Genel

Yavuz Sultan Selim Köprüsü Türkiye'nin iftihar projesidir!

IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı Çeçen,Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile ilgili açıklamalarda bulundu. Çeçen, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Türkiye'nin iftihar projesidir." dedi. 

IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, Türkiye'nin mega projesi olarak lanse edilen ve büyük ilgi gören İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsü hakkında açıklamalarda bulundu. Anadolu Ajansı muhabirlerinden Orhan Güngör'ün haberine haberine göre; Başkan İbrahim Çeçen, "Üçüncü köprü Türkiye'nin iftihar projesidir. Dünyada eşi ve benzeri olmayan, mühendislik ve mimarlık olarak çok zor projeydi. Ülkeye iyi bir eser kazandırdığımızı düşünüyoruz." dedi.

 

 

 


Yap-işlet-devret modeliyle yaptıkları Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü zamanında bitirdiklerini ifade eden Başkan Çeçen, "Köprü şu an yüzde 50 - 55 kapasiteyle çalışıyor ama her geçen gün bu artacaktır. Eminim ki 3 - 4 yıl içinde yüzde yüz kapasiteye varacaktır." dedi.  


Başkan Çeçen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 10 yıl işleteceklerini söyledi. Çeçen konuyla ilgili şu şekilde konuştu; "Üçüncü köprü Türkiye'nin iftihar projesidir. Dünyada eşi ve benzeri olmayan, mühendislik ve mimarlık olarak çok zor projeydi. Ülkeye iyi bir eser kazandırdığımızı düşünüyoruz. Projeyi, zor şartlarda rüzgarlı havalarda fırtınalarda bir sürü riskleri göze alarak çok şükür süresinde bitirip 26 Ağustos 2016'da açılışını yaptık. Şu anda işlettiğimiz köprüyü 10 yıl daha işleteceğiz. Köprünün yapımı için üstlendiğimiz kredileri orada ödeme konusunda gayret gösteriyoruz. İnşallah işletmede de başarılı oluruz."


Başkan Çeçen, "köprüye garanti verildi, bu garanti de milletin cebinden çıkıyor" eleştirilerine açıklık getirdi.  Çeçen, bu eleştirilerin doğru olmadığını söyledi. Çeçen, ""Böyle bir algı halen muhalif taraflarca dillendiriliyor, bunun gerçeklikle alakası yok. Çünkü bu köprü yüzde 50 kapasite ile çalışıyor. Yani verilecek olan garantinin yüzde 50'sini biz geçişlerden alıyoruz, yüzde 50'sini ise devletten alacağız. Önümüzdeki yıl bu yüzde 55 - 60 olacaktır ve devletin hissesi azalacaktır. Bu, ilk 3 - 5 yılda sıfıra inecektir. Yani 5 yılda köprüden gelen gelir devletin verdiği garantiyi kapatacaktır, ondan sonra da köprü devletin olacaktır." şeklinde konuştu.


Devlete maliyeti yok

Devletin köprüye 5 kuruş vermediğini ifade eden Çeçen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün devlete bir maliyetinin olmadığının altını çizdi. Çeçen, "Köprü 3 milyar 200 milyon dolara mal oldu, 10 sene sonra devletin olacaktır. Devlet artık kiraya mı verir kendisi mi çalıştırır o artık devletin bileceği iştir, yap - işlet - devret modelinin mantığı budur. İstanbul Yeşilköy'deki havalimanı aynı şekilde yapıldı ve 3 yıl 8 ay sonra yapan firma devlete burayı devretti. Devlet o yıldan itibaren 3 milyar dolara 15 yıllığına kiraya verdi. Yani Yeşilköy Havalimanı 3 yıl 8 ay karşılığında yapılmış oldu. 3 yıl 8 aydan sonraki bütün gelirler devletin." ifalderinde bulundu.