22 / 12 / 2024

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'yle 3,4 milyar liralık tasarruf sağlandı!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'yle 3,4 milyar liralık tasarruf sağlandı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü sayesinde zamandan ve yakıttan toplam 3 milyar 455 milyon lira tasarruf sağlandığını, karbon emisyonunun da 18 bin ton azaltıldığını açıkladı.



İstanbul Boğazı’ndaki üçüncü geçiş güzergahı olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 7 yıllık serüvenini değerlendiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada, köprünün Türkiye'nin en prestijli projelerinden biri olduğunu belirterek çevre dostu olması özelliğiyle de ön plana çıktığını ifade etti.

Ağır tonajlı araçların 7 yaşındaki köprüyü kullandığını ve bu durumun İstanbul trafiğini çok önemli oranda rahatlattığına dikkat çeken Uraloğlu, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile bugüne kadar zamandan 3,3 milyar lira, yakıttan ise 155 milyon lira olmak üzere toplam 3 milyar 455 milyon liralık bir tasarruf elde edildi. Köprünün kullanılması ile 18 bin ton karbon emisyonu azaltılmış oldu" bilgisini verdi.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü yle 3,4 milyar liralık tasarruf sağlandı!

Dunya.com’da yer alan habere göre Bakan Uraloğlu, köprünün, İstanbul'un kuzeyinde yer alan İstanbul Havalimanı'na hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşım sağladığını da ifade ederek, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü modern tasarımı, estetik yapısı ile ön plana çıkarken, en gelişmiş malzeme ve mühendislik teknikleriyle inşa edildi. Ülkemizin sembol haline gelmiş projelerinden biri oldu. Köprü, yoğun ve sürekli bir ulaşım akışına hizmet ediyor" değerlendirmesini yaptı.

DÜNYANIN DEMİR YOLU İÇİN EN UZUN KÖPRÜSÜ

Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yapıldı. Boğazın Karadeniz girişinde bulunan köprü, Avrupa yakasında Sarıyer ilçesinin Garipçe Köyü ile Anadolu yakasında Beykoz ilçesinin Poyrazköy yerleşimi arasında konumlandı.

Köprü ayaklarının yer aldığı bölgelerdeki yerel zemin koşulları, fay durumu, tarihsel depremler ve diğer faktörler dikkate alınarak elde edilen verilerle deprem etkileri belirlendi ve deprem tasarımı bu verilere göre yapıldı. Ulusal ve uluslararası şartnamelerde belirlenen esaslar dikkate alınarak inşa edildi.

1408 metrelik ana açıklığa sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün toplam boyu, kenar açıklıklarıyla beraber 2 bin 164 metre oldu. 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete giren Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metre genişliğinde ve dünyanın üzerinden demir yolu geçecek şekilde projelendirilen en uzun köprüsü unvanını taşıyor.

 

 


Geri Dön