Perakende

Yarısı hep indirimde! Duyan koştu! Marketlerde o ürünler yok satıyor!

Sadece Türkiye’de değil dünyada da enflasyon nedeniyle sene boyu yarısı indirimde olan market markalı (private label) ürünler adeta yok satıyor. Private label olarak adlandırılan market markalı ürünlere olan talebin de tüm dünyada artışa geçtiği bildirildi

Artık sadece Türkiye’de değil dünyada da yüksek enflasyon nedeniyle marketlerden alışveriş yapan tüketicinin alışkanlıkları değişti. Private label olarak adlandırılan market markalı ürünlere olan talebin de tüm dünyada artışa geçtiği bildirildi. 

Sözcü’den Sayime Başçı’nın haberine göre, CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi Bulut Batum, dünyada olduğu gibi Türkiye'de enflasyonun market markalı ürünlere olan talebi artırdığını ve bu alanda yatırımların da hızlandığını söyledi.

Batum, Carrefoursa’nın da cirosunun yüzde 15'inin private label ürünlerden geldiğini bildirerek, farklı segmentlerde yapılacak yatırımlarla satışlardaki payı yüzde 30'a çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

YARISI HEP İNDİRİMDE

Bu sene enflasyonda bir düşüş beklediklerini ve fiyat artışlarında da bir yavaşlamanın yaşanacağını öngören Batum, özellikle yaz döneminde sebze ve meyve fiyatlarında düşüş beklediklerini aktardı.

Batum, bayiler de dahil olmak üzere bu ay yüzde 50'ye varan fiyat indirimlerine gittiklerini belirterek, sektörde başlayan ve kendilerinin de katıldıkları fiyat sabitleme ve kampanyasına ilişkin, “Sene boyunca bu ve benzeri promosyonları yapıyoruz. Raflarımızdaki ürünlerin neredeyse yüzde 50'si neredeyse hep promosyonlu, indirimli” ifadelerini kullandı.

İndirim ve kampanyada tüm perakende sektöründe müşteri sayılarında bir artış olduğunu dile getiren Batum, “Ancak önemli olan, indirimin gerçek olması. Fiyat indirdiğimiz ürünlere bazı tedarikçilerden zam geliyor bazılarına gelmiyor ancak bizim stoklarımız var ve tedarikçiden gelecek fiyat artışlarını bekletebilecek müşteriye yansıtmayacak kapasitedeyiz” diye konuştu.

Global çapta uygulanan ve Türkiye'de de devreye alınan bayilik modeliyle İzmir'de 200'üncü mağazayı açtıklarını bildiren Batum, 25 milyon TL'lik yatırım ile devreye alınan mağazanın aylık 50 milyon TL ciro getirmesini beklediklerini belirtti. “Batum, 3 yılda bin mağaza diye yola çıktık ve bu hedefe emin adımlarla ilerliyoruz. Gelecek yıl için hedefimiz 1000 bayiye ulaşmak. Her ay yaklaşık 1500 bayi talebi değerlendiriyoruz. Geçtiğimiz yıl bu dönemlerde bu sayı 1000 civarındaydı” diyerek, cironun yüzde 4 ila 5'inin ise bayilere satılan tedarik ürünlerinden geldiğini bildirdi.