Otomobil

Yol testleri tamamlandı! Tek kapılı elektrikli araç Ceryan, seri üretime hazırlanıyor

Adana'da, Çukurova Teknokent bünyesindeki mühendislik firması tarafından geliştirilen, tek kapılı ve 100 kilometre menzilli elektrikli araç "Ceryan"’ın yol testleri tamamlandı. Ceryan şimdi seri üretime hazırlanıyor.Çukurova Teknokent'teki firma, yürüyen aksam ve elektronik sistemlerinin tamamlanmasının ardından aracın tasarımının belirlenmesi için bir yarışma organize etti

Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) "AR-GE ve İnovasyon Destek Programı" kapsamında kurulan ve TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB) tarafından desteklenen Solvaytech Mühendislik, 4 yıl önce yerli elektrikli araç üretmek için çalışmalara başlamıştı.

Çukurova Teknokent'teki firma, yürüyen aksam ve elektronik sistemlerinin tamamlanmasının ardından aracın tasarımının belirlenmesi için bir yarışma organize etti.

Jürinin değerlendirmesi sonucunda yüksek puan alan 4 başvuru için anket yapıldı, 16 bin katılımcıdan 6 bin kişinin oyuyla seçilen tasarım üzerinden "Ceryan" ismi verilen hafif segment L6E sınıfı aracın prototipi ortaya çıktı.

Fiziki geliştirme süreci 2 yılda tamamlanan tek kapılı, biri 60, diğeri de 100 kilometre menzil sunan 2 ayrı bataryalı "Ceryan"ın yol testleri de yapıldı.

GÜNEŞ ENERJİSİYLE KENDİNİ ŞARJ EDEBİLİYOR

Firma sahibi elektrik elektronik mühendisi Özgür Polat, şehir içi ulaşımda elektrikli ve küçük araçların tercih edilmeye başlandığını ifade etti.

Boşken ağırlığı 450 kilogram olan "Ceryan"ın 2 kişilik bir araç olduğunu ancak 4 yolcuya kadar taşıma imkanı olduğunu ifade eden Polat, "Aracımızın, prototipini tamamladık. Seri üretim için çalışmalarımız sürüyor. Bunun için de yerli firmalarla görüşmeler yapıyoruz" dedi. Polat, üzerindeki güneş panelleri ile kendisini şarj edebilen aracın parçalarının yerli olmasına özen gösterdiklerine dikkat çekerek şunları söyledi:

"Aracımızın lastik, jant, diferansiyel, gösterge ekranı ve aydınlatma ekipmanları gibi sistemlerini, mümkün oldukça yerli firmalardan tedarik etmeye çalışıyoruz. Elektrikli araç sektöründe bilgi birikiminin Türkiye'de olmasını arzu ediyoruz. Tasarladığımız batarya teknolojileri ve kontrol sistemlerinin yanı sıra lastik, jant, şase, diferansiyel, iç ve dış kaporta parçalarını yerli olarak üretip kullanmayı amaçlıyoruz. Bunun için Türkiye'deki firmalarla görüşmelerimiz sürüyor. Seri üretim için anlaşmalarda sona yaklaştık.

Saatte 45 kilometre hıza ulaşabilen aracın geliştirilmesinde 11 kişinin görev aldığını ifade eden Polat, projeyle Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının Milli Teknoloji ve Teknogirişim Ödülleri'ne başvurduklarını söyledi.

YURT DIŞINA SATILMASI HEDEFLENİYOR

Polat, önce Türkiye pazarına giriş yapmayı, iç pazarda belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra da ihracatı hedeflediklerini söyledi. Güncel fiyatlarla aracın 100 kilometrelik bataryası evde şarj edilirse yaklaşık 9 lira, iş yerinde şarj edilirse 15 lira maliyete sahip olacak.

SON DAKİKA… Milyonların gözü burada! Masada asgari ücret ve EYT var!

Türk-İş açıkladı! Yoksulluk sınırı 25 bin lirayı bile aştı

BİM yönetiminden zincir market eleştirilerine yanıt!