Yeni ev kuranlar en fazla salon için para harcıyor!
Bu yıl 39 ülkede dağıtılmak üzere 29 dilde katalog basan Ikea, Türk müşterilerin alışkanlıklarını araştırdı
Buna göre, Türkler ilk önce fiyata bakarken, yeni ev kuranlar en fazla salon için para harcıyor
Ikea’nın mağazalarının bulunduğu üç ilde 900 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Ev Dekorasyonunda Tüketici Alışkanlıkları Araştırması’na göre, dekorasyonun değişme sıklığı ortalama beş yıl.
Araştırmaya katılan 900 kişi arasında mobilya alımında yüzde 72 ile fiyat başlıca seçim kriteri olarak öne çıkarken, yüzde 64 ile kalite ve rahatlık eşit ağırlıklı faktörler olarak sıralamadaki yerlerini aldı.
Yüzde 53, mobilyalarını set olarak almaktansa, kendileri tek tek seçerek kombin etmeyi tercih ettiğini belirtti. Katılanların yüzde 73’ü ev dekorasyonunun değişmesinde en büyük etkenin eşyaların yıpranması olduğunu ifade ederken, yeni ev kurulurken en fazla bütçe yüzde 46 ile salona, yüzde 18 ile oturma odasına harcanırken, yatak odasına yüzde 10, mutfağa yüzde 7 bütçe ayrılıyor.
Ikea Pazarlama Direktörü Senem Sadıklar, önümüzdeki beş yıl içerisinde üç yeni mağaza açmayı planladıklarını söyledi. Ikea’nın 2011 kataloğunun tanıtım toplantısında konuşan Sadıklar, ilk olarak 1951 yılında basılan Ikea kataloğunun bu yıl dünyada 60’ıncı, Türkiye’de altıncı yılının kutlandığını belirtti.
1990 yılında internet üzerinde ilk online Ikea kataloğunun yayınlandığını, günümüzde ise 60 internet versiyonu ve 36 ayrı iPhone uygulamasının bulunduğunu aktaran Sadıklar, kataloğun bu yıl 39 ülkede dağıtılmak üzere 29 dilde basıldığını kaydetti. Sadıklar, “5 yılda İstanbul, Bursa ve İzmir’de toplam 16 milyon 300 bin adet dağıtılan Ikea kataloğu, bu yıl toplam 4 milyon 300 bin adet basıldı. Eylül sonuna kadar aynı illerde 3 milyon 660 bin kapıya ücretsiz olarak dağıtılacak. Katalogda 500’ü yeni 2 bin civarında ürünle tüketicilere ulaşacağız. Bu yıl mağazalarımızda 1.650 çeşidi aşkın ürünü geçen seneden daha düşük fiyatlarla satışa sunuyoruz” diye konuştu. 2011 Ikea kataloğunda yer alan ürünlerin 2011 Ağustos ayına kadar sabit fiyat garantisine sahip olduğunu anımsatan Sadıklar, yeni sezonda mağazalarda yaklaşık 1.750 yeni ürün bulunduğunu ifade etti.
11 milyon Türk ziyaretçi
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Sadıklar, her zaman düşük fiyata odaklandıkları ve geniş bir ürün gamına sahip oldukları için kriz döneminde de müşterilerin hiç Ikea mağazalarından ‘ayağını kesmediğini’ belirterek, krizin etkisini minimum düzeyde hissettiklerini dile getirdi. Sadıklar, önümüzdeki beş yıl içinde, 2011 yılında açılacak Ankara mağazası da dahil olmak üzere toplam üç yeni mağaza açmayı planladıklarını kaydetti.
Ikea Direktörü John Kersten de, geçen yıl 42 ülkede 301 Ikea mağazasının 590 milyon kişi tarafından ziyaret edildiğini belirterek, “Ikea Türkiye de geçen yıl toplam 11 milyon ziyaretçiyle yıldız ülkelerden biri oldu” dedi. Radikal