Ticari

Yeni trend mağazalarda kafe açmak!

Tüketiciyi mekanda daha fazla tutmak, rahat ettirip alışveriş yaptırmak isteyen hazır giyimciler yeni bir trend başlattı. Farklı ürünlerin satıldığı, ikramların yapıldığı bölümlerin yanı sıra mağazasında kafe açan bile var...

Alışveriş artık sadece bir ihtiyaç değil. Aynı zamanda vakit geçirmenin, stresten uzaklaşıp bir nebze olsun günün yorgunluğunu atmanın da bir yolu. Bu durum haliyle perakende mağazaları olan şirketlerin, tüketicileri daha fazla dinlemelerine yol açıyor. 

Rekabetin iyice arttığı günümüzde, özellikle hazır giyim firmalarının mağaza konseptlerinde önemli değişiklikler göze çarpıyor. Bazı firmalar mağazanın bir bölümünü müşterilerin dinlenmesine ayırırken, bazıları bir köşede ayaküstü bir şeylerin içilebildiği kafe tarzı alanlar oluşturuyor.


Mağazacılık anlayışındaki değişiklikler bunlarla sınırlı değil elbette. Hatta birçok mağazada dekorasyon malzemelerinden ürünlerin sergilenmesine tasarımın tamamında görselliği ön plana çıkaran ve alışverişi kolaylaştıran yenilikler var.


HOME STORE BAŞLATTI

Hazır giyim mağazası içinde kafe açan ilk firma kadın giyimci Home Store olmuştu. Bu markanın halen İstanbul Akmerkez ve Mersin mağazalarının içinde Cafe Home Store ismiyle ayrı bir bölüm var. Cafe Home Store Koordinatörü Murat Acar, bu konsepti diğer mağazalara da yaymayı planladıklarını belirtiyor. Büyüklük olarak mağazanın yarısını kaplayan kafede dünya mutfaklarından lezzetler sunuluyor. Ücretli olan bu hizmetten alışverişe gelsin gelmesin herkes yararlanabiliyor.

Home Store un halen 21 mağazası var. Geçen yıla kadar üst gelir grubuna hitap eden şirketin, hedef kitlesini genişletmek için bu yıl daha geniş bir koleksiyonla piyasaya çıktığını ve fiyatlarını bir miktar indirdiğini de belirtelim.


BİR DE YER DARLIĞI OLMASA...

İpekyol, Twist ve Machka marklarının sahibi Ayaydın Miroglio Grubu da mağaza içi kafe konseptini benimseyenlerden. Ancak buna örnek olabilecek henüz bir mağazası var. İstanbul Nişantaşı Abdi İpekçi Caddesi’ndeki Machka mağazasının bir bölümünde yer alan kafede müşterilere ikramlar yapılıyor. Müşteriler bu bölümde aynı zamanda dinlenebiliyor. Ayaydın Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, bu uygulamayı diğer mağazalara da yaymayı planlıyor. Ancak bu konuda sıkıntı yaşadıklarını da belirtmeden geçemiyor:


“Alışveriş merkezlerinde sınırlı alanlara sahip mağazalarla hizmet veriyoruz. Öncelikle koleksiyonumuzu en iyi şekilde sunmamız gerekiyor. Ardından diğer unsurlar devreye giriyor. Bunlar çeşitli yiyecek içecek ikramları şeklinde olabiliyor. Avrupa'da alışverişi hem keyif hem de eğlenceye çevirebilen, yorucu olmayan ve çoğu zaman alışveriş sürecini hızlandıran uygulamalar var. Örneğin, kıyafetleri kabinde denemeden özel bir sistemle çalışan ayna karşısında, askıdaki kıyafeti üzerinize tutarak nasıl göründüğüne bakabiliyorsunuz. Hem giymenize gerek kalmıyor hem de vakit¬ten kazanıyorsunuz. İnternet erişimi sağlayan, iPad, iPhone şarjlarını bulabileceğiniz mağaza konseptleri de var. Bu uygulamaları çok yakında ülkemizde de göreceğimizi düşünüyorum.”


ZORLU'DA BAMBAŞKA BİR VAKKO

Lüks segmentin önde gelen temsilcilerinden Vakko ise mağaza konseptini 5 yılda bir yeniliyor. Son olarak 2007 yılında İstanbul Akmerkez’deki mağazasında askıların konumlanmasından ürünlerin sergilenmesine yepyeni bir konsept oluşturulmuştu. Bu konsept daha sonra yine İstanbul’daki İstinye Park, Nişantaşı ve Capacity ile Ankara’daki Kavaklıdere mağazalarına da tanışmıştı.


İşte Vakko, bu konsepti önümüzdeki yıl Zorlu Center’da açılacak mağazada yenilemeyi planlıyor. Değişikliklerle ilgili çalışmalar henüz tamamlanmamış. Ancak Vakko mağazalarının en önemli özelliklerinden olan özgün kokuların, özel olarak hazırlanan kurabiye ve çikolata ikramlarının yeni dönemde de korunacağım belirtelim.


