Emlak Terimleri

Yönetim planı ne zaman yapılır?

Binanın nasıl yönetileceği, ortak kullanım kuralları, yönetimi, aidatların nasıl belirleneceği gibi bilgiler içerir ve kat maliklerini bağlayan sözleşme hükmündeki yönetim planı ne zaman yapılır? sorusunun cevabı haberimizde..

Yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı; Anagayrimenkulün, yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve deneticilerin alacakları ücretleri, yönetime ve paylaşıma ait diğer hususları düzenleyen ve bütün kat maliklerini bağlayan özel sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir.


Yönetim planları kanunlara aykırı olamayacağı gibi yönetim planında belirtilmemiş hususlarda Kat Mülkiyeti Kanunu ve Kat mülkiyeti hukuku'na mebde teşkil eden diğer genel hükümlere göre karara bağlanır. Peki yönetim planı ne zaman yapılır?


Yönetim planı, kat mülkiyeti veya kat irtifakı tesis edilirken toprak sahibi ve müteahhit arasında imzalanarak hazırlanır ve tapuda tescil edilir. Yönetim Plânı yapılmamışsa; Tapu memuru, Kanuna uygun olarak düzenlenmiş Yönetim Plânı getirilinceye kadar, "Kat Mülkiyeti'ne çevirme işlemini" yapmıyor.


Yönetim Planı'nın tarihi, Kat Mülkiyeti Kütüğü'nün "Beyanlar Hanesi"ne kaydediliyor. Yönetim Plânı, Kat Mülkiyeti'nin kuruluş belgeleri arasında saklanıyor.


Kat Mülkiyeti Kanunu’nun, 12. maddesi, kat mülkiyetinin kurulması istemine ait dilekçeye veya tutanağa diğer belgelerle birlikte yönetim planının da eklenmesi gereğini belirtmektedir. 14. maddeye göre, kat irtifakının kurulması sırasında da diğer belgeler yanında yönetim planının da tapu idaresine verilmesi gerekiyor. Buna göre yönetim planı, kat mülkiyetine geçilmede ya da kat irtifakı kurulurken düzenleniyor.



Yönetim planının bağlayıcılığı!

Yönetim planında değişiklik!


Tuğçe ERSOY/Emlakkulisi.com