Yıldız Holding 2016'da mağaza açılışlarıyla büyüyecek!
United Biscuits’i Kasım 2014′te satın alarak dünyanın en büyük üçüncü bisküvi şirketi haline gelen Yıldız Holding, atıştırmalık alanında pound bazında her yıl yüzde 17 büyümeyi planlarken, kapasite artırmak için yatırımlarını sürdürecek.
İngiltere merkezli United Biscuits’i Kasım 2014′te satın alarak dünyanın en büyük üçüncü bisküvi şirketi haline gelen Yıldız Holding, global büyüme planları kapsamında önümüzdeki üç yıl boyunca atıştırmalık alanındaki işini pound bazında her yıl yüzde 17 büyütmeyi planlarken; bu kapsamda 2016 ve 2017′de Türkiye, İngiltere ve ABD kapasite artışına yönelik güçlü yatırım yapacak.
Bu kapsamda 2015 yılındaki 1.6 milyar liralık yatırımın üzerinde bir tutarla holdingin en güçlü sabit sermaye yatırımlarını yapmaya hazırlanan holding, Doğu Afrika’ya da yeni bir yatırımla girmeyi planlıyor.
Yıldız Holding’in United Biscuits’i satın alması sonrası geçen bir yılın değerlendirildiği toplantıda konuşan Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cem Karakaş, hedeflerinin satın alma sonrası dünya üçüncüsü konumuna yükselen holdingi dünyada ikinciliğe; bulundukları coğrafya ve gelişmekte olan ülkeler arasında ise birinciliğe oturtmak olduğunu söyledi.
Bunun için güçlü bir yatırım sürecine gireceklerini belirten Karakaş, “2016 -2017 yılları bizim için çok büyük sabit sermaye yatırımı yılları olacak. Özellikle atıştırmalık alanındaki işimizi önümüzdeki üç yıl içinde her yıl pound bazında yüzde 17 büyütmek istiyoruz. Bunun için kapasitemize yatırım yapmamız lazım” dedi ve ekledi:
“2016-2017 yılları herhalde Ülker tarihinde, Yıldız Holding tarihinde en ağır sabit sermaye yatırımı ve en ağır istihdam yaratma yılları olacak. Atıştırmalık sektöründe hem Türkiye, hem İngiltere, hem de Amerika’da büyük kapasite yatırımları yapacağız.”
Karakaş, holdingin ne kadarlık yatırım yapacağını açıklamadı, ancak 2015 yılında gerçekleştirdikleri 1.6 milyar liralık yatırımın üzerinde bir tutar olacağını söyledi.
Karakaş’ın verdiği bilgiye göre, holdingin 2015 yılındaki 1.6 milyar liralık yatırımının 600-700 milyon lirası Türkiye’deki sabit sermaye yatırımlarına yönelik oldu. United Biscuits’e yönelik olarak ise 100 milyon dolarlık yatırım yapıldı.
Global büyüme planları kapsamında yakın zamanda Doğu Afrika’ya yönelik de yatırım planları olduğunu belirten Karakaş, “Suudi Arabistan, Romanya ve Mısır’daki United Biscuits ve Ülker operasyonlarını birleştirmeye başladık. Bu fabrikalara bakıldığında bazı hatların kapasiteleri dolu, bazılarının boş. Biraraya koyduğunuzda ise hat kapasiteleri çok güzel dengeleniyor… Çok daha kuvvetli ilerleyebilecek duruma geliyoruz” dedi ve ekledi:
“Batı Afrika’daki kuvvetli United Biscuits ve Ülker faaliyetlerini de birleştiriyoruz ve Doğu Afrika’ya Kenya, Uganda ve Tanzanya’ya yakın zamanda yeni bir yatırımla girmeyi planlıyoruz.”
Yıldız Holding’in atıştırmalık ve bisküvide geçen yılki 4.4 milyar dolarlık cirosunda 2016′da yüzde 15-17 büyüme öngördüklerini söyleyen Karakaş, önümüzdeki dönemde ortalamada yüzde 16 EBITDA marjı hedeflediklerini söyledi.
Toplantıda verilen bilgiye göre, mevcut durumda United Biscuits’in EBITDA marjı yüzde 17, Ülker’in ise yüzde 12-13 seviyesinde bulunuyor.