ÜÇ BOYUTLU ASKILAR

Tüketici beklentilerine göre mağazacılık anlayışını değiştirenlerden biri de Collezione. Daha önce 50-100 metrekarelik mağazalarda hizmet veren firma, son yıllarda daha büyük alanlarla dikkat çekiyor. Mağaza büyüklüğünü ortalama 500 metrekareye çıkaran Collezione’nin Beyoğlu istiklal Caddesi’ndeki mağazası ise bin 500 metrekare.


Collezione mağaza içi dekorasyonunda da değişikliğe gitmiş. Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, raf sistemini tamamen sonlandırdıklarını belirtiyor. Bunun yerine ürünlerin üç boyutlu görülebildiği askılı sisteme geçilmiş. Ayrıca manken ve büst kullanımına da ağırlık verilmiş. Akyiğit, bu değişimin ayrıntılarını şöyle anlatıyor: “Eskiden bir ürün sezon boyunca mağazada kalıyordu. Şimdiyse sürekli yenileniyor. Dekorasyonumuzu müşteri beklentilerindeki değişime göre yeniledik. Bizim tüketici kitlemiz genç kesim. O yüzden alışveriş sırasında dinlenme ihtiyaçları pek olmuyor. Önümüzdeki dönemde her mağazayı showroom şeklinde düzenlemeyi planlıyoruz.” laması, çok daha rahat seçim yapabilmesi amaçlanmış. Yeni konsept, firmanın birçok mağazasında uygulanmaya başlamış bile. Osman Arar, yurtdışında ise Romanya Cluj ve Bükreş mağazalarının bu şekilde dekore edildiğini, diğer mağazaları da yıl sonuna kadar yenileyeceklerini söylüyor. D’S Damat mağazalarında da haziran ayı itibariyle değişim başlatılmış. Bunun ilk adımı da İstanbul Trump Towers AVM'de açılan 100’üncü mağazada atılmış. Kulüp havasında yapılandırılan bu mağazada da yine ürünlerin daha net görülmesi amaçlanmış. Yeni konsept yurtdışında ise ilk olarak Romanya’daki Iaşi ve Makedonya’daki Üsküp mağazalarında hayata geçirilmiş.


Hazır giyimde olduğu gibi ayakkabıcılıkta da mağaza değişiklikleri göze çarpıyor. Dünyaca ünlü ayakkabı markası Hush Puppies’in Türkiye distribütörlüğünü alan King Paolo, mağazalarını yeniden dizayn etmiş. King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, mağazaların içini ahşap ve taşla dekore ettiklerini söylüyor. Turan, müşterilerin sürekli yenilik aradığını, bunun da satışa direkt yansıdığını vurguluyor.

 

KULÜP GİBİ MAĞAZA

Orka Group’un Damat Tween ve D’S Damat olmak üzere iki farklı mağaza zinciri var. Grup şimdi iki mağaza zincirini de yenilemek üzere düğmeye basmış durumda. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, bu değişikliği yaparken tüketicilerin değişen yaşam tarzlarını dikkate aldıklarını belirtiyor.

Orka Group mağazalarındaki en önemli değişiklik kullanılan ahşap ve metal malzemelerin rengiyle ışıklandırma sisteminde. Bu yolla tüketicinin ürünleri daha net algılaması, çok daha rahat yapabilmesi amaçlanmış. Yeni konsept, firmanın birçok mağazasında uygulanmaya başlamış bile. Osman Arar, yurtdışında ise Romanya Cluj ve Bükreş mağazalarının bu şekilde dekore edildiğini, diğer mağazaları da yıl sonuna kadar yenileyeceklerini söylüyor. D’S Damat mağazalarında da haziran ayı itibariyle değişim başlatılmış. Bunun ilk adımı da İstanbul Trump Towers AVM'de açılan 100’üncü mağazada atılmış. Kulüp havasında yapılandırılan bu mağazada da yine ürünlerin daha net görülmesi amaçlanmış. Yeni konsept yurtdışında ise ilk olarak Romanya’daki Iaşi ve Makedonya’daki Üsküp mağazalarında hayata geçirilmiş.


Hazır giyimde olduğu gibi ayakkabıcılıkta da mağaza değişiklikleri göze çarpıyor. Dünyaca ünlü ayakkabı markası Hush Puppies’in Türkiye distribütörlüğünü alan King Paolo, mağazalarını yeniden dizayn etmiş. King Paolo Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Turan, mağazaların içini ahşap ve taşla dekore ettiklerini söylüyor. Turan, müşterilerin sürekli yenilik aradığını, bunun da satışa direkt yansıdığını vurguluyor.

Para Dergisi/ Özbey Men