Yavuz Can Onarlı: Farklılaşmak gerekiyor!
Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Eviya Gayrimenkul Pazarlama Müdürü Yavuz Can Onarlı konuşmasında reklamda farklılaşmanın önemine değindi...
Eviya Gayrimenkul Pazarlama Müdürü Yavuz Can Onarlı'nın konuşması:
Konuyu bir bütün olarak ele almak gerekirse aslında işin özeti doğru proje doğru lokasyonda doğru fiyatla ve doğru reklam çalışmalarıyla tüketiciye ulaşmalı. Bu aslında arazi henüz satın alınmadan başlıyor. Arazi satın alınmadan önce orada kimin yaşayacağı hayal edilmeli ve buna uygun proje üretilmeli. Herkes yapıyor bunu bilinç altından. Çok profesyonel yapmasa bile orada kimlerin yaşayacağı kimlere satacağını belirliyor. Belirlemek zorunda. Projeyi de buna uygun üretmek zorunda. Sonrasında hedef kitleye uygun mesajları vermek. Onların dikkatini çekmek ve onları harekete geçirecek reklam çalışmaları yapmak gerekiyor. Bunu yapabilmenin yolu tüketiciyi anlayabilmek, onlarla empati kurup kendilerini onların yerine koyabilmemiz gerekiyor. Tabii bunların hepsini yapmak da yetmiyor. Günümüz rekabet koşullarında çok fazla firma çok fazla reklam çalışması yapıyor. Birbirine benzer mesajlar veriyor herkes. Tüketicinin aklı karışıyor. Sizin projenize karşı algısı düşüyor. Bunun da önüne geçebilmek için ilk toplantıda da söylemiştim. Farklılaşmak gerekiyor. Her anlamda farklılaşmak. Yani reklam söylemlerinde herkes gider Mersin’e sen gidersin tersine tabiri caizse çok doğru burada. Her şekilde her noktada farklılaşmak çok önemli. Algıyı kırmak, algılamayı sağlamak için farklılaşmak gerekiyor. Çünkü tüketici için 3 firma aynı şeyi söylüyorsa, 2'sini duymuyor. Siz farklı bir şey söylerseniz o zaman sizi algılamaya başlar. O yüzden farklılaşmak gerekiyor. Konseptte aynı şekilde bütün projelere baktığınız zaman 3 aşağı 5 yukarı birbirine benziyor. Farklı bir şey yaptığınızda siz tüketicinin dikkatini çekiyorsunuz.