Emlak Terimleri

Yönetim planı ne demektir?

Yönetim planı ne demektir? Yönetim planı kimler arasında hazırlanır? Yönetim planı ne zaman hazırlanır? Bu soruların cevaplarını ve yönetim planı hakkında merak ettiğiniz diğer detayları haberimizde bulabilirsiniz...

Yönetim planı ne demektir?


Yönetim planı; apartmanın,  yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve deneticilerin alacakları ücretleri, yönetime ve paylaşıma ait diğer hususları düzenleyen ve bütün kat maliklerini bağlayan özel sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir. 


Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 28. maddesinde yönetim planı şöyle açıklanıyor; 


Madde 28


Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve 

yönetime ait diğer hususları düzenler.Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmündedir.

Yönetim planında hüküm bulunmayan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar bu 

kanuna ve genel hükümlere göre karara bağlanır.

(Değişik: 13/4/1983 - 2814/11 md.) Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün 

oyu şarttır. Kat maliklerinin 33 üncü maddeye göre mahkemeye başvurma hakları saklıdır.

Yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler, bütün kat malikleriyle onların külli ve cüzi haleflerini ve yönetici ve 

denetçileri bağlar.

Yönetim planının ve onda sonradan yapılan değişikliklerin tarihi, kat mülkiyeti kütüğünün (Beyanlar) hanesinde 

gösterilir ve bu değişiklikler yönetim planına bağlanarak kat mülkiyetinin kuruluş belgeleri arasında saklanır.



Yönetim Planı ne zaman hazırlanır?



Kat irtifakı kurulduğunda yönetim planı hazırlanıp Tapu Müdürlüğü'ne verilir. kat mülkiyetine geçildiğinde de yeni bir yönetim planı daha hazırlanır. Yönetim planını inşaatı yapan Müteahhit hazırlar, hazırlatır.Yönetim planı kurucu bir belgedir. Kat irtifakı yeni kurulmuş ve satışlara yeni başlamış bir Konut projesinin aslında yönetim planı da yapılmış ve tapuya tescil edilmiştir. 




Tuğçe ERSOY/Emlakkulisi.com