Genel

Yeni İnci, Maddam ile mağaza zincirleri oluşturacak!

Maddam markası ile geçen yıl perakendeye giren iç çamaşırı üreticisi Yeni İnci, bu yıl yüzde 20 büyümeyi hedefliyor

Yurtdışına kendi markası ile ihracat yapan ve özellikle Ortadoğu ülkelerinde önemli bir pazar payına ulaşan iç çamaşırı ve sutyen üreticisi Yeni İnci, 2010'da yüzde 20 büyüme hedefliyor. Yeni İnci Başkan Yardımcısı Furkan Atakan, Maddam markası ile perakendede mağaza zincirleri açarak yaygınlaşacaklarını, erkek ve çocuk iç giyimine de gireceklerini açıkladı.

Önce göğüs kanseri nedeniyle tek göğsünü kaybeden kadınlara yönelik ürettiği protez sutyen, popo kaldıran iç çamaşırı ve ardından da erkeklere özel ürettiği g-string ile sektörde dikkat çeken Yeni İnci, inovatif ürünlerle pazar payını artırmak istiyor. Kriz yılı olan 2009'da satışlarını yüzde 20 artıran firmanın, 2010 yılı hedefi de yüzde 20 büyüme. Yıllık 2.5 milyon adet üretim kapasitesine sahip olan firmanın üretiminin yüzde 70'i iç piyasada satılırken yüzde 30'u ise ihraç ediliyor. Firma, bu yıl üretim kapasitesini ise yüzde 20 artışla 3 milyon adede çıkarmak istiyor.

Yeni İnci'nin satışlarının yüzde 80'ini sutyen grubu ürünler oluşturuyor. Dış pazarlarda giderek marka olarak tanınır hale geldiklerini belirten Atakan, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve İtalya'da pazar paylarının her geçen gün arttığını söyledi. İtalya'da özellikle çeyizlik alışverişlerde çok tercih edildiklerini ifade eden Atakan, "Burada çok ciddi bir çeyiz kültürü var. Bu nedenle İtalya'da gelinlik grubumuz içindeki ürünlere büyük talep var" dedi.
 
Maddam'la perakendede büyüyecek
Geçen yıl açtıkları Maddam markası ile perakendeye de girdiklerini belirten Atakan, "Şu anda 3 mağazamız var. Özellikle alışveriş merkezlerine girerek büyümek istiyoruz. Bu yılda 4 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Bunun dışında yurtdışında ise bu yıl içinde Makedonya ve Azerbaycan'da mağaza açmayı planlıyoruz" diye konuştu. Bu yıl inovatif ürünlerine bir yenisini daha eklediklerini de anlatan Atakan, büyük göğüslü kadınlara yönelik `göğüs yastığı' çıkardıklarını söyledi. Bugüne kadar kadınlara yönelik iç giyimde ve pijamada ürün gamını tamamladıklarını da ifade eden Atakan, şimdi erkek pijamasına da girdiklerini açıkladı. Sırada ise çocuk iç giyimi, pijaması ve mayo var.
 
Protez sutyen ilgi gördü
3 yıl önce göğüs kanserine yakalanarak tek göğsünü kaybeden kadınlara yönelik oluşturdukları protez sutyenin çok ilgi gördüğünü kaydeden Atakan, "3 yıl içinde bu üründen 100 bin adet sattık. Erkeklere yönelik ürettiğimiz g-stringler ise daha çok Türkiye'de `gay'ler tarafından ilgi gördü. Ortadoğu pazarında önemli bir satış grafiği yakaladık. Bu ürünü Türkiye'de internetten çok fazla satıyoruz. Bunun yanında kadınlara yönelik ürettiğimiz popo kaldıran külot ise kadınlardan çok gaylerden büyük ilgi gördü. Mısır pazarına girdiğimizde bu ülkede 1 mümessilimiz vardı. Şimdi pazarda markanın tutmasıyla 4 mümessilimiz oluştu" diye konuştu.
Referans/Sevgi Sayar Başaran