Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hisse devrine Çinli bankalardan destek!
İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu işletmesinin devrinde Çinli yatırımcılar büyük Çinli bankalardan finansman desteği aldı.
İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu işletmesinin devrinde Çinli yatırımcılar büyük Çinli bankalardan finansman desteği aldı.
Bloomberg HT'de yer alan habere göre; 2019’un sonunda ön anlaşma sağlanan fakat pandemi nedeniyle sürece ara verilen hisse devrinde köprü ve otoyol projesinin orijinal kredisinin 1,6 milyar dolarlık refinansmanı için birçok Çin bankası destek olmayı onayladı.
Proje için 2013’te alınan 2,3 milyar dolarlık kredinin ödenecek kalan kısmı aralarında Industrial & Commercial Bank of China Ltd., Bank of China Ltd. ve China Merchants Bank Co. Ltd.’nin de olduğu Çinli bankaların sağlayacağı 1,6 milyar dolarlık finansman ile ödenmesi hedefleniyor.
Bloomberg'e konuşan kaynaklara göre; yeni kredinin vadesi, imtiyaz hakkının dolmasından hemen önce 2027’de sona erecek. Finansman Çin İhracat ve Kredi Sigorta şirketi Sinosure garantisi ile sağlanacak.
3. köprüde yüzde 51 hisse alımı öngörülüyor
En erken Nisan'da imzası atılabilecek olan anlaşma, China Merchants Group Ltd. çatısı altındaki altı kurumun Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yollarının işletmesinde yüzde 51 hissenin 688,5 milyon dolara satın almasını öngörüyor. IC Yatırım Holding kalan yüzde 49 hisseye sahip olacak.
Hisse devrinin yapılması için Rekabet Kurumu onayı ve Türkiye dışından firmaların imtiyaz sahibi şirkette çoğunluk hissedarı olabilmesindeki engelleri kaldıracak. Bunun için de Cumhurbaşkanı kararının çıkması gerekiyor. Taraflar anlaşmanın Türk otoriteler tarafından engellenmeyeceğini belirtiyor.
İki kaynağa göre anlaşmayla ilgili konular Çin Dışişleri Bakanı Wang Yi’nin Ankara ziyareti sırasında gündeme geldi.
IC Yatırım, ICBC ve China Merchants Bank konuya ilişkin Bloomberg'e yorum yapmazken Bank of China, Sinosure, ve China Merchants Group’a yorum için ulaşılamadı.
IC Yatırım ve Astaldi SpA konsorsiyumunun 2012’de inşası ve işletmesi hakkını kazandığı köprü ve otoyollar yaklaşık 5 yıldır faal halde bulunuyor.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün Çinlilere satışında belirsizlik!