Sektörel

Yeni şehircilik anlayışı geliyor!

Özak Global Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, pandemi döneminde mimaride yeni bir trend ortaya çıktığını söylüyor.

Özak Global Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, yeni şehircilik anlayışını, emlak projelerindeki eğilimleri ve projelerini Dünya Gazetesi dergisi 'Hafta'ya anlattı...

1- Pandemi sonrası konut ve ofis alıcısının eğilimleri değişti mi?

Tabii ki... Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Birçok şey Covid-19 pandemisinden çok etkilendi. İnsanlar için yeni bir düzen oluştu.

2- Nasıl bir düzenden bahsediyoruz?

Evlerinden çalışmaya, her şeyi kısa mesafelerde halletmeye ve açık alanlarda daha çok vakit geçirmeye başladılar. Hayatlarını da bu ihtiyaçlar doğrultusunda kurguluyorlar. İnsanlar huzurlu, güvenli, sağlıklı ortamlarda sosyalleşmek, komşuluk kültürünün yeniden şekillendiği sıcak bir sosyal çevrede, gerektiğinde evi hem bir yaşam alanı hem de bir çalışma alanı olarak kullanabilmek istiyor. Özellikle bahçe, balkonu olan geniş dairelere olan taleplerde önemli bir artış var ve talebin artacağını öngörüyoruz. Yeni şehircilik anlayışının hakim olacağını düşünüyorum.

3- Nedir bu yeni şehircilik anlayışı?

Yeni şehircilik anlayışının temelinde her şeyden önce yaşam kalitesini artırma çabası yer alıyor. Birçoğumuz mahalle kültürü ile büyüdük. Arkadaşlarla yapılan buluşmalar, gidilen sinemalar, yapılan alışverişler hepsi belirli alanlar içinde oluyordu. Ama şu dönemde, bunların değerlerini yeniden anladık. "Semt yaşamı", "komşuluk kültürü", "sosyalleşme olanakları", "nitelikli yaşam" gibi değerler yeniden tanımlanıyor. Özlenen mahalle ve semt yaşamı, komşuluk kültürü, açık ve temiz havada, denizle iç içe yaşayabilmek, ihtiyaç duyulan her şeye yürüyerek ulaşabilmek, tiyatrodan konsere, spordan sinemaya zengin sosyalleşme olanakları, tarihin gölgesinde, yemyeşil bir çevrede huzurlu bir yaşam, trafiksiz bir hayat, fayda odaklı bir lüks ve teknoloji anlayışı, ulaşım kolaylığı, üstün bir kalite, kârlı bir yatırım ve çok daha fazlası... Yenişehircilik tüm bunları kapsıyor. Biz, kendi projemiz Büyükyalı'da tam olarak bunu sunmayı hedefledik. İçinde barındığı kültür sanat projesi, farklı damak zevklerine uygun yeme içme yerleri, sosyalleşme alanları, peyzajı ve denize yakınlığı ile öne çıkıyor. Projemizde "her şey dahil" bir yaşam konforu sunuluyor.

3- Bahsettiğiniz "her şey dahil” yaşam konforu nedir?

Kültür, sanat, eğlence ve lezzeti, tarihi bir dokuda buluşturduk. Toplam 111 dönümlük arazide yer alan Büyükyalı'da her ihtiyaca yönelik konut bulunuyor. 1+1'den 5+1 plus'a, penthouse veya müstakil Loft evlerden Fendi casa ile dizayn edilen bloğa kadar cok farklı konseptte bin 500 konut yer alıyor. Yeme içmeden kültür sanata her alanda ihtiyaçları karşılayan çözümler ürettik. Nefes alan ve aldıran açık mekânlar, sağlıklı ortamlar, sadece birkaç adımda ulaşılabilen 30 kilometrelik sahil şeridi, doğal peyzaj alanları, ferah caddeleri, restoran ve kafe leri, kültür-sanat merkezlerinden seçkin alışveriş mağazalarına kadar pek çok şey...

4- İtalyan devi Fendi olan işbirliğinize gelelim... Süreç nasıl gelişti?

İtalya'nın ev dekorasyonunda en önemli markası Fendi Casa Büyükyalı ile ilk kez Türkiye'ye geldi. Fendi Casabloğunda yer alan lobi tasarımından ortak alanlara, daireler kapı kulpundan, zemine, duvarlarda yer alan mermerlere kadar baştan aşağı Fendi Casa ekibi tarafından dizayn edildi. Fendi Casa, "mudu eden lüks" anlayışı ile dairelerini yapıyor ve Büyükyalı'da "iyi yaşam"a, "lüks"ün imzasını atıyor.

5- Peki diğer konseptler?

Büyükyalı'da her ihtiyaca ve zevke uygun farklı büyüklükte farklı konseptlerde daireler mevcut. Golden Quartz, Platium Quartz, White Opaline, ve Clear Crystal 4 farklı iç mimari ile tasarlandı. Her konut kendi disiplininde özel çözümlerle yapıldı. Mimari ve tasarım açısından çok özel bir yapıya sahip olan loftlar; geçmişten bugüne uzanan, tarihin tüm büyüsünü günümüze taşıyan, çağdaş yaşama göre yeniden tasarlanan yaşam alanları sunuyor. Yapısı bozulmadan, aslına uygun olarak restore edilen Fişekhane'de yer alan 23 loft yemyeşil bahçeye açılıyor. Komşu loftlar arasındaki uzun avlu, sakinleri için unutulmaya yüz tutan mahalle sıcaklığını, huzuru ve güvenli bir ortamın keyfini sunuyor. Büyükyalı'nın loftları, hem aile hayatına hem de ev konforunda ofis iş yeri olarak kullanıma uygun şekilde tasarlandı.

4- Önümüzdeki günlerde metrekare fiyatlarında yükselme olur mu?

Şu anki konjonktürden dolayı inşaatta kullanılan malzemelerde 3 ayda ciddi bir fiyat artışı oldu. Bu bağlamda özellikle yeni yapılmaya başlanan konutlarda fiyat artışı kaçınılmaz olacaktır. Önceden yapılıp tamamlanan konutlar maliyetlerin düşük olmasından dolayı daha iyi fırsatlar sunabilir.

5- Gelecek dönem için yatırımlarınız neler?

2020 yılının son çeyreğinde "Özak" markalı ilk projemiz Özak Göktürk'ü lanse ettik. Özak GYO olarak bugüne kadar Büyükyalı'dan Hayattepe'ye birçok nitelikli projeyi hayata geçirdik. Tüm projelerimizde, verdiğimiz sözlerden çok daha fazlasını zamanından önce yerine getirerek Özak GYO'nun kalitesini ve güvenirliğini net bir şekilde ortaya koyduk ve tüketicilerde güçlü bir 'Ozak Projesi' algisi oluşturduk. Bu doğrultuda, 'Özak'adını bundan böyle markalaşma stratejimizin temeline almaya karar verdik ve Göktürk projemize de 'Ozak Göktürk' adını verdik. Kalite, estetik, fonksiyonellik, mimari tasarım ve yaşam biçimi geliştirme gibi konulardaki yetkinliğimizin tescili olan Ozak adı, artık hayata geçireceğimiz tüm projelerde çatı markamız olarak öne çıkacak. 2021 yılında da Ozak Göktürk 2'yi satışa çıkarmayı planlıyoruz. 

Gayrimenkul sektöründe dijital çözümler geliştirilecek!

Geleneksel emlakçı devri bitti!