Yüksel Seramik inşaattaki büyümeyle kapasitesini yaklaşık 4 kat artırdı!
İnşaat sektöründeki büyüme inşaat malzemeleri sektörüne de yansıyor. İMSAD raporuna göre, 2014 Ocak - Mayıs döneminde inşaat malzemeleri üretimindeki büyümeye paralel seramik, karo, kaldırım taşları üretiminde yüzde 7,4’lük artış yaşandı.
Türkiye seramik sektörünün ihracattaki gururu olan Yüksel Seramik, 58 ülkeye 6 milyon m2’lik ihracatı ile öne çıkıyor. Geçtiğimiz dönemde iç pazara odaklanan şirket, Türkiye inşaat sektöründeki büyümeye paralel olarak yaptığı kapasite artırım yatırımı ile 3,5 milyon m2 olan kapasitesini 12,5 milyon m2’ye çıkararak üretim kapasitesini yaklaşık 4 katı artırıp sektörünün en büyük üreticilerinden biri haline geldi.
İnşaat sektöründeki büyüme inşaat malzemeleri sektörüne de yansıyor. İMSAD raporuna göre, 2014’ün Ocak-Mayıs döneminde inşaat malzemeleri üretimindeki büyümeye paralel seramik, karo, kaldırım taşları üretiminde yüzde 7,4’lük artış yaşandı.
İnşaat sektörünün en büyük tedarikçilerinden biri olan Yüksel Seramik, inşaat sektöründeki büyümeye paralel iç pazardan gelen talepler doğrultusunda önümüzdeki dönemlerde 7 milyon Euro’luk kapasite artırım yatırımı yaparak üretim kapasitesini 16 milyon m2’ ye çıkarmayı hedeflemektedir.
Aydın Söke Milas’ta üretim yapan Yüksel Seramik fabrikasının 3,5 milyon m2 olan üretim kapasitesi yapılan kapasite artırım yatırımı ile yaklaşık 4 katı artarak 12,5 milyon m2’ ye ulaştı. Böylece, 58 ülkeye 6 milyon metrekarelik ihracatı ile dikkat çeken Yüksel Seramik, iç pazarın en büyük üreticilerinden biri haline geldi.
Yüksel Seramik, geçtiğimiz dönemde Türkiye’de inşaat sektöründeki büyümeye paralel olarak, ihracat çalışmaları ile birlikte iç pazarda da faaliyetlerine hız vermişti. Fabrika kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalarının yanı sıra, bayi ağını genişletme stratejileri ile iç pazarda da oldukça iddialı olan Yüksel Seramik, kapasite artırım çalışmaları ile pazarın en büyük oyuncularından biri oldu.
İç pazar talepleri büyüme getirdi
Yüksel Seramik’in kurulduğu günden bu yana ihracat ağırlıklı bir firma olması nedeniyle iç pazarda yeterince yer almadığını belirten Yüksel Seramik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Metin Mutlu, “İç pazarda bilinirliğimizi artırmak üzere 2014 başında başladığımız reklam kampanyası ile Türkiye’de marka bilinirliğimizin artmasına paralel olarak iç pazar talepleri arttı. Üretimimizin yüzde 90’ı ihracata giderken, iç pazardan gelen talebi karşılamak üzere üretimimizin yüzde 50’sini iç pazara yüzde 50’sini de ihracata yönlendirmeye başladık. İç pazardaki büyüme ve gelen talepleri karşılayabilmek adına da Aydın’daki fabrikamızın kapasitesini 3,5 milyon m2’ den 12,5 milyon metrekareye çıkararak yaklaşık 4 katı kapasite artırımı yapmış olduk. Bu yatırım ile orta üstü bir üretici olduk” diye konuştu.
Bayiliklerle büyüyecek
İç pazardaki büyüme hedefi doğrultusunda Türkiye’nin 7 bölgesinde var olmak üzere çalışmalar yapan Yüksel Seramik’in şu anda Türkiye çapında 110 bayisi bulunuyor. Türkiye çapındaki bayi sayısının artırarak iç pazarda daha da büyüyecek olan şirket, özellikle yer karosundaki uzmanlığı ile öne çıkıyor.
Türkiye’nin ilk 1000 İhracatçı firması arasına giren Yüksel Seramik, 2013 yılında 23.7 milyon dolarlık ihracat yaparken, ihracat cirosu bir önceki yıla oranla yüzde 87’lik bir artış gösterdi. Şirket, 2014 yılını cirosunu yaşanan büyüme ile birlikte ikiye katlamayı da hedefliyor.
İhracat yaptığı ülke sayısı ise yine bir önceki yıla oranla yüzde 87’lik artışla 58 ülkeye çıkaran Yüksel Seramik, ABD, Kanada, İsrail, Kuzey Afrika, İskandinav ülkeleri, Kuzey Irak Erbil Bölgesi ve Körfez Bölgesi’nde de oldukça etkin bir marka.