Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde son 391 metre!
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı. Köprünün önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması planlanıyor.
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı. Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi.
8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, kulelerinin boyu açısından da yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe Köyü’ndeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre.
Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Milliyet
Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı.
Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi.
17 ÇELİK TABLİYE KALDI
Bugüne kadar Avrupa yakasında 20 ve Asya yakasında 20 olmak üzere 40 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile birlikte toplam 42 çelik tabliye segmenti yerlerine yerleştirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birleşmesi için kalan 17 tabliyelerin Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi.
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı.
Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi.
17 ÇELİK TABLİYE KALDI
Bugüne kadar Avrupa yakasında 20 ve Asya yakasında 20 olmak üzere 40 standart çelik tabliye segmenti ve 2 geçiş segmenti ile birlikte toplam 42 çelik tabliye segmenti yerlerine yerleştirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birleşmesi için kalan 17 tabliyelerin Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi.
Yeni Şafak
Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün yüzde 97'si tamamlandı. En geç Mayıs'ta hizmete girmesi beklenen köprünün son tahliyeleri yerleştiriliyor.
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine 391 metre kaldı. Önümüzdeki Nisan veya Mayıs ayında hizmete girmesi beklenen köprüde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu bildirildi.
17 TABLİYE SONRA TAMAMLANACAK
Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak.
Güneş
Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakamn birleşmesine 391 metre kaldı. Önümüzdeki Nisan veya Mayıs aylarında açılması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde ana taşıyıcı kablonun montajı tamamlanırken, köprü genel gerçekleşme oranının yüzde 97 olduğu belirtildi. 1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanım alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre.
Bugün
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz ların ve trenlerin gececegi çelik tahliyelerin yerleştirilmesine de deKöprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleş- vam ediliyor. Bugüne kadar Avrupa yakasında 20 ve Asya yakasınmesine 391 metre kaldı. Köprü genel gerçekleşme oranının yüzde da 20 olmak üzere 40 standart çelik tabiiye segmentl ve 2 gecis 97 olduğu belirtildi. Geçtiğimiz aylarda önce kuleler arasına kılavuz segmentl İle birlikte toplam 42 çelik tabiiye segmentl yerlerine yerkablo çekilmiş, daha sonra ana kablonun döşenmesinde kullanılacak lestirilip kaynaklama işlemi tamamlandı. İki yakanın birlesmesi için (Cat Walk) kedi yolu tamamlanmıştı. Bir süredir montajına devam kalan 17 tabllyenln Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla geedilen ana taşıyıcı kablo ise geçtiğimiz günlerde tamamlandı. Araç- tirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi.
Star
Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul'un üçüncü köprüsünün inşaatı hızla devam ediyor. Anadolu ve Avrupa Yakası'nı birbirine bağlayacak köprünün inşaatına 2013'te başlandı. 3 milyar dolar maliyetli 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde iki yakanın birleşmesine ise 391 metre kaldı. Yaklaşık 2 milyon ağaç kesilerek inşa edilen köprünün, önümüzdeki nisan ayında açılması bekleniyor. 1460 işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3. Boğaz Köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.
Sözcü
Haber Anadolu Ajansı'nda şöyle yer aldı;
Tarihi İpek Yolu'nun devamı niteliğindeki Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar hava muhalefetine rağmen kontrollü şekilde devam ederken, iki yakanın kavuşmasına 391 metre kaldı.
Tarihi İpek Yolu'nun devamı niteliğindeki Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde çalışmalar hava muhalefetine rağmen mühendis ve formenlerin gayretleriyle kontrollü bir şekilde devam ediyor.
Toplam 59 çelik tabliye segmentinin montajı planlanırken, Avrupa yakasında ve Asya yakasında 21'er dev tabliye yerleştirildi. Geriye kalan 17 adet çelik tabliye segmentinin üretimi, halen Tuzla ve Altınova’daki tesislerde devam ediyor.
İki yakayı birleştirecek olan bin 408 metre uzunluklu ana açıklıktaki tabliyenin bin 17 metresinin yapımı tamamlanırken, yakaların kavuşmasına 391 metre kaldı.
"Karayollarına boğaz trafiğini kapatabilirsin talimatı"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın tabliyelerin montajı için Şubat sonu isteğini yerine getirmek için planlarını güncelleyen Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) yetkilileri, kıtaların bu tarihte birbirine kavuşacağını belirtiyor.
Bakan Yıldırım, Uydu, Uzay ve Teknoloji Günleri powered by TÜRKSAT etkinliğinde 3. Köprü için montajı tamamlanmayan 17 tabliyenin tamamlanması için Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal’a Boğaz trafiğini kapatabileceği talimatını iletmişti.
"Raylı sistem bulunan en uzun asma köprü"
Tamamlandığında, 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü ve 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak köprünün, 2 şeridi raylı sisteme 8 şeridi de otomobil trafiğine ayrılacak.
Yaklaşık 4,5 milyar dolara mal olacak 3. Boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi yap-işlet-devret modeliyle ICA tarafından inşa ediliyor.
AA