Karakaş, Yıldız Holding’in önümüzdeki dönem stratejisi ile ilgili yaptığı değerlendirmede ise, mevcut portföylerini koruyacaklarını belirterek, “Yıldız Holding şu anda elinde bulunan tüm şirketlere yatırıma devam edecek. Şirket satmayı, bazı kategorilerden çıkmayı bıraktık” dedi.
Karakaş, 2016 yılında Şok marketler bünyesinde ise 1,000′in üzerinde mağaza açacaklarını söyledi.
Sözcü
Haber Radikal Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
United Biscuits’in Yıldız Holding bünyesine katılması sonrasında geçen ilk yılın değerlendirildiği basın toplantısı Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Cem Karakaş’ın ev sahipliğinde, United Biscuits CEO’su Jeff van der Eems’in katılımı ile gerçekleşti.
United Biscuits satın alımı sonrasında odağın, grup genelinde hem operasyonel anlamda sinerji oluşturmak hem de tüm çalışanların benimseyeceği ortak bir şirket kültürünü pekiştirmek olduğunu ifade eden Dr. Cem Karakaş, “Bu anlamdaki çalışmalarımızın ilk meyvelerini ürün kategorisinde görmeye başladık bile, ilk iki ürünümüz piyasaya çıktı. Amacımız, üç ana markamız Ülker, McVitie’s ve Godiva ile başta ana pazarlarımız Türkiye ve İngiltere olmak üzere hem mevcut pazarlarda hem de Amerika, Afrika ve Uzakdoğu gibi gelişim potansiyeli gördüğümüz coğrafyalarda daha da büyümek” dedi.
UB CEO’su Jeff van der Eems de İngiltere’nin Ülker’i McVitie’s markasını anlattı. Basın toplantısında, United Biscuits’in hem İngiltere hem de diğer global pazarlardaki faaliyetlerine dair bilgi veren van der Eems, şirketin amiral gemisi McVitie’s ile dünya çapında büyümeyi hedeflediklerinin altını çizdi. İki yönetici, United Biscuits çatısı altındaki Jacob’s Crinklys ürününden esinlenilen Krispi Tırtıklı ve yakında İngiltere’de satışa çıkacak olan McVitie’s Digestives Nibbles ürünü ile ilgili bilgi de verdi.
Yıldız Holding, güncel olarak 4 kıtada, 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir coğrafyada faaliyet gösteriyor. Şirketin çalışan sayısı 50 bine, fabrika sayısı ise 14 ülkede 77’ye ulaştı. 1830 yılında kurulan McVitie&Price’nin 1948 yılında MacFarlane Lang ile birleşmesiyle kurulan United %26 pazar payı ile İngiltere’de bisküvi pazarının lider. Şirket, Fransa, Belçika, Hollanda ve İrlanda gibi Avrupa ülkelerinde ise ikinci sırada yer alıyor. 2 milyar pound ciro rakamına ulaşan United Biscuits’in, 7 tanesi İngiltere’de olmak üzere toplamda 16 fabrikası bulunuyor ve tatlı ve tuzlu bisküvi kategorisindeki ürünleri 130’u aşkın ülkede satışta bulunuyor.
Radikal
Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yıldız Holding Türkiye, İngiltere ve ABD'de kapasite artışına dönük 1,6 milyar liralık yatırım yapacak
Son yıllarda, özellikle yurtdışı yatırımlarıyla dikkat çeken Yıldız Holding'in üst düzey yöneticileri, bu kapsamda Kasım 2014'te satın alınan United Biscuits'in bünyelerindeki ilk yılını özel bir toplantı ile değerlendirdi.
Bilgi veren Yıldız Holding İcradan Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Karakaş, hedeflerinin bu satın alma sonrası dünya üçüncüsü konumuna yükselen holdingi dünyada ikinciliğe, bulundukları coğrafya ve gelişmekte olan ülkeler arasında ise birinciliğe oturtmak olduğunu söyledi.
Holding, global büyüme planları kapsamında önümüzdeki üç yıl boyunca atıştırmalık alanındaki yatırımlarını hızlandıracak.
Bu kapsamda 2016 ve 2017'de Türkiye, İngiltere ve ABD kapasite artışına yönelik 1,6 milyar lira yatırım yapacak. Suudi Arabistan, Romanya ve Mısır'daki United Biscuits ve Ülker operasyonları da birleştirilmeye başlandı. Karakaş, Doğu Afrika'ya da yeni bir yatırımla girmeyi planladıklarını açıkladı.
