Teknoloji

Youtube o özelliğini tarihe gömüyor! Alınan karar açıklandı!

Youtube yeni aldığı bir kararı duyurdu. Artık Youtube kullanıcıları, bu özelliğe elveda diyecek. İşte detaylar! İşte ayrıntılar…

İlk kez 2017 yılında 30 saniyelik kısa videolar paylaşma özelliğini aktif eden sevilen sosyal medya platformu Youtube, bu konuda yeni bir karar aldı. İşte ayrıntılar…

Snapchat uygulaması ile hayatımıza girmiş olan hikayeler özelliği, yıllar içerisinde neredeyse tüm sosyal medya platformlarında vatandaşların karşısına çıktı. Bilhassa Instagram platformunda bu hikaye özelliği çok sevildi ve kullanılmaya da devam ediyor. Ancak bu özelliğe her platformda istenilen başarıyı vermedi. Hikayeler, bazı platformlarda ise başarısız oldu.

HİKAYE ÖZELLİĞİ KAPATILIYOR!

Youtube, hikayeler özelliğini 26 Haziran 2023 itibari ile kapatacağını açıkladı. Instagram, Tiktok, Facebook gibi çok kullanılan sosyal platformlarda kullanılan hikayeler özelliği yerine Youtube Shorts ve Topluluk sekmesi gibi formatlara odaklanmak istediğini duyurdu. Aslında bu iki özellik Youtube Hikayeler özelliğini işlevsiz kılmış oldu.

2017 YILINDAN BERİ AYAKTA DURMAYA ÇALIŞIYORDU!

Webrazzi'den Candeğer Muradoğlu'nun yapmış olduğu habere göre, Youtube, 2017 Kasım ayında ilk defa Hikaye formatını Youtube Stories adı ile duyurmuştu. 2018 Kasım ayında bu formatı 10 binden fazla aboneye sahip olan tüm içerik üreticilerin beğenisine açtı.

Bu şekilde Hikayeler formatını daha fazla içerik üreticisine açmış olan Youtube, üreticilere aynı zamanda metin, çıkartma ve filtreler gibi yeni özelliklere erişim olanağı da sunmaya başladı. Snapchat ve Instagram uygulamalarındaki Hikayeler özelliğinin bir kopyası kullanıcılarına açan Youtube Hikayeler, diğer uygulamalarda görüldüğü üzere 24 saat sonra değil 7 gün sonra kaybolmaktadır.

HİKAYELER ÖZELLİĞİ HER PLATFORMDA İSTENİLEN BAŞARI ELDE EDİLEMEDİ!

İzleyiciler ile daha günlük bir tarzda ve seyahat durumunda iken, bağlantı kurmanızı sağlayan, sadece mobil cihazlarda izlenebilen kısa videolar olarak tanımlanan hikayeler, aslında pek de ilgi görmedi. Bu format, Youtube'u bir video platformundan çıkarıp bir sosyal medya platformu olarak konumlandırmıştı.

Bu bilgilere ek olarak da 2020 Şubat ayında hikayeler benzeri bir özellik yayınlayan iş dünyasının sosyal medya platformu olan LinkedIn de bu özelliği sonlandıracağını açıklamıştı.