Perakende

Yataş Grubu 2021'de 246 yeni mağaza açacak!

2020 koronavirüs yılı oldu. Bu sebeple geçtiğimiz seneyi olumlu tamamlayan çok az sektör ve şirket bulunuyor. Yataş Grubu, 2020'yi olumlu kapatan şirketlerden oldu. Yataş Grup CEO'su Nuri Öztaşkın, 2021 hedeflerini anlattı...

2020 koronavirüs yılı oldu. Bu sebeple geçtiğimiz seneyi olumlu tamamlayan çok az sektör ve şirket bulunuyor.

Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; Yataş Grubu, 2020'yi olumlu kapatan şirketlerden oldu. Yatakta öncü olan ve mobilyada yakaladığı ivme ile ilk 2 aktörden olmayı bu yıl başaran şirket, koronavirüs salgını sürecinde fizikselden çekilen tüketiciyi yakaladı ve online satışlarını 6 kat artırdı. 

Yataş Grup CEO'su Nuri Öztaşkın, yakaladıkları bu ivmeyi 2020'nin yaz aylarındaki talebi iyi okuma ve değerlendirmeleriyle ilişkilendiriyor. Satış yapamadıkları süreçte stoka üretim gerçekleştirdiklerini ve ertelenen talebi doğru karşılayabildiklerini ifade ediyor. 

Öztaşkın, 2021 hedeflerinde fazlaca iddialı. Bu yılı yüzde 43 büyüme ve 2.5 milyar TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. 

Yataş Grup CEO'su Nuri Öztaşkın, hedeflerine ilişkin açıklamalarda bulundu. İşte o açıklamalar...

2020 yılının değerlendirmesini yapabilir misiniz? 2020, hedeflerin üzerine çıktığınız bir yıl mi oldu?

Genel olarak mobilya sektörü Türkiye'de ilk koronavirüsü vakasının görüldüğü 2020 Mart ayına kadar iyi bir dönem geçirmişti. KDV'nin yüzde 8'e düşmesiyle birlikte beklentileri yakalamıştı. Ancak mart ayı itibarıyla başlayan gönüllü karantina süreciyle birlikte hayat durma noktasına geldi, mağazalar kapandı. Tüketici talepleri de yüzde 50-70 arasında düştü.

Bu dönemde tüketiciler e-ticarete yöneldi. Biz de bu yönelimden payımızı aldık, online satışlarımızda 6 kat artış yaşadık. Pandemi nedeniyle farklı satış ve pazarlama stratejileri geliştirerek mağazaya gelemeyen müşterilerimize farklı kanallardan kolay alışveriş imkanları sunduk.

Bu sayede 2020 yılını 1 milyar 750 milyon TL ciro ve yüzde 50 büyümeyle tamamladık. Vergi sonrası net kârımız 171 milyon TL olarak gerçekleşti. Yataş Grup olarak 2020 yılını pandemi koşullarına rağmen başarılı tamamladık.

Mağazaların kapatıldığı dönem nasıl bir kriz yönetimi yaptınız? Bu dönem işler yüzde kaç daraldı?

Pandemi, dünyanın hazır olmadığı bir durumdu. Yataş Grup olarak esnek ve çevik yapımız sayesinde bu dönem için stratejimizi hızla belirledik ve planlarımızı revize ettik. Tüketicilere farklı kanallardan ulaşmak için alternatifler planladık ve pandemi sürecinde tüm olanakları göz önünde bulundurarak tüketicilerin ürünlerimize daha rahat ve hızlı ulaşabilmesi için yeni satış kanalları geliştirdik. Yataş Bedding markamızın online satışları mevcuttu, buna ek olarak telefonla sipariş dönemi başlattık.

571 NOKTADAYIZ 

Şu anda Enza Home, Yataş Bedding ve Divanev markalarımızla yurt içinde 83 kurumsal mağazamız ve 392 bayimiz bulunuyor. Yurt dışında ise Enza Home ve Yataş Bedding markalarımızla 96 satış noktamız var. Yani yurt içi ve yurt dışı toplam 571 farklı noktadayız.

246 YENİ MAĞAZA 

2021 sonuna kadar yurt içinde Enza Home, Yataş Bedding ve Divanev markalarımızla 169 satış noktası, yurt dışında ise 77 satış noktası daha açmayı hedefliyoruz. Divanev mağazalarımızın sayisini yeni açacağımız mağazalarla 145'e ulaştıracağız. Kazakistan ve Kıbrıs'ta iki satış noktası açma planimiz bulunuyor. Ayrıca 2021'de 12 yeni pazara girmeyi hedefliyoruz.

DİVANEV'DE HEDEF 1.000 MAĞAZA 

3 yıl içinde sadece Divanev ile 1.000 mağaza sayısına ulaşacağız. Toplamda 1.000 mağazayı geçmiş olacağız. Ayrıca bu yıl Enza Home'da online satışa başlayacağız. Yataş Almanya web sitemizi de hayata geçirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

UZAK DOĞU VE AFRİKA 

Organizasyonumuzu çok hızlı büyüyen pazarlar olan Çin, Hindistan ve Singapur'a yakın olacak şekilde şekillendireceğiz. Afrika pazarındaki fırsatları da değerlendirmek istiyoruz.