Türkiye'de sayıları 500'ü bulan ve mağaza sayısı üç bine yaklaşan yerel marketler krize karşın mağaza açmaya ve eleman almaya devam ediyor.
Organize gıda perakendeciliğinde büyük oyuncuların satın alma rotalarına giren yerel marketler, krizde sadece İstanbul'da 12 mağaza açarak 300 kişiyi işe aldı. Perakendeciler Federasyonu (PERDER) İstanbul Başkanı Turan Özbahçeci, "Bugüne kadar alışveriş merkezlerine bile bizi almıyorlardı ya da caddelerde rahatça yer bulamıyorduk. Kriz bizim için fırsat yarattı. Krizin en yoğun olduğu dönemde bile yatırım yaptık. Asıl atılım haziran ayından sonra olacak. Çünkü mağaza açalım diye bize teklif geliyor" dedi. Özbahçesi, yerel marketlerde sepetlerin yüzde 10 daha ucuza dolduğunu da dile getirerek, "Özellikle taze sebze meyvede lojistik olarak ürüne yakın olmamızdan dolayı hem daha ucuz hem de daha taze ürün satabiliyoruz" diye konuştu. Avrupa'da organize gıda perakendeciliğinde pazarın 3-5 büyük oyuncu arasında paylaşıldığını ancak Türkiye'de hedeflerinin 10 yıl içinde 50 markayla pazarı geliştirmek olduğunu vurgulayan Özbahçeci, yerellerin ortadan kalkması durumunda Türkiye'de KOBİ'lerin ürünlerinin raflarda rahatça yer bulamayacağını kaydetti.
TMO'nun fındığına talip
TÜRKİYE'de 500'e yakın marka ve 3 bine yakın mağazayla faaliyet gösteren yerel market zincirleri, Toprak Mahsülleri Ofisi'nin (TMO) elindeki fındıklara da talip oldu. Turan Özbahçeci, PERDER olarak bu fındıkların tüketilebilmesi için TMO'yla görüştüklerini ve buna talip olduklarını söyledi. Özbahçeci, "TMO 7.90 TL'den vermek istiyor. Biz de 5-6 TL'den satışa çıkaralım diyoruz" dedi.