldiğinde oluşabilecek yaratıcılığın bir simgesi olarak bu eseri yarattım” ifadelerini kullandı. Eserin festival sonrası İstanbul’a hediye edileceği, en uygun yer için belediye ile görüşme yapıldığı belirtildi.
HSBC uzmanları ‘doktorluk’ yapacak
GREAT Yaratıcılık Festivali için İstanbul’a gelecek konuklar arasında ünlü İngiliz modacı Mary Katrantzou da bulunuyor. “Yaratıcılık ve İşbirliği” başlıklı panele katılacak olan Katrantzou işbirliğinin yaratıcılık sürecine olan katkısına ilişkin deneyimlerini paylaşacak. Moda sektöründe gerçekleştirilecek bir başka etkinlik İngiliz Erkek Giyiminde 10 Trend başlıklı panel olacak. Birleşik Krallık’ta doğan ve uluslararası bir kimlik kazanan 10 ikonik stilin sergileneceği etkinlikte Museum of London’dan Timothy London’un katılacağı bir panel düzenlenecek. Festival, Global Tasarım Zirvesi’ne de evsahipliği yapacak. Sponsorlardan HSBC’nin uzmanları ise katılımcılara ‘şirket doktorluğu’ seansları düzenleyecek. Londra’da HSBC merkezinde çalışan iki Türk, HSBC Uluslararası Ticaret Avrupa Başkanı Toygun Ozmen ve Başekonomist Murat Ülgen, Türkiye’nin banka için İngiltere, Almanya, Fransa ile birlikte 4 büyük ülke arasında yer aldığını, Türkiye ekonomisi ve finansal piyasalarına yılın ilk çeyreğinde yatırımcı ilgisinin artmaya başladığını gözlemlediklerini anlattı. İngiltere bugün 24 saatte şirket kurulabilen, teknoloji alanında Silikon Vadisi benzeri iki özel bölgenin kurulduğu, dünya ekonomisine ‘yaratıcı üretim’ ile kenetlenmek isteyen bir ülke. Great Kampanyası, bütün bunların ötesinde bir ülkenin kamu- özel sektör- üniversiteler işbirliğinde nasıl uluslarası bir tanıtım hamlesine çıkması gerektiğine dair incelenmesi gereken bir vaka çalışması özelliği taşıyor.
Dünya