Ekonomi

Yeni moda bu oldu! Artık kiralıyorlar

İnternet kullanımının global anlamda yaygınlaşması tüketiciye kolaylık sağlarken üreticilerin e- ticaret alanında ürün çeşitliliği sunması, son kullanıcının tercihlerini zorlaştırıyor. Tüketiciler ise artık ürün sahiplenme yerine kiralama yöntemini kullanıyor. Korona virüs ile trend haline gelen internet üzerinden sipariş sistemi yeni bir pazar oluşurken sunulan ürün çeşitliliği, dolardaki dalgalanmalar sonucu ekonomik etkililere olumsuz yönde tesir ettiği için, nihai kullanıcının satın alımlar noktasında oluşan belirsizliklerle beraber tercihlerini zorluyor

E- ticaret ile birlikte elektronik ortamlarda sunulan alışveriş imkanları hayata kolaylık sağlıyor, tüketicinin faydalandığı bu kolaylık, arz şemasının çoğalmasına etki ediyor. Korona virüs ile trend haline gelen internet üzerinden sipariş sistemi yeni bir pazar oluşurken sunulan ürün çeşitliliği, dolardaki dalgalanmalar sonucu ekonomik etkililere olumsuz yönde tesir ettiği için, nihai kullanıcının satın alımlar noktasında oluşan belirsizliklerle beraber tercihlerini zorluyor. Tüketici, en doğru ürüne ulaşmak isteyip çözümü artık satın almak değil kiralamakta buluyor.

The Business Research Company’nin araştırması 2022 yılı için 156,66 milyar dolarla kapatması beklenen küresel ürün kiralama pazarının 2026’da 208,37 milyar dolar seviyelerine çıkacağına vurgu yaparken,  2006’dan bu yana teknoloji alanında ilerlemek için girişimler yapan yerli şirket Porte, yeni kiralama pazar yeri uygulaması ORTAK ile alışveriş deneyimine yeni bir boyut kazandırıyor. 

 

“İNSANLAR İHTİYAÇLARINI KİRALAYARAK KARŞILAMAYA BAŞLADI”

ORTAK Genel Müdür Yardımcısı Enes Güren, “Tüketiciler arasında en çok tutulan kiralık konut, araba gibi kategorilere pandemiden sonra yenileri eklendi.  Birçok insan artık büyük, küçük ihtiyaçlarını da sanal dünyada kiralayarak karşılamaya başladı. Bu hizmet son kullanıcıya satın alacakları ürünü deneme ve inceleme fırsatı verirken, kendileri için en doğru ürünü bulmalarına da yardımcı oluyor.

Biz de yeni kiralama yapmak isteyenlerin ekonomik manada kazançlı olmasını hem de sahip olduğu ürünleri kiralamaya sunmak isteyenlerin ek gelir kazanmasını hedefleyerek kullanıcılarımızın alışveriş deneyimini değiştiriyoruz. Bunun yanı sıra ülkemizdeki P2P (eşten eşe) ve B2C (kurumdan kişiye) kiralama pazarının da önünü açıyoruz” dedi. 

KULLANICILAR HEM FUZULİ GİDERDEN KAÇINIYOR HEM DE EK GELİR ELDE EDİYOR

Enes Güren, platformlarının avantajlarını şu sözlerle paylaştı: 

“Kullanıcılar, ORTAK sayesinde kısa süreli ihtiyaçları için ürün satın almak yerine kiralayarak ek gelir elde edebiliyorlar. Bir ürünü satın almadan önce platform üzerinden istediği süreyle kiralayarak, satın alma kararlarını deneyimlerine göre verebiliyorlar. Böylece gereksiz masraflardan kaçınırken, gelir elde edebiliyorlar.

 

“ÜRÜN KİRALAYANLARIN YÜZDE 75’İ KİRALAMA SÜRESİNİ UZATMAK İSTİYOR”

Güren, spor, ev/yaşam, araç ve elektronik cihaz gibi bir çok kategoride alışveriş yapma olanağının olduğunu ileri sürerek “Üyelerimizin, araç ve giysi kategorilerindeki ürünlerin yanı sıra en çok bebek,akıllı cihaz,kamp ve ev ürünlerinin ilgi gördüğünü ifade etti.

 

 Tüketiciler uygulamamız sayesinde bu zamana kadar yapılan alışveriş alışkanlıklarını değiştirirken, biz de globalde halihazırda büyük bir hacme ulaşan kiralama pazarının yerelde büyümesini sağlıyoruz.

2 ay kadar kısa bir sürede internet sitemize 750 üye kazandık ve 500’ü aşkın rezervasyon talebi aldık. Uygulamamızı 3 bin 500 kişi yükledi ve kiralama işlemini gerçekleştirenlerin %75’i kiralama süresini uzatmak istedi. Bu da tüketicilerin sistemimizi benimsediğini gösteriyor. Biz de başarımızın rüzgarını arkamıza alarak gelecek dönemde kullanıcılarımız için  ürün yelpazemizi genişletmeyi, kategorilerimizi çeşitlendirmeyi hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Kritik veriyi TÜİK açıkladı! Rakamlar şok etti!

Merkez Bankalarına şok! Bir sonraki hamlesini açıkladı

Araç piyasasında neler oluyor? Yılbaşı öncesi talepler patladı! Hemen fiyatlardaki son duruma bir bakın!