Yıkım ruhsatı nasıl düzenlenir?
Bina yıkımı için yıkılacak taşınmazın bağlı olduğu belediyeden yıkım ruhsatının alınması gerekiyor. Peki, yıkım ruhsatı almak isteyen kimsenin ne yapması gerekir? Yıkım ruhsatı nasıl düzenlenir?
Yıkım ruhsatı nasıl düzenlenir?
Bina yıkımı için yıkılacak taşınmazın bağlı olduğu belediyeden yıkım ruhsatının alınması gerekiyor. Yıkım ruhsatı almak isteyen kimsenin gerekli belgeler ve bir dilekçe ile belediyeye başvuruda bulunması gerekiyor.
Bina yıkım ruhsatı için gerekli belgeler arasında; dilekçe, tapu fotokopisi (Tapudan son haliyle onaylanmış hali), dış kapı numarası, tapu kat irtifakı veya kat mülkiyeti durumunda ise Tapu Sicil Müdürlüğünden onaylı isim listesi yer alıyor. Peki kendisine bu şekilde başvuruda bulunan kişiye yıkım ruhsatı nasıl verilir?
Yıkım ruhsatının düzenlenmesi..
- Belediyeye bir dilekçe ile başvuruda bulunulması halinde, belediye yıkım ruhsatının verilmesinin uygun olup olmadığını araştırıyor.
-"Binada yaşayan biri var mı?" sorusunun yanıtını araştırıyor.
-Binada biri olması halinde başvuru sahibine bina yıkım ruhsatının verilemeyeceği bildiriliyor.
- Binada yaşayan birinin olmaması halinde varsa eksik belgeleri kendisine bildiriliyor.
- Akabinde vatandaşın yıkım talebi kayda alınıyor.
- Yerin kontrol edilmesi için vatandaşa gün verilmesi
- Randevu verilen günde ruhsat ekibinden teknik elemanların arazide kontrole giderek bilgileri alması
- Ruhsat personelinin gerekli bilgileri inşaat mühendisine vermesş
- İnşaat mühendisinin ruhsat harcı formunu düzenleyerek ruhsat bölümüne göndermesi
- Harcın ödenmesi için vatandaşın gelir birimine yönlendirilmesi
- Dekontun getirilmesi halinde; bina yıkım ruhsatının bilgisayar üzerinde düzenlenmesi
- Gerekli imzaların tamamlanması
- Ruhsatın onay kodu verilerek vatandaşa teslim edilmesi.
Bina yıkım ruhsatı dilekçesi!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com