Yerleşim yeri belgesi nasıl alınır?
Bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer, yerleşim yeri olarak tanımlanıyor. Peki söz konusu yerleşim yeri belgesi nasıl alınır? Yerleşim yeri belgesi muhtarlıklardan alınabiliyor mu?
Yerleşim yeri belgesi nasıl alınır?
Bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yer, yerleşim yeri olarak tanımlanıyor. Türk Medeni Kanununa göre bir kimsenin aynı zamanda birden çok yerleşim yeri olamıyor.
Ancak, bu kural ticarî ve sınaî kuruluşlar hakkında uygulanmıyor. Ticari ve sınai kuruluşların birden fazla yerleşim yeri olabiliyor. Peki yerleşim yeri belgesi nasıl alınır, diyorsanız hemen yanıtlayalım.
Yerleşim yeri belgesi..
Yerleşim yeri belgesi Nüfus Müdürlüklerinden alınabiliyor. Ücretsiz olarak alınabilen yerleşim yeri belgesi, aynı zamanda muhtarlıklardan da alınabiliyor.
Ancak, muhtarlıklar da belirli kriterleri taşımaları halinde yerleşim yeri belgesi verebiliyor. Muhtarlıkların yerleşim yeri belgesi verebilmeleri için ilk olarak bilgisayar ve internet alt yapısını kurmaları gerekiyor.
Gerekli alt yapıyı oluşturan muhtarlıklar otomasyon sistemine bağlanarak vatandaşlara yerleşim yeri belgesi verebiliyor.
Yasal yerleşim yeri:
Velayet altında bulunan çocuğun yerleşim yeri, ana ve babasının; ana ve babanın ortak yerleşim yeri yoksa, çocuğun kendisine bırakıldığı ana veya babanın yerleşim yeridir. Diğer hallerde çocuğun oturma yeri, onun yerleşim yeri sayılır.