Yerel marketler yeni bir 'Fayda' yaratıyor
Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, Fayda AŞ'den sonra perakendecilerin de içinde olduğu yeni bir marka için çalıştıklarını açıkladı
Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı ve Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, üretim için kurulan Fayda AŞ'den sonra farklı ülkelere de yayılmak için bir perakende markası oluşturmak için çalıştıklarını söyledi. 'Yerel Zincirler Buluşuyor' adlı perakende zirvesinde konuşan Songör "Toplum olarak birlikteliğin bir gereklilik olduğunu anladık ancak bütünün parçası olma konusunda kültürel sıkıntılarımız var" dedi. "
SURİYE'DEN TEKLİF GELDİ"
Global marka olma noktasında kendilerine Metro'nun örnek olabileceğini belirten Songör şu an 10 firmanın birlikte hareket etmeye başladığını söyledi. Songör şöyle konuştu: "Bir olsun benim olsun yerine birlikte olmanın gücünü kullanmalıyız. Özellikle kriz ortamında bunu bir fırsat olarak değerlendirmeliyiz. Şu anda 10'dan fazla kişiyle üreticinin de içinde olacağı, tüketici tarafından da desteklenecek bir model üzerinde çalışıyoruz. Katılmak isteyenlere de kapımız açık. Alman Metro da 1950'lerde 40 perakendecinin katılımıyla kurulmuştu. Biz neden global bir marka olmayalım?" Söz konusu projeyi en kısa zamanda tamamlamayı hedeflediklerini vurgulayan Şeref Songör, Suriye ve Irak'tan perakende konusunda aldıkları talebin de bunda etkili olduğunu kaydetti. Suriye ile 2 yıldır iletişimde olduklarını ancak krizin süreci yavaşlattığını anlatan Songör, İran'dan gelen teklifi ise para transferindeki sıkıntı nedeniyle yavaştan aldıklarını kaydetti.
BİRLİK RİTMİ
Dün düzenlenen 'Yerel Zincirler Buluşuyor' zirvesinin açılışında perakendecilerin motivasyona ihtiyacı olduğunu belirten Şeref Songör, meslektaşlarıyla sahneye çıkıp Okay Temiz yönetiminde davullar eşliğinde 'Birlik ritmi' oluşturmaya çalıştı.
Makro Market-Uyum birleşmesi askıya alındı
TÜRKİYE'NİN en büyük yerel perakende zincirlerinden, merkezi Ankara'da bulunan Makro Market'in İstanbul'daki Uyum marketler zinciri ile yürüttüğü birleşme projesi askıya alındı. Songör bu konuda da "Uyum ile birleşme noktasında ortaklar ve aile üyeleri ile ilgili sorunlar yaşadık. O yüzden birleşme planını askıya aldık" değerlendirmesini yaptı.
"Fayda'ya ortaklık talebi çok"
YEREL zincirlerin uluslararası perakende zincirlerine karşı güç birliği amacıyla kurduğu Fayda AŞ'ye 20 yeni zincirin ortaklık talebi olduğunu söyleyen Fayda AŞ Ürün Geliştirme ve Pazarlama Müdürü İbrahim Özdemir, "Şu anda 20 farklı zincirden ortak olma talepleri var. Kararı genel kurul verecek" dedi.
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Makro Market krizi fırsata çevirdi
Türkiye'nin en büyük yerel perakende zincirlerinden olan ve merkezi Ankara'da bulunan Makro Market'in, İstanbul'daki Uyum Marketler Zinciri ile yürüttüğü birleşme projesinin istenilen sonuca ulaşamadığı açıklandı. "MakroUyum birleşmesi askıya alındı" diyen Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, "Toplum olarak birlikteliğin bir gereklilik olduğunu anladık, ancak bir bütünün parçası olma konusunda kültürel sıkıntılarımız var. Bir olsun benim olsun yerine birlikte olmanın gücünü kullanmalıyız. Özellikle kriz ortamında bunu bir fırsat olarak değerlendirmeliyiz. Şu anda 10'dan fazla kişiyle üreticinin de içinde olacağı, ancak tüketici tarafından da desteklenecek bir model üzerinde çalışıyoruz. Katılmak isteyenlere de kapımız açık"dedi.(Yenişafak)
Perakendede dünya markası çıkarabiliriz
Dünya devleriyle rekabette ayakta kalmak için yerel perakende şirketleri çıkış arayışında. Bu çerçevede yerel Türkiye'deki en büyük perakendeciler, Perakendeciler Federasyonu'nun düzenlediği Yerel Zincirler Buluşuyor konferansında bir araya geldi.
Amaçlarının 'yerelin dirilişi ve kendine gelmesini sağlamak olduğunu' vurgulayan Türkiye Perakendeciler Federasyonu (PER-DER) Başkanı Şeref Songör, Türkiye'nin perakendecilik sektöründe dünya markası üretecek güçte olduğunu söyledi. Türkiye'deki en büyük perakendecilerin iştirak ettiği konferansa, gelecek bilimci Nancy Ramsey ana konuşmacı olarak katıldı. Ramsey, gelecekteki pazarlama trendlerini ve pazarlama içerisinde perakendenin önemini anlattığı toplantıda, Coca-Cola İçecek Dış İlişkiler Direktörü Atilla Yerlikaya, perakendeciler için sınır ötesindeki fırsatlara dikkat çekti. Hyundai Satıştan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu ve Vestel İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay da farklı sektörlerdeki satış organizasyonlarındaki deneyimlerini perakendecilerle paylaştı. Konferansta konuşan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, perakendecilerin üreticiler ve tüketiciler arasında köprü pozisyonunda olduğuna dikkat çekerek, ancak sektör temsilcilerinin bir araya gelememesinin büyümeye engel olduğunu söyledi. Düzenledikleri sempozyumla bu konuda ciddi bir adım attıklarını vurgulayan Songör, "Amacımız yerelin dirilişi ve kendine gelmesini sağlamak. Mümkünse dünya çapında var olmak istiyoruz." şeklinde konuştu. (Zaman)