Sektörel

Yeni yatırım yapmak isteyenlere doğru lokasyon uyarısı!

Tower Life Yönetim Kurulu Başkanı Selen Almaç Deniz, son yılların en karlı yatırım aracı haline gelen perakende sektörüne ilginin hızla arttığını ifade ederek, yeni yatırımcılara doğru lokasyon uyarısı yaptı...

Perakende sektörü yerli ve yabancı yatırımcılar için karlılığını sürdürürken, uzmanlardan yeni girişimcilere altın değerinde tavsiyeler veriyor. Ülkede bir çok sayıda marka ve kurumun yatırım danışmanlığını yapan Tower Life Gayrimenkul’ün Yönetim Kurulu Başkanı Selen Almaç Deniz uluslararası ve yerel perakende şirketin girdiği 'Rastgele yolların' yatırımcıyı kötü sonlara sürüklediğini belirtti. 

Selen Almaç Deniz, franchise sektörünün Türkiye ve çevresinde yıldızının parladığını söyledi. Deniz, "Büyük-küçük ölçekli birçok marka franchise sistemine girip başarı elde edince sanki her marka girdiği rastgele bir yoldan başarı elde edebilecekmiş gibi düşünülüyor. Oysa girilen bu 'rastgele yol'da birçok markanın işi hiç de rast gelmiyor. Sırf bu hataları yüzünden sektörde önemli oyuncular olabilecek markalar kapandı veya en iyi ihtimalle değer kaybettiler. Değer kaybedenler de sütten ağızları yandığı için yoğurdu üfleyerek yemeye başladılar ve gittikçe piyasadaki rollerini kaybettiler. İşte tüm bunlar franchise yatırımlarında neden danışmanlık hizmeti alınması gerektiğinin en bariz açıklamasıdır" diye konuştu. Franchise yapan bir yatırımcının aslında bir isim değil şirket modeli satın aldığını ifade eden Deniz, "Temellerin sağlam olması gerekiyor. Lokasyon tedariki ve fizibilite çalışmaları gibi aşamaların da profesyonel anlamda takip edilmesini her fırsatta ifade ediyoruz. Markanın akılda kalıcılığı ve bilinirliği açısından lokasyon çok büyük rol taşıyor" dedi. 
 
Marka Verdiği Mesajdaki İstikrarını Korumalı

Sürdürülebilir bir marka açısından yalnızca konumlanmanın yeterli olmadığının da altını çizen Deniz, verilen mesajın sezondan sezona değişmemesi gerektiğini de söyleyerek aynı mesajın farklı yollar ile hedef kitleye ulaştırılmasının doğru bir yöntem olduğunu belirtti. Bu aşamada tercih edilen ajansların rolüne değinen yönetici, birçok ajanstan fikir almanın fakat marka fikrinin ve gelecek hedeflerinin paylaşımında tek bir kişi seçilmesinin firma adına daha sağlıklı bir portre çizeceğinin bilgisini verdi.

Perakende sektöründe çok kazandıranlar

Türkiye'de perakande sektöründe gıda, restoran ve cafe yatırımlarının her zaman kazandırdığını ve büyüdüğünü ifade eden Deniz yatırımcılara da güvenilir ve iyi markalarla çalışma tavsiyesinde bulunuyor. Deniz, konuyla ilgili şu ifadeleri kullandı;

"İyi markalar her zaman iyi iş yapar, ancak alternatif yiyecek konsepti sunan markalar, küresel şirketlerle daha kolay rekabet ettiğini unutmamak gerekiyor. Yerel lezzetleri her zaman tavsiye ediyorum. Döner ve Tantuni yatırımlarında karlılık halen sürüyor. İstanbul'da yatırım yapmak isteyenlere bu iki alanı göz önünde tutmalarını öneriyorum. Ankara ve Antalya için daha geniş hazır restoranların franchising kampanyaları takip edilmeli. Türk franchising markaları son yıllarda uluslararası devleri zorlayacak kapasiteye ulaştı. Türk yiyecek içecek şirketlerinin bu başarısı yabancı yatırımcıların da takibinde. Son dönemde Antalya'ya yatırım yapmak isteyen yabancıların ilgisi de bu yönde. Yerel lezzetleri öne çıkaran markaların karlılığı, küresel yiyecek türlerine göre daha çok. Antalya ve Ankara gibi şehirler bu tür yatırımlara daha açık. Adana ve Gaziantep'de açılışını yaptığımız restoranların kısa sürede karlı bir yatırıma dönüşmesi bizi mutlu ediyor. Türkiye'de gıda sektörüne yapılan akıllı yatırımlar her zaman kazandırır"