İmar

Yasin Işık inşaat sektörünü değerlendirdi!

ATO Meclis Üyesi Yasin Işık, müteahhitlik sektörünün arsa, kentsel dönüşüm ve mania sorunu nedeniyle sıkıntı yaşadığını, kentin bazı yerlerinde de imar planı değişikliğine ihtiyaç duyulduğunu söyledi

ATO Meclisi'ne temsilcisi olduğu müteahhitlik sektörünün durumuna yönelik rapor sunan Yasin Işık, Adana'nın imar durumu, kentsel dönüşüm ve müteahhitlik sektörünün yaşadığı sorunların çözümü konusunda, beklentilerini dile getirdi. Sektördeki en büyük sorunun arsa sıkıntısı olduğunu dile getiren Işık, bu sıkıntının uygulama iptalleri, mahkeme kararları ve yanlış imar planlarından kaynaklandığını söyledi. İşık. "Örneğin Alparslan Tiirkeş Bulvarı'nm bir kısmı ve Karataş Yolu kenarları ticaret imarlı arsalara, otel, ofis, iş yeri. iş merkezi yapılması mümkün değildir. Buraların Merkezi İş Alanı (MİA) veya ticaret+konııt şeklinde imarlarının değiştirilmesi gerekir" dedi. 


SORUNLU YERLER ÇÖZÜLMELİ 


Büyükşehir Belediyesi'nin "İmara yeni yerler açılmasın, kentsel dönüşüme ağırlık verilsin" şeklindeki yaklaşımını desteklediklerini belirten Işık, buna karşılık daha önceden imar uygulaması yapılmış özellikle Milli Emlak'la sorunlu yerlerin çözülmesi gerektiğini vurguladı. Işık, "Kabasakal-Ozal Bulvarı'nın göl tarafı villa arsaları. Gürselpaşa'nın bir kısmı için Defterdarlıkla istişare edilerek çözülmesi sağlanmalıdır. Yine REAL bölgesinin arkasında bulunan arsaların mutlak tarım arazisi ile daha önceden imar hakkı verilmiş yerler birbirinden ayrıştırılmalıdır" diye konuştu. Müteahhitlik sektörünün devletten teşvik istemeyen çok büyük istihdam ve ekonomi oluşturan kuruluşlardan oluştuğunu vurgulayan İşık, "Önümüzün açılması her yönüyle memlekete millete fayda getirecektir" dedi. 


KENTSEL DÖNÜŞÜMDE İKNA 


Büyükşehir Belediyesi ülke ve bölge planlarına uygun olarak "Konut-sanayi-tarım-lurizm-ulaşım" gibi arazi üzerinde belirten planlar olduğunu ifade ederken, "Bu planlar belediyelerce yapılır. Eğer bölgede belediye yok ise, valilik veya Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yapılır" bilgisini verdi. Işık. 1/5000'lik nazım imar planının ise Büyükşehir Belediyesi tarafından bölge ve çevre düzeni planlarına uygun olarak hazırlanan arazi parçalarının genel kullanış biçimleri, gelecekteki nüfus yoğunluklarına bağlı olarak yapı uygunlukları ulaşım sistemleri gibi hususları gösteren detaylı planlar olduğunu söyledi. 1/1000'lik uygulama imar planının ise ilçe belediyesi tarafından yapıldığını belirten İşık, bu planın, 1/25000 ve 1/5000'lik nazım imar planları esaslarına göre çizilen yapı adaları, yoğunlukları, yolları uygulama imar planı çıkmış araziler olduğunu söyledi. İşık, "Bunlar dolayısıyla terkleri yapılmış arazilerdir. Azami arazinin yüzde 40'ı kadardır. DOP yani terkler, meydan, yol-park yeşil alan-genel otopark-eğitim alanı-ibadet yerlerikarakollardır" dedi. 

Kentsel dönüşümün merkezden dışarıya doğru yapılması gerektiğini, belediyelerin de kentsel dönüşümü teşvik için yoğunluk artışı gibi imar düzenlemelerine gitmelerinin zorunlu olduğunu kaydeden Işık, "Böylece kentsel dönüşüm yerinde dönüşüm olacak ve cazip hale gelecektir. Hem müteahhit hem de arsa ve ev sahiplerinin işleri kolaylaşacaktır. 


Belediyeler, ev sahiplerini, yeni binalar ve sitelerde oturacakları için daha küçük daire almaları konusunda ikna etmeli evinin reel değerinin artacağı anlatılmalıdır" diye konuştu. 


Genel imar tanımları üzerinde bilgilendirme de yapan İşık, 1/25000'lik nazım imar planının. 


MANİA KRİTERİ 


Adana'da yaşanan mania problemine de değinen Işık, manianın," Uçağın iniş ve kalkış yaptığı güzergah veya uçuş konisi ile uçağın havadan iniş için beklediği sürelerde dolaştığı hat üzerin tehlike oluşturacak yüksek yapıların, sabit ve hareketli yüksek cisimlerin tümüne denildiğini belirtti. Yasin Işık, "Sivil Havacılık Genel Miidürlüğü'nün yüksek binalar için notam yayınlamasıyla ve ışıklandırma yöntemi ile sorunu çözmek mümkündür. Kaldı ki; Çukurova havaalanı inşaatı tamamlandığında bu problem çözüme kavuşmuş olacaktır" dedi.


Adana Beş Ocak