Atıştırmalık ve bisküvide geçen yılki 4,4 milyar dolarlık ciroyu bu yıl yüzde 15-17 artırmayı öngördüklerini açıklayan Karakaş, önümüzdeki dönemde ortalamada yüzde 16 EBITDA marjı hedeflediklerini de söyledi. Karakaş ayrıca, "Yıldız Holding şu anda elinde bulunan tüm şirketlere yatırıma devam edecek. Şirket satmayı, bazı kategorilerden çıkmayı bıraktık" dedi.
Bugün Gazetesi
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Yıldız Holding 2016 ve 2017’de en ağır sabit yatırımlarını yapıp istihdamını artıracak. İcradan Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Karakaş, “Bizi 2022’ye kadar taşıyacak kapasite yatırımlarını yapacağız. Diyet dönemini de atlattık daha fazla şirket satmayı planlamıyoruz” dedi.
İngiliz bisküvi devi United Biscuits’i 3 milyar dolarlık anlaşma ile geçen yıl bünyesine katan Yıldız Holding, 2 yıllık ağır bir yatırım ve istihdam hamlesine adım atıyor. Yeni dönemi “Kilo alıp verdiğiniz dönemler gibi şirket alıp sattığınız dönemler olabilir. Biz de diyet dönemini atlattık artık daha fazla şirket satmayı planlamıyoruz” diye anlatan Yıldız Holding İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cem Karakaş, “2016 ve 2017 yılında ABD, İngiltere ve Türkiye’de bizi 2022’ye kadar taşıyabilecek kapasite yatırımları yapmayı planlıyoruz. Önümüzdeki 2 yıl Ülker’in en ağır sabit sermaye ve istihdam artırma yılları olacak” dedi.
Artık sadeleştik
Yeni dönem hedeflerini ve United Biscuits ile geçen 1 yılı önceki gün İstanbul’da düzenlenen basın toplantısı ile açıklayan Karakaş, geçen yılı 1.6 milyar TL’lik yatırım ile kapattıklarını kaydetti. Önümüzdeki 2 yıl boyunca bu rakamın çok daha üzerinde yatırım yapacaklarını kaydeden Karakaş, atıştırmalık kategorisinde her yıl pound bazında yüzde 17 büyüme hedeflediklerini söyledi. Geçen 1 yılda Ak Gıda, Cola Turka gibi markaların satışını gerçekleştirdiklerini ve portföylerinde sadeleşmeye gittiklerini kaydeden Karakaş, bundan sonraki süreçte şirket satarak kategorilerden çıkmayı bıraktıklarını ve ellerinde kalanlara odaklanacaklarını söyledi.
Tanzanya, Uganda ve Kenya’ya yatırım
CEM Karakaş, bu yıl Yıldız Holding’in Şok marketlerle 1.000 yeni mağaza açacağını belirterek, global yatırım hedeflerini şöyle anlattı: “Bizi 2022’ye kadar doyuracak kapasite yatırımları olması gerekiyor. Suudi Arabistan, Romanya ve Mısır’daki United Biscuits ve Ülker operasyonlarını birleştiriyoruz. Batı Afrika’daki faaliyetleri de birleştiriyoruz. Kenya, Uganda ve Tanzanya’ya yeni yatırımla girmeyi planlıyoruz.”
Bisküviciyi bankacıya tercih ettik
UNITED Biscuits CEO’su Jeff van der Eems, 2015’te yüzde 26’lık pazar payına ulaştıklarını açıkladı. Pazardaki 2’nci şirketten 3.4 kat daha büyük olduklarını kaydeden Eems, “130 ülkede 16 fabrika ile faaliyetteyiz. Bankacılar tarafından satın alınmaktansa bisküviciler tarafından satın alınmak bizim için daha iyiydi” dedi.
United Biscuits utandırdı
ŞİRKETLERİN büyüme hedeflerine ilişkin genelde karamsar olduğuna dikkat çeken Cem Karakaş, United Biscuits’in gösterdiği performansla kendilerini ‘utandırdığını’ söyledi. Karakaş, şirketin 2 milyar dolarlık cirosu ve büyüme rakamlarıyla beklentilerin üzerine çıktığını belirterek, grup bünyesindeki en büyük markayı Mcvities olarak gösterdi.
Vatan