Ulaşım

Yusuf Akçayoğlu: 3. Havalimanı mega değil, süper mega bir proje!

Tamamlandığı zaman yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan İstanbul Yeni Havalimanı'nın iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılı Şubat ayında açılacağı bildirildi.

Tamamlandığı zaman yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan İstanbul Yeni Havalimanı'nın iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılı Şubat ayında açılacağı bildirildi.


İstanbul Yeni Havalimanı inşaatını yüklenen ve bittikten sonra da işletmesini yapacak olan İGA (İstanbul Grand Airport) CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaat sahasında havalimanı muhabirlerine yönelik düzenlediği tanıtım toplantısında, yapılan işin "mega" değil "süper mega" bir iş olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu:


"Tüm kredi anlaşmalarımızı imzaladık. Hâlâ bu proje için yatırım yapmak amacıyla birçok kurum kapımızı çalıyor. Artık paramız cebimizde. Şimdi bize işi bitirmek kalıyor. Daha önce ilk faz'ı 2018 Ekim ayında bitireceğimizi bildirmiştik. Şimdi inşaatı hızlandırdık ve bu tarihi geriye çektik ve inşallah 90 milyon yolcu kapasiteli Ana Yolcu Terminal Binası'nı, bir adet Hava Trafik Kontrol Kulesi'ni, 2 adet 60 metre genişliğinde, birisi 3,75 km. diğeri de 4,1 km. olan pistleri, hangar, kargo, catering ve yer hizmetleri gibi tüm destek tesislerini, 18 bin araçlık otoparkı olan Faz-1 A'yı 2018 yılının Şubat ayında hizmete açacağız."


"UZAY ÇATI İSKELELERİN ÜZERİNDE OLACAK"


76,5 milyon metrekare dev bir alana sahip olan İstanbul Yeni Havalimanı'nın detayları hakkında da bilgi veren Yusuf Akçayoğlu, bir gazetecinin, çatı sistemine ilişkin sorusu üzerine, "Uzay çatı sadece iskelelerin üzerinde olacak. Ama Ana Terminal'de, sahada gösterdiğim yerde normal konvansiyonel çatı olacak" dedi.


Akçayoğlu, planlanan inşaat hızı konusundaki soruya ise "Bu tip mega projelerde normalde aylık imalat fiziksel gerçekleşme dediğimiz, tamamen yerine konulmasının bitmesi oranı yüzde 3 veya 3,5'tur. Biz burada yüzde 5'leri yakalayarak gideceğiz" yanıtını verdi.


Yusuf Akçayoğlu, inşaatın denetimi konusunda sorulan bir soruya ise şu karşılığı verdi:


"Denetim yapan şu anda yabancı iki firma var. Kazı, dolgu işlerimizi denetleyen, full time işin başındalar. Biz o konuda biliyorsunuz, buranın da işletmecisi olacağız, bu riske giremeyiz. Yani denetimi özellikle dolgu ve diğer toprak işleri olsun, çelik çatıda olsun, ismini vereyim, Veritas şirketi. Özel ehemmiyet gösteriyoruz. Dizaynda da bunları yapıyoruz. Tasarım yapılıyor, ondan sonra bir üçüncü göz denetliyor, ondan sonra imalata geçiyoruz. Bunu yapmak zorundayız. İşletme için şu anda yapılanmayı İGA olarak düşünüyoruz. Şu an için herhangi bir firma düşünülmüş değil."


Yusuf Akçayoğlu, "İnşaatın şu andaki durumu nedir? Yüzde kaçı bitti?" sorusuna, "Kaynak aktarımına bakarsak, yüzde 20'lerdeyiz. Fiziksel olarak yüzde 10'dayız. Ama baharla birlikte yüzde 5 en az artsın diye çalışacağız. Bütün hedefimiz o. Planlamamızda da onu gösteriyor. Bir sıkıntı yaşayacağımız görünmüyor inşallah" diye cevap verdi.


"HABOM'DAN DAHA BÜYÜK TEKNİK"


İstanbul Yeni Havalimanı CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaat hakkında bazı rakamlar da verdi:


"Sahada halen 1.704 kamyon, 182 ekskavatör, 50 grayder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor. Bazı işçilerimiz, özellikle kamyon şoförleri yabancı. Mesela 300 Vietnamlı, 300 Pakistanlı şoför var. Terminale 7 giriş olacak. THY'nin isteğine göre yüzde 75'i THY hizmetine sunulacak. Ancak bu rakam kesin değil. İçeride oteller, kafeler, CIP salonları hizmet verecek. Genel Havacılık ikinci bölümden sonra yapılacak. Teknik olarak Habom'dan daha büyük bir bölge yapılacak. Uçakların slot sıkıntısı olmayacak, denizden de lojistik ikmal yapılacak. Duty Free ihalesini ünlü Alman firması Heinemann kazandı. Onlar bir Almanya'daki merkezlerini buraya almayı düşünüyorlar."


ATATÜRK HAVALİMANI'NIN AKIBETİ


Yusuf Akçayoğlu, "Atatürk Havalimanı'nın ne olacağı?" konusundaki bir soruyu ise "İhalenin yapılışında bu çok açık ve net. Belirtilmiş bir mesele. Burasının açılmasıyla beraber, burada oluşacak kazanç, ciro tamamen Atatürk Havalimanı'ndaki yapıya bakılarak yapılmış bir şey. Yani orasının bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir konu. Ben kapanacaktır şeklinde bir şey söylemek istemiyorum, ama ihalede yazan o" yanıtını verdi.


ULAŞIMDA ÖNCELİK METRO


Yusuf Akçayoğlu, havalimanına ulaşımın çok önemli olduğunu belirterek, metro hatlarına işaret etti.


Edinilen bilgiye göre, yeni havalimanına ulaşım, Gayrettepe-Yeni Havalimanı Metro Hattı, D-20 yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantısı, Hızlı Tren bağlantısı, Üç katlı Büyük İstanbul Tünel Projesi ve Anadolu Yakası bağlantısı ile gerçekleşecek.


Sabah


Haber AA'dan şu şekilde servis edildi;


İGA Havalimanı İnşaat Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul'daki yeni havalimanı inşaatında aylık ilerlemede yüzde 5'leri yakalayacağını söyledi. 


Akçayoğlu, İstanbul Havalimanları Muhabirleri Derneği (İHMD) üyelerinin katıldığı üçüncü havalimanı inşaat sahası tanıtım gezisinde yaptığı açıklamada, terminalin birinci fazının A bölümünün 42 ayda bitirileceğini belirtti. 


Bu sürenin 2018'in ekim ayına denk geldiğini ifade eden Akçayoğlu, "Fakat biz planlamamızı daha geriye çektik. Amacımız ilk çeyrekte bu işi bitirmek. İnşallah bu şubat da olabilir ama bizim hedefimiz şu anda ilk çeyrek. Ardından da 25 yıllık bir işletme süreci başlıyor" dedi.


Akçayoğlu, ilk etapta yeni havalimanındaki bazı "check-in" kontuarlarını Türk Hava Yolları'na (THY) tahsis edeceklerini dile getirdi.


Terminaller arasında ulaşım imkanı sağlayacak bazı sistemleri oluşturacaklarını aktaran Akçayoğlu, "Burası dünya havalimanı. Özellikle transferden dolayı birçok hava yolu şirketi bizim müşterimiz olacak" diye konuştu.


Yeni havalimanında 3 bağımsız pist olacağını anımsatan Akçayoğlu, burayı kullanacak uçakların slot sorunu yaşanmayacağını vurguladı.


- "Genel havacılık ilk fazlarda olmayacak"


Akçayoğlu, "Atatürk Havalimanı'nın gelecekteki akıbetine" ilişkin bir soruyu ise şöyle cevapladı:


"Zaten ihalenin yapılışında bu çok açık ve net belirtilmiş bir mesele. Buranın açılmasıyla beraber, burada oluşacak kazanç ile ciro tamamen Atatürk Havalimanı'ndaki yapıya bakılarak yapılmış bir şey. Yani oranın bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir konu. Ben 'kapanacaktır' şeklinde bir şey söylemek istemiyorum ama ihalede yazan o. Genel havacılık ise ilk fazlarda olmayacak. Biz kendi yerimizi açacağız. İkinci fazda genel havacılığı da taşıyacağız. İlk etapta planlanmıyor ama yine inmek isteyen uçaklar ve genel havacılık için de bir yer yapacağız. Doğu-batı pistinin yanına büyük bir genel havacılık binası yapacağız. O da ikinci faza geliyor. Teknik hangarlar da yapılacak. Onların hepsi açılışa yetişecek."


Yusuf Akçayoğlu, yeni havalimanı terminali için tasarlanan kubbesel yapıların Ayasofya ile Süleymaniye Camisi'ndekine benzeyeceğini ifade etti.


Işık hüzmelerinin kubbe içerisine girebilecek şekilde tasarlandığını dile getiren Akçayoğlu, kule tasarımı için düzenledikleri yarışmada laleden esinlenerek tasarlanan konseptin seçildiğini hatırlattı.


Dünyada mega projelerin inşaatlarında aylık fiziksel gerçekleşmenin yüzde 3-3,5 civarında olduğuna dikkati çeken Akçayoğlu, "Biz burada yüzde 5'leri yakalayarak gideceğiz. Aylık ilerlememiz minimum yüzde 5 olacak. Şu andaki hedefimiz o" değerlendirmesini yaptı.


Akçayoğlu, iki yabancı firmanın kazı ve dolgu işlerini denetlediğini, havalimanı işletmecisi olmaları nedeniyle bu konuya özel önem verdiklerini bildirdi.


- Oturma alanlarında yeşil konsept


Yeni havalimanında çok geniş ve ferah terminallerin de olacağını dile getiren Akçayoğlu, oturma alanlarında "yeşil konsept" kullanacaklarını söyledi.


Akçayoğlu, burada gerçek bitkilerin kullanılacağını vurgulayarak "Bunun dışından CİP yolcu salonlarında farklı estetikler de olacaktır. Hava yollarının kendileri onu yapacak. Bizde botanik bahçesi değil de su veya şelale görüntüleri de olacak. O şekilde bazı çalışmalarımız var" diye konuştu.


İnşaat çalışmalarında Türkiye'nin her yerinden işçi çalıştırdıklarını, bunun yanı sıra şantiyede kalan yabancı uyruklu işçileri de istihdam ettiklerini dile getiren Akçayoğlu, "Yaklaşık 600 Vietnam ve Pakistanlı işçi çalıştırıyoruz" ifadelerini kullandı. 


Akçayoğlu, havalimanı açıldıktan sonra 90 milyon yolcunun 40 milyonunun transit olacağını tahmin ettiklerini, THY'nin yeni uçuş noktalarıyla bu sayının artabileceğini aktardı.


Yusuf Akçayoğlu, İstanbul'daki yeni havalimanında VİP salonu, devlet konukevi, valilik ve mülki idare binasının tasarımını en güzel şekilde yapacaklarını kaydetti.


AA



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak olan 3'üncü havalimanında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 3'üncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılının Şubat ayına bitirilmesi planlanıyor.


Yapımı tamamlandığında dünyanın en büyük havalimanlarından biri olacak olan 3'üncü havalimanında çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 3'üncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılının Şubat ayına bitirilmesi için çalışmalar gece gündüz devam ediyor. Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan  3'üncü havalimanında süren çalışmalarla ilgili inşaatın yapımını üstlenen ve bittikten sonra da işletmesini yapacak olan İstanbul Grand Airport (İGA) CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanındaki çalışmalar hakkında bilgi verdi. Akçayoğlu “Sahada halen bin 704 kamyon, 182 ekskavator, 50 greyder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor” dedi.

 

“ATATÜRK HAVALİMANI’NIN NE OLACAĞI İHALEDE YAZIYOR”

 

Yusuf Akçayoğlu, Atatürk Havalimanı'nin 3'üncü havalimanının ardından ne olacağı sorusunu ise şöyle cevapladı: “İhalenin yapıldığında bu açık ve net belirtilmiş bir mesele. Buranın açılmasıyla birlikte buradan kazanılacak ciro tamamen Atatürk Havalimanı'nda yapılan yapıya bakılarak yapılan bir şey. Oranın bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir konu. Yani ben kapatılacaktır diye bir şey söylemek istemiyorum ama ihalede yazan o. Genel havacılık ilk fazlarda olmayacak. İkinci fazda taşıyacağız. İlk etapta planlamıyoruz. Ama genel havacılık için bir yer yapacağız burada. İnmek isteyen uçaklar için. Doğu-batı pistinin yanına büyük bir genel havacılık binası yapacağız. O da ikinci faza geliyor. Teknik hangarlar da yapılacak. Onların hepsi yetişecek bizim bu açılışımıza." 

 

Atatürk Havalimanı'nın 3'üncü havalimanına taşınma süreci hakkındaki soruları da yanıtlayan Akçayoğlu, ”Bu şekilde bir operasyon süreci olacak. Bu tabi birçok paydaşın birlikte yapacağı bir konu olduğu için biz şu anda DHMİ ile bu konu için çalışma grubu oluşturuyoruz. Yani oradaki kule görevlileri olsun, diğer bütün görevlilerin yetiştirilmesi olsun aynı anda iki yerde grup olması gerekiyor ki operasyon bir yerden diğer bir yere taşınsın. Yani bunların bütün planlamaları yapılacak. Yarın geçeyim, bugün birazı kalsın olmuyor. Bir anda operasyon yer değiştirecek. Tüm kredi anlaşmalarımızı imzaladık. Hala bu proje için yatırım yapmak amacıyla birçok kurum kapımızı çalıyor. Artık paramız cebimizde. Şimdi bize işi bitirmek kalıyor. Daha önce ilk fazı 2018 Ekim ayında bitireceğimizi bildirmiştik. Şimdi inşaatı hızlandırdık ve bu tarihi geriye çektik ve inşallah 90 milyon yolcu kapasiteli ana yolcu terminal binasını, bir adet hava trafik kontrol kulesini, 2 adet 60 metre genişliğinde birisi 3,75 kilometre, diğeri de 4,1 Kilometre olan pistleri, hangar, kargo, catering ve yer hizmetleri gibi tüm destek tesislerini, 18 bin araçlık otoparkı olan Faz-1 A’yı 2018 yılının Şubat ayında hizmete açacağız" dedi. 

 

76,5 milyon metrekare dev bir alana sahip olan 3'üncü havalimanının detayları hakkında bilgi veren Akçayoğlu, bir gazetecinin çatı sistemine ilişkin sorusu üzerine, “Uzay çatı sadece iskelelerin üzerinde olacak. Ama ana terminalde sahada gösterdiğim yerde normal konvansiyonel çatı olacak” diye konuştu.

 

ULAŞIMDA ÖNCELİK METRO

 

Akçayoğlu, havalimanına ulaşımın çok önemli olduğunu belirterek metro hatlarının önemine değindi. Ulaşımın Gayrettepe- Yeni Havalimanı Metro Hattı, D-20 yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantısı, hızlı tren bağlantısı, üç katlı büyük İstanbul tünel projesi ile Anadolu yakası bağlantısı ile gerçekleştirileceği öğrenildi.

 

İstanbul Yeni Havalimanı’nı hizmete girdikten sonra slot sorununun olmayacağını da söyleyen Akçayoğlu, "Sanmıyorum. Burada 3 tane bağımsız pist pik saatte 144 rakamına ulaşıyor. Ortalama 20 saat çalışsa 3 binin üzerine geliyor. Müthiş bir rakam bu. Biliyorsunuz THY bir yere uçacağı zaman ona gelen cevap, 'Biz de size uçalım.' Burada da slot veremedikleri için THY'nin de gelişmesini etkiliyor. Bu iş olmazsa olmazı oldu Türk havacılığının. Bizler de THY'nin büyümesine dur diyemeyiz. Denetim yapan şu anda yabancı iki firma var. Kazı, dolgu işlerimizi, denetleyen ful time işin başındalar. Biz o konuda biliyorsunuz biz buranın da işletmecisi olacağız, bu riske giremeyiz. Yani denetimi özellikle dolgu ve diğer toprak işleri olsun, çelik çatıda olsun ismini vereyim Veritas  şirketi. Özel ehemmiyet gösteriyoruz. Dizaynda da bunları yapıyoruz. Tasarım yapılıyor, ondan sonra bir üçüncü göz denetliyor, ondan sonra imalata geçiyoruz. Bunu yapmak zorundayız. İşletme için şu anda yapılanmayı İGA olarak düşünüyoruz. Şu an için herhangi bir firma düşünülmüş değil” şeklinde konuştu.

 

Akçayoğlu, "Kaynak aktarımına bakarsak yüzde 20’lerdeyiz. Fiziksel olarak olarak yüzde 10’dayız ama baharla birlikte yüzde 5 en az artsın diye çalışacağız. Bütün hedefimiz o. Planlamamızda da onu gösteriyor. Bir sıkıntı yaşayacağımız görünmüyor inşallah" dedi.

 

Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında 12 bin kişinin çalıştığını belirterek, “Sahada halen bin 704 kamyon, 182 ekskavator, 50 greyder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor. Bazı işçilerimiz özellikle kamyon şoförleri yabancı. Mesela 300 Vietnamlı, 300 Pakistanlı şoför var. Terminale 7 giriş olacak. THY’nin isteğine göre yüzde 75’i THY hizmetine sunulacak. Anca bu rakam kesin değil. İçeride oteller, kafeler, CİP salonları hizmet verecek. Genel havacılık ikinci bölümden sonra yapılacak. Teknik olarak Habom’dan daha büyük bir bölge yapılacak. Uçakların slot sıkıntısı olmayacak, denizden de lojistik ikmal yapılacak. Duty Free ihalesini ünlü Alman firması Heınemann kazandı. Onlar bir Almanya’daki merkezlerini buraya almayı düşünüyorlar” dedi.

 

"VIP VE DEVLET KONUKEVİ İLE İLGİLİ TASARIM YAPIYORUZ"

   

3. havalimanı için VIP salonu ve Devlet Konuk Evi tasarladıklarını söyleyen Akçayoğlu, “Çok güzel bir VIP salonu tasarlıyoruz şu anda. Devlet Konuk Evi'ni de tasarlıyoruz. Valilik ve mülki idare için de yerler planlıyoruz. Hepsini bir yerde toplamayı planlıyoruz. Hem kendi içerisindeki koordinasyonu daha sağlıklı hale getirelim hem de daha prestijli bir bina planlıyoruz. Tasarım aşamasında şu anda. En kısa zamanda bitirip imalata başlayacağız” ifadesini kullandı.


Star




Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


İGA Havalimanları CEO’su Akçayoğlu, inşaatın hızla ilerlediği İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk etabını 2018'in ilk çeyreğine yetiştireceklerini söyledi. Akçayoğlu, DHL ve Heinemann gibi dünya devlerinin merkezlerini İstanbul'a taşıyacaklarını açıkladı.


Bin 700’ü kamyon olmak üzere 2 binin üzerinde iş makinesinin harıl harıl çalıştığı İstanbul Yeni Havalimanı inşaatı tam gaz sürüyor. İGA Havalimanları CEO’su Yusuf Akçayoğlu, "Bu tip mega projelerde aylık büyüme yüzde 3-3.5 oranında oluyor. Baharla beraber aylık ilerlememiz minimum yüzde 5 olacak. DHL, Heinemann gibi dünya devleri merkezlerini İstanbul’a taşıma kararı aldı" dedi


ERKENE ÇEKİLDİ


Bittiğinde Türkiye’nin uluslararası havacılık sektöründeki rolünü zirveye taşıyacak olan ve İstanbul’u bir havacılık merkezi haline getirecek olan Üçüncü Havalimanı'nın inşaat sahasını gazetecilere gezdirerek gelinen son nokta hakkında bilgi veren İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanının 90 milyon yolcuya hizmet verecek ilk etabını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı hedeflediklerini açıkladı.


BUNDAN BÜYÜĞÜ YOK


Akçayolu, 1 Mayıs 2015’te yer teslimi yapıldıktan sonra 19 Ekim 2015’te de 4.6 milyar euroluk kredi anlaşmasının imzalandığını hatırlattı. Anlaşmanın Türkiye’de bugüne kadar yapılmış en büyük altyapı proje finansmanı olduğunu belirten Akçayoğlu, "Bu süper mega bir iş, dünya ölçeğinde. 3 bankanın üçü de yabancı sermayeli Türk bankası. Hala bu proje için yatırım yapmak, finansman getirmek için birçok kuruluş kapımızı çalıyor. Finansman bitti paramız cebimizde, bize artık bu işi bitirmek kalıyor" diye konuştu.

2017’nin sonlarına doğru çok ciddi oranda yeni personel alımlarına başlayacakları bilgisini veren Akçayoğlu, havalimanın açılmasıyla dünya devi bazı firmaların merkezlerini İstanbul’a taşıyacakları müjdesini verdi. 


DHL İLE İMZALAR ATILDI 


Akçayoğlu, "DHL ile imzalanmış bir anlaşmamız var. Burayı lojistik bir hub (merkez) olarak düşünüyorlar. Bunun dışında Heinemann buraya taşınacak. Biliyorsunuz Duty Free işini Heinemann'a verdik. Burayı hub yapmak istiyorlar, Almanya'da şu anda. Bütün havalimanlarına lojistik işlemlerini buradan gerçekleştirmek gibi planları var" diye konuştu.


Dubai bize rakip olamaz


AKÇAYOĞLU, Dubai’de yapılması planlanan büyük havalimanının İstanbul’a rakip olup olamayacağıyla ilgili bir soruyu, "Daha tasarımını bile yapmadılar ve finansman da bulamıyorlar. Bize yetişme ihtimali görmüyorum o işin" şeklinde cevapladı.


Bagajları robotlar taşıyacak


AKÇAYOĞLU, transfer süreleri ve bagajla ilgili düzenlemelerle  ilgili şunları söyledi: "Transfer yolcu bagajı şu anda Atatürk Havalimanı'nda elle tek tek sayılıyor. O bagajın robotlarla otomatik olarak gitmesi gerekiyor. Yerleştirilmesi ve saati geldiğinde robotun bagajı alıp tekrar uçağa yönlendirmesi gerekiyor. Bu sistem Atatürk Havalimanı'nda yok. Biz bunu burada yapıyoruz."


Hedef Hindistan ve Çin yolcusu  


İSTANBUL'UN coğrafik konumunun büyük avantaj olduğunun altını çizen Akçayoğlu, "Avrupa’ya yakınlığımızdan, ayrıca Çin ve Hindistan’ın gelişen ekonomiler olmalarından dolayı insan hareketi artmaya başladı o bölgede. Oradan Avrupa’ya uçacak yolcuların İstanbul üzerinden daha küçük uçaklarla geçmesi bilet fiyatını düşüreceği için bizim havalimanı o yolcuları cezbedecek" dedi.  


Şartname: Yolcuya kapanacak


YENİ havalimanı açıldığında Atatürk Havalimanı'nın ne olacağıyla ilgili de Akçayoğlu şunları söyledi: "İhale yapıldığında bu açık ve net belirtilmiş bir mesele. Oranın bütün operasyonları buraya gelecek şekilde planlanmış bir konu. Yani ben kapanacaktır diye bir şey söylemek istemiyorum ama ihale şartnamesinde yazıyor: Burası açıldığı zaman Atatürk Havalimanı ticari yolcu taşımacılığına kapanacak." 



Akşam




Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:



3. havalimanında çalışmalar hızla devam ediyor. İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “15 farklı ülkeden 12 binin üzerinde çalışanımız var. 300 kişilik ekiplerle en fazla Pakistan ve Vietnamlı'lar var” dedi.


Dünyanın en büyük havalimanı olacak olan İstanbul Yeni Havalimanı İÇİN İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, 90 milyon yolcuya hizmet verecek ilk etabını 2018'in ilk çeyreğinde açmayı hedeflediklerini söyledi.

15 FARKLI ÜLKEDEN ÇALIŞANI VAR

Bittiğinde yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan İstanbul Yeni Havalimanı yapımında sadece Türk vatandaşları değil 15 farklı ülkeden 12 binin üzerinde çalışanın bulunduğu 2 bin 194 makine ve ekipmanın kullanıldığı inşaatta 300 kişilik sayılarıyla Vietnamlı ve Pakistanlı şoförler ilk

sırayı alıyor.


İnşaatın fiziksel ilerlemesinin yüzde 10'lar, kaynak aktarımında ise yüzde 20'lerde bulunduğunu belirten Akçayoğlu, ”Bu tip mega projelerde fiziksel gerçekleşme, imalatın tamamen bitip yerine konması yüzde 3-3.5 oranında oluyor. Biz burada yüzde 5'leri yakalayarak gideceğiz. Baharla beraber aylık ilerlememiz minimum yüzde 5 olacak. Bütün hedefimiz bu” dedi.


“PARAMIZ CEBİMİZDE İŞİ YAPMAYA ODAKLANDIK”

Türkiye'de bugüne kadar yapılmış en büyük altyapı proje finansmanı olduğunu belirten Akçayoğlu, “Bu süper mega bir iş, dünya ölçeğinde. 3 bankanın üçü de yabancı sermayeli Türk bankası. Hala bu proje için yatırım yapmak, finansman getirmek için birçok kuruluş kapımızı çalıyor. Finansman bitti paramız cebimizde, bize artık bu işi bitirmek kalıyor. Hızlı bir şekilde işi yapmaya odaklanmış vaziyetteyiz.” diye konuştu. Akçayolu, yeni havalimanında transfer süreleri ve bagajla ilgili süre kazanımları olacağını belirterek, yeni sistemle robotik bagaj sistemini kuracaklarını aktardı.

 

Havalimanına liman yapılacak

2017'nin sonlarına doğru çok ciddi oranda yeni personel alımlarına başlayacakları bilisini veren Akçayoğlu, havalimanın açılmasıyla dünya devi bazı firmaların merkezlerini İstanbul'a taşıyacakları müjdesini verdi. Akçayoğlu, “DHL ile imzalanmış bir anlaşmamız var. Burayı lojistik bir hub olarak düşünüyorlar“ dedi.

LOJİSTİK HAMLE

Havalimanının deniz tarafına da lojistik amaçlı liman inşaa edilecek. Bununla birlikte Türkiye sadece havacılıkta değil, lojistik anlamda da dünyanın merkezi haline gelecek. 2017 yılından itibaren de personel alımına başlanacak gerekli eğitimler verilecek.


Yeni Şafak



Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


3. havalimanında 90 milyon kapasiteli ilk bölüm 2018’in Şubat ayında hizmete başlıyor. Projeyi yetiştirebilmek için 12 bin kişi gece gündüz çalışmalara devam ediyor


Tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan 3'üncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün Şubat 2018’de açılmaya hazırlanıyor. 3'üncü havalimanının  inşaatını yüklenen ve bittikten sonra da işletmesini yapacak olan İGA (İstanbul Grand Airport) CEO’su Yusuf Akçayoğlu, yapılan işin mega değil süper mega bir iş olduğunu söyledi. 


Tüm kredi anlaşmalarının imzalandığını ve şimdi kendilerine işi bitirmenin düştüğünü ifade eden Akçayoğlu, “Şimdi inşaatı hızlandırdık ve bu tarihi geriye çektik. İnşallah 90 milyon yolcu kapasiteli ana yolcu terminal binasını, bir adet hava trafik kontrol kulesini, 2 adet 60 metre genişliğinde birisi 3,75 km diğeri de 4,1 km olan pistleri, hangar, kargo, catering ve yer hizmetleri gibi tüm destek tesislerini, 18 bin araçlık otoparkı olan Faz-1 A’yı 2018 yılının Şubat ayında hizmete açacağız” dedi.Kaynak aktarımının yüzde 20’ler, inşaatın ise fiziksel olarak olarak yüzde 10 seviyesinde tamamlandığını sözlerine ekleyen Akçayoğlu, sözlerine şöyle devam etti: 


“Baharla birlikte inşaatı yüzde 5 daha tamamlamayı planlıyoruz. Sahada halen 1704 kamyon, 182 ekskavator, 50 grayder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor. Mesela 300 Vietnamlı, 300 Pakistanlı şoför var. Terminale 7 giriş olacak. THY’nin isteğine göre yüzde 75’i THY hizmetine sunulacak. Ancak bu rakam kesin değil. İçerde oteller, kafeler CİP salonları hizmet verecek.”


Havalimanı yılda  200 milyon yolcu taşıyacak


Ayasofya’ya benzeyecek


Kule tasarımı için laleden esinlenildiğini söyleyen Yusuf Akçayoğlu, terminal için tasarlanan kubbesel yapıların Ayasofya ile Süleymaniye Camii'ndekine benzeyeceğini ifade etti.   


Bugün



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İstanbul’daki yeni havalimanının 2018 yılı Ekim ayında tamamlanacağı ancak bu sürenin daha öne alınarak Şubat’ta tamamlanmasının planlandığı açıklandı.


İGA Havalimanı İnşaat Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul’daki yeni havalimanı inşaatıyla ilgili açıklamalar yaptı. Akçayoğlu, terminalin birinci fazının A bölümünün 42 ayda bitirileceğini, bu sürenin 2018’in ekim ayına denk geldiğini belirterek “Fakat biz planlamamızı daha geriye çektik. Amacımız ilk çeyrekte bu işi bitirmek. İnşallah bu şubat da olabilir ama bizim hedefimiz şu anda ilk çeyrek. Ardından da 25 yıllık bir işletme süreci başlıyor” dedi. Dünyada mega projelerin inşaatlarında aylık fiziksel gerçekleşmenin yüzde 3-3,5 civarında olduğuna dikkati çeken Akçayoğlu, “Biz burada yüzde 5’leri yakalayarak gideceğiz. Aylık ilerlememiz minimum yüzde 5 olacak. Şu andaki hedefimiz o” değerlendirmesini yaptı.


İnşaat çalışmalarında Türkiye’nin her yerinden işçi çalıştırdıklarını, belirten Yusuf Akçayoğlu, “Yaklaşık 600 Vietnam ve Pakistanlı işçi çalıştırıyoruz” dedi.

 

3 bağımsız pist

 

Akçayoğlu, ilk etapta yeni havalimanındaki bazı “check-in” kontuarlarını Türk Hava Yolları’na (THY) tahsis edeceklerini dile getirdi. Terminaller arasında ulaşım imkanı sağlayacak bazı sistemleri oluşturacaklarını aktaran Akçayoğlu, “Burası dünya havalimanı. Özellikle transferden dolayı birçok hava yolu şirketi bizim müşterimiz olacak” diye konuştu. Yeni havalimanında 3 bağımsız pist olacağını anımsatan Akçayoğlu, burayı kullanacak uçakların slot sorunu yaşanmayacağını vurguladı.


CİP yolcu salonlarında farklı estetikler olacak. Botanik bahçesi yerine su veya şelale görüntüleri olacak.  

Ayasofya ve Süleymaniye’ye benzeyecek

 

Yusuf Akçayoğlu, yeni havalimanı terminali için tasarlanan kubbesel yapıların Ayasofya ile Süleymaniye Camisi’ndekine benzeyeceğini ifade etti. Işık hüzmelerinin kubbe içerisine girebilecek şekilde tasarlandığını dile getiren Akçayoğlu, kule tasarımı için düzenledikleri yarışmada laleden esinlenerek tasarlanan konseptin seçildiğini hatırlattı.

 

THY uçağının motoruna kuş girince geri döndü

 

TÜRK Hava Yolları’nın TK-960 sefer sayılı Airbus 321 tipi yolcu uçağı, saat 07.00’da İstanbul’dan KKTC Ercan Havalimanı’na hareket etmek üzere Atatürk Havalimanı’ndan havalandı. İçinde 168 yolcusu bulunan uçak, kalkışından bir süre sonra kuş sürüsüyle karşılaştı. Uçağın bir motoruna kuş girmesi üzerine, kaptan pilot kuleye bilgi vererek geri döneceğini iletti. Uçak, saat 07.55’te Atatürk Havalimanı’na sorunsuz şekilde indi. Uçakta yapılan incelemede, bir motorundaki panellerde hasar oluştuğu tespit edildi. Uçağın 168 yolcusu ise saat 08.55’te başka bir uçakla Ercan’a gönderildi.


Vatan