Yerce Mimarlık'tan Yataş'a kurumsal konsept tasarım!
Yerce Mimarlık, Yataş için yenilenen marka kimliğine uygun olarak, alışılmışı farklı kılacak bir kurumsal konsept tasarımı gerçekleştirdi.
Yerce Mimarlık, Yataş için gerçekleştirdiği fuar sergileme ve flagship store (bayrak mağaza) tasarımlarının yanı sıra, markanın yurt içi ve yurt dışı bayilerinde uygulanmak üzere kurumsal kimliğe uygun, sürdürülebilir ve ifade gücü yüksek bir mağaza konsepti ortaya koydu.
Yerce Mimarlık tasarımı Enza Home mağaza konsept tasarımı bugüne kadar İngiltere, Belçika, Çin’in yanı sıra Türkiye’de de İstanbul, Ankara ve İzmir’de de uygulandı.
Marka ile karşılıklı olarak mağaza konseptinde önemli başlıkları belirleyen ve bu başlıkların mekansal karşılıklarını, Genel Merkez binasında bulunan ve yaklaşık 4000 metrekareye yayılan flagship store (bayrak mağaza) tasarımında uygulayan Yerce Mimarlık, yeni kurumsal mağaza konsepti strüktürünü de bu doğrultuda oluşturdu.
Yerce Mimarlık, Yataş Flagship Store tasarımında müşteriyi mağazanın dışından itibaren sıcak bir şekilde karşılayan ve içeri doğru alan sürükleyici ve devamlı bir zemin için ahşap bir yol oluşturmuş.Her bir koleksiyonun salon, yemek ve yatak odasından oluşan bir ‘ev’ bütünlüğü içinde sergilenmesini sağlayan Yerce Mimarlık, seperasyonları ayırdıkları mekanlar arasındaki algıyı tamamen kopartmayacak şekilde konumlandırmış.
Mağaza içerisinde müşterilerin, ürünleri gördükten sonra algılarını tazelemeleri, küçük bir mola verebilmeleri ve sosyalleşebilmeleri için gerçek bir kafe niteliğinde bir alan da kurgulayan Yerce Mimarlık, bu mekanı çalışanların da motivasyonlarını yükseltecek şekilde ele almış. Çocuklu müşterilerin çocuklarını bırakabilecekleri oyun bölümünün de kafe ile komşu olacak şekilde konumlandırıldığı mekanın konforu oldukça yüksek bir seviyeye taşınmış.
Yataş’a ödül getiren stand tasarımı...
Yataş’ın değişen konsept tasarımının temelleri 2015 yılında Yerce Mimarlık’a “En iyi Stand Tasarımı Birincilik Ödülü”nü getiren ISMOB 2015 Fuarı’nda Yataş Enza Home için gerçekleştirilen stand tasarımı ile atılmış. Tasarımın anahtar kelimesini ‘nefes’ kavramı olarak belirleyen Yerce Mimarlık’ın hedefi, sektör içindeki alışılagelmiş refleksleri ters yüz etmek olmuş.