Sektörel

Yatırım için ulaşım planlarını takip edin!

Yeni Birlik Gazetesi köşe yazarı olan Yıldıray Gökkaya bugün köşesinde ''Yatırım için ulaşım planlarını takip edin'' başlıklı yazısına yer verdi. İşte o yazı...

Gayrimenkul sektöründe yatırım yapacak olanlar aynı anda pek çok kritere dikkat etmek zorundadır. Projeyi geliştiren şirketin geçmişi, finansal gücü, projenin özellikleri-farklılıkları, projenin bulunduğu lokasyondaki AVM, hastane, kamu binaları gibi gündelik hayatı kolaylaştıracak yatırımlar, o lokasyonun gelişim performansı gibi pek çok hususu aynı anda değerlendirip kendisi için doğru yatırım kararını vermek zorundadır yatırımcılar.


Bölgenin gelişim potansiyeline ilişkin en önemli gösterge ise ulaşım altyapısıdır. Karayolu ulaşımı, deniz yolu ulaşımı, yeni dönemde metro, metrobüs, havaray, teleferik gibi ulaşım imkanlarına yakınlığı nasıl ki o projenin fiyatına birebir etki ederse aynı zamanda bu imkanlar o bölgeye daha çok insan ve yatırım çekilmesine de neden olur. İstanbul son dönem ulaşım yatırımları anlamında en büyük hamleleri yapan şehir oldu. Bu biraz da kalabalık nüfus ve kilitlenen trafik nedeniyle artık bir zorunluluk ama İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin bu yıl bütçeden ayırdığı 42 milyar TL gibi büyük paya dikkat edersek eğer, belediyenin ulaşım sorununu çözmek için ne kadar kararlı olduğunu görürüz. Metrobüs ve metro hatları ile Kartal, Beylikdüzü, Esenyurt gibi ilçelerin yüzünü güldüren İBB, yeni yeni metro hatlarını da hayata geçirmenin hazırlığını yapıyor.

 

İBB'nin megaşehir için hazırladığı ulaştırma projeleri Odak Şehir İstanbul projesi başlığı altında değerlendiriliyor. İBB'nin bu hayati önemdeki yeni ulaştırma hatlarının planlanması için İmpo İmar'la sözleşme imzaladığını öğrendik.


 Türkiye’de iş yapan uluslararası firmaların da partneri olan İmpo İmar, Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metro hattı ve Sarıgazi-Türkiş Blokları Metro hattının imar planlarını hazırlamakta olduğunu yakın zamanda duyurdu. İmpo İmar ekibi, Bakırköy İDO – Kirazlı Metro Hattı Revize Projesi, Esenler Nostaljik Tramvay Hattı Projesi, Dolmabaçe-Levazım-Baltalimanı-Ayazağa Tünelleri Revize Projesi, Çekmeköy İlçesi Şile Otobanı Yolu Yol Kavşak Ön Projesini de gerçekleştirmiş. İmpo İmar Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Oflaz, imzalanan sözleşme neticesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından üretilen projelerin metro hattı, tramvay hattı, yol-kavşak, üst geçit, alt geçit, tünel, araç köprüsü gibi bütün bileşenleri kapsadığını açıkladı.


Ulaşım planlamasının kentlerin artan nüfusuyla birlikte açığa çıkan ulaşım sorunlarının giderilmesi adına günümüzde planlamanın farklı bir yaklaşımı olarak ortaya çıktığını anlatan Hüseyin Oflaz, "Çözüm olarak üretilen yerleşik alan üzerinde var olan karayollarının genişletilmesinde yaşanan mülkiyet sorunları nedeniyle, dünya örneklerinde olduğu gibi özellikle yeraltı raylı sistem hatlarının gelişmesi ulaşım sorunlarının giderilmesinde önemli rol oynamaktadır" diye konuştu.


Beylikdüzü Metrobüsünün, Kartal Metrosunun geçtiği güzergahlardaki gayrimenkul piyasalarına katkısını geçmiş dönemler bazında incelediğinizde İBB'nin attığı her ulaştırma adımının ne denli önemli ortaya çıkacaktır. Bir de işin tabii ki kent planlaması açısından sayın Oflaz'ın belirttiği hayati önemi de söz konusu. Ne diyelim, İBB planlarıyla İstanbul gelişiyor, gayrimenkul yatırımcısı kazanıyor.


Yeni Birlik