Emlak Terimleri

Yönetim planının tapuya şerhi!

Yönetim planı nedir? Yönetim planının tapuya şerhi nasıl olur? Yönetim planını neden tapu sicil müdürlüklerinde bulunur? sorularının cevaplarını merak ediyorsanız detaylı olarak haberimizde bulabilirsiniz..

Yönetim planı nedir? 


Yönetim planı;  kat mülkiyetine geçilmede ya da kat irtifakı kurulurken toprak sahibi ve müteahhit arasında düzenlenir. Düzenlenen bu yönetim planı, sonradan diğer kat maliklerinin de istekleri doğrultusunda ortak alınan kararlarla değiştirilebilir. Bu değiştirilme sonrasında ise yönetim planının son hali tapu kütüğüne şerh edilmelidir. İlk hazırlanan ve tapuya şerh edilmiş olan yönetim planının yerine yenisi kat maliklerinin seçeceği bir temsilci aracılığıyla değiştirilir.



Yönetim planının tapuya şerhi


Tapu idaresine verilecek yeni yönetim planı, bağımsız bölümlerin kullanılış tarzına, birden çok yapının varlığı halinde bu yapıların özelliğine göre Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 28. maddesindeki esaslar çerçevesinde hazırlanmış, kat mülkiyetini kuran malik veya malikler tarafından imzalanmış oluyor. Ortaklığın giderilmesi davası sırasında, hâkim, yönetim planını imzalamayan maliklerin de onu imzalamış sayılmasına karar verecek olduğundan bu karar ekinde sunulan yönetim planı da kat mülkiyeti tesisinde geçerli olabiliyor.



Yönetim planı ile kat mülkiyeti tesis edilirken tapu memurunca düzenlenen kat mülkiyeti kuruluş sözleşmesi (KMK M.2/e) farklı işlemlerdir. Yönetim planının tapu memurunca res'en düzenlenmesi zorunlu değildir ve sonradan kat malikleri kurulunca değiştirilebiliyor. Halbuki kat mülkiyeti tesis edilirken yapılan sözleşmenin tapu memurunca res'en düzenlenmesi gerekir ve bu sözleşmenin sonradan değiştirilmesi de mümkün olmuyor.



Yönetim planı ne demektir?



Tuğçe ERSOY/Emlakkulisi